Check engine: Άλλαξες λάδια και τώρα στο ταμπλό σου βλέπεις αναμμένη την ένδειξη του Check Engine; Σε ποιος λόγους οφείλεται και τι κάνεις σε μια τέτοια περίπτωση;
Λίγα πράγματα είναι πιο εκνευριστικά όταν οδηγούμε από το να δούμε το διαβόητο λαμπάκι «Check Engine». Ο συγκεκριμένος λαμπτήρας υποδεικνύει ένα πιθανό πρόβλημα στον κινητήρα, χωρίς σου εξηγεί ακριβώς που είναι το πρόβλημα στο αυτοκίνητο, αφού η ένδειξη Check Engine μπορεί να οφείλεται σε πολλά ζητήματα.
Για να διαπιστώσεις που ακριβώς είναι το πρόβλημα θα πρέπει είτε να πας το αυτοκίνητο στο συνεργείο είτε να έχεις το κατάλληλο εργαλείο που μπορεί να σου δείξει τι σημαίνει το Check Engine.
Μάλιστα, το χειρότερο είναι όταν η ένδειξη ανάβει αμέσως μετά από μία αλλαγή λαδιών. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το Check Engine ανάβει είτε κατά τη διάρκεια της συντήρησης είτε λίγες ώρες ή ακόμη και μέρες μέρες μετά. Μερικές φορές, όταν η ένδειξη του check engine ανάψει μετά από αλλαγή λαδιών, θα παρατηρήσεις και θόρυβο στον κινητήρα ή αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
Για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό, σε τι οφείλεται και τι κάνουμε αν παρατηρήσουμε ότι το λαμπάκι άναψε μετά από αλλαγή λαδιών;
Πάμε να δούμε.
Check Engine: Γιατί ανάβει μετά από αλλαγή λαδιών
Οι βασικοί λόγοι που το αυτοκίνητο σου σου βγάζει check engine μετά από λάδια:
1. Χαλαρό καπάκι λαδιού:
Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους είναι ότι το καπάκι του λαδιού δεν έχει τοποθετηθεί σωστά μετά την αλλαγή. Το καπάκι παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της πίεσης του κινητήρα και προστατεύει από τη σκόνη και τα σκουπίδια. Αν το καπάκι είναι χαλαρό ή δεν έχει σφραγιστεί σωστά, μπορεί να δημιουργήσει διαρροή κενού. Αυτή η διαρροή προκαλεί πτώση στην πίεση του λαδιού, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική φθορά, μειωμένη απόδοση κινητήρα και φυσικά στην ενεργοποίηση της ένδειξης Check Engine. Κάθε φορά που αλλάζεις λάδια(αν το κάνεις μόνος σου) βεβαιώσου ότι το καπάκι είναι σφιγμένο καλά.
2. Λάθος τύπος λαδιού:
Κάθε κινητήρας χρειάζεται λάδια συγκεκριμένων προδιαγραφών, και αν χρησιμοποιηθεί λάθος τύπος, μπορεί να επηρεαστεί η απόδοση και την υγεία του κινητήρα. Αν το λάδι δεν πληροί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, είναι πιθανό να ανάψει το λαμπάκι. Μπορείς να ελέγξεις ποιος τύπος λαδιού είναι ο σωστός, είτε στο καπάκι της υποδοχής λαδιού είτε στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου σου.
3. Κακό ή φραγμένο φίλτρο λαδιού:
Ένα φίλτρο λαδιού που δεν έχει τοποθετηθεί σωστά ή έχει φραγεί μπορεί να περιορίσει τη ροή του λαδιού, αναγκάζοντας τον κινητήρα να λειτουργεί υπό πίεση. Σε αυτή την περίπτωση, είναι πιθανό το λαμπάκι να ανάψει. Πιθανώς, αν το πρόβλημα είναι στο φίλτρο λαδιού θα παρατηρήσεις και ασυνήθιστους θορύβους.
4. Διαρροή αέρα στο σύστημα εισαγωγής:
Κατά την αλλαγή λαδιών, μπορεί να αποσυνδεθούν ή να καταστραφούν σωλήνες και συνδέσεις στο σύστημα εισαγωγής αέρα. Έτσι ο αέρας που εισέρχεται στον κινητήρα δεν θα είναι κατάλληλα ρυθμισμένος, διαταράσσοντας έτσι την αναλογία αέρα-καυσίμου που απαιτείται για την καύση. Το αποτέλεσμα; Ανώμαλο ρελαντί, μειωμένη απόδοση και φυσικά: Check Engine .
Ο ρόλος των αισθητήρων
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αισθητήρες για να παρακολουθούν την απόδοση του κινητήρα. Ένας από αυτούς είναι ο αισθητήρας πίεσης λαδιού, ο οποίος παρακολουθεί την πίεση και τα επίπεδα λαδιού στον κινητήρα. Αν ο αισθητήρας αυτός καταστραφεί ή δεν ρυθμιστεί σωστά κατά την αλλαγή λαδιών, μπορεί να δώσει λανθασμένες ενδείξεις στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, προκαλώντας το λαμπάκι να ανάψει.
Ακόμη ένας κρίσιμος αισθητήρα που «ενεργοποιεί» τo Check Engine είναι ο αισθητήρας μάζας αέρα. Αυτός μετρά την ποσότητα του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα και μπορεί να διαταραχθεί ή να λερωθεί κατά την αλλαγή. Το αποτέλεσμα είναι λάθος δεδομένα, που προκαλούν προβλήματα όπως αργή επιτάχυνση ή ανώμαλο ρελαντί.
Προειδοποιητικά σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσεις
Αν παρατηρήσεις ένα από αυτά τα προβλήματα, κάλο είναι να δράσεις άμεσα:
Λαμπάκι πίεσης λαδιού: Αυτό μπορεί να δείχνει χαμηλή πίεση λαδιού, ανεπαρκή στάθμη ή υπερθέρμανση. Αν αγνοήσεις το λαμπάκι, υπάρχει κίνδυνος υπερθέρμανσης του κινητήρα ή σοβαρής φθοράς.
Παράξενοι θόρυβοι: Ήχοι όπως χτυπήματα, τριξίματα ή «τικ» μετά την αλλαγή λαδιών υποδεικνύουν εσωτερικά προβλήματα, όπως φθορά στα ρουλεμάν ή χαμηλή στάθμη λαδιού.
Μειωμένη απόδοση κινητήρα: Αν παρατηρήσεις χαμηλή ισχύ, αυξημένη κατανάλωση καυσίμου ή αργή επιτάχυνση, τσέκαρε το φίλτρο λαδιού και το φίλτρο αέρα.