Εάν είστε ιδιοκτήτης ηλεκτρικού οχήματος, θα δείτε αρκετούς τρόπους φόρτισης και μια μεγάλη ποικιλία φορτιστών, πολλοί από τους οποίους μπορούν να φορτίσουν το αυτοκίνητο με διαφορετικό ρυθμό από τους άλλους.
Αν σκέφτεστε την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, υπάρχουν πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε.
Τι σημαίνουν οι όροι AC και DC;
Αν και συνήθως σκεφτόμαστε το ηλεκτρικό ρεύμα ως μια μεμονωμένη οντότητα, στην πραγματικότητα υπάρχουν δύο τύποι ηλεκτρικού ρεύματος – το AC (εναλλασσόμενο ρεύμα) και το DC (συνεχές ρεύμα) – και το καθένα απαιτεί διαφορετικό φορτιστή. Και αν θέλετε μία σούπερ γρήγορη φόρτιση για το EV σας, θα χρειαστείτε ένα φορτιστή που είναι ένας συνδυασμός των δύο.
Τύποι φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Υπάρχουν ορισμένοι κύριοι τύποι φορτιστών στην αγορά. Οι διαφορές έχουν να κάνουν με την ταχύτητα με την οποία μπορούν να φορτίσουν τη μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Οι τύποι συνδέσμου, κατά σειρά ταχύτητας φόρτισης, είναι:
- Μια πρίζα, που όλοι έχουμε στο σπίτι (αργή)
- Σύνδεσμος τύπου 2 Mennekes
- CHAdeMO (ίδια ταχύτητα με Mennekes)
- Σύνδεσμος τύπου 2 ή CHAdeMO CCS (γρηγορότερος)
Ίσως έχετε ακούσει επίσης για ένα σύνδεσμο τύπου 1, αλλά αυτός χρησιμοποιείται μόνο στις ΗΠΑ. Ο τύπος φορτιστή που χρησιμοποιείτε, καθορίζεται από τον τύπο θύρας φόρτισης του οχήματός σας.
Για παράδειγμα, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν προτιμήσει τον τύπο 2 και τον τύπο 2 CCS, ενώ οι κατασκευαστές από την Ιαπωνία έχουν παραδοσιακά χρησιμοποιήσει τη θύρα φόρτισης CHAdeMO. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, έχει υπάρξει κάποια σύγκλιση, με κατασκευαστές όπως η Hyundai, η Kia, η Mitsubishi και η Nissan να κινούνται προς την τοποθέτηση θύρας τύπου 2 ή τύπου 2 CCS για τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη.
Σε πόση ώρα θα φορτίσει το EV μου;
Οι τύποι φορτιστών, σχετίζονται με την ταχύτητα φόρτισης. Χωρίζονται σε αργούς, γρήγορους, ταχείς και εξαιρετικά ταχείς φορτιστές.
Η αργή φόρτιση είναι η ταχύτητα με την οποία μπορείτε να φορτίσετε χρησιμοποιώντας μια πρίζα, οπότε συνήθως γίνεται τη νύχτα όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο στο σπίτι , αλλά μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 24 ώρες, εάν η μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σχεδόν εξαντλημένη και έχει αυτονομία περίπου 300 μιλίων.
Ένας οικιακός φορτιστής 7 Kw τύπου 2, θα μπορούσε επίσης να θεωρηθεί αργός, αν και θα φορτίσει το αυτοκίνητο λίγο πιο γρήγορα από μια συμβατική πρίζα.
Στη συνέχεια, υπάρχουν οι ταχυφορτιστές. Αυτές οι μονάδες 50kW συνήθως φορτίζουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από 20% έως 80% σε περίπου 40 λεπτά. Αυτοί είναι οι φορτιστές που συνήθως βρίσκετε σε σταθμούς στην εθνική και σας επιτρέπουν να κάνετε ένα διάλειμμα, ενώ το αυτοκίνητό σας «γεμίζει».
Τέλος, υπάρχουν οι εξαιρετικά ταχείς φορτιστές, οι οποίοι είναι συχνά μονάδες άνω των 100kW. Θα χρειαστούν περίπου 20 λεπτά για μία φόρτιση από 20% έως 80%.
Γιατί 80% και όχι 100%;
Προκειμένου να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του αυτοκινήτου, το σύστημα φόρτισης είναι σχεδιασμένο να επιβραδύνει την ταχύτητα με την οποία παίρνει ρεύμα πάνω από το 80%. Έτσι, σε ένα μακρύ ταξίδι, είναι πολύ πιο αποδοτικό να φορτίσετε μέχρι το 80% και μετά να βγείτε στο δρόμο, παρά να περιμένετε το αυτοκίνητο να πάρει το επιπλέον 20%.