Εσύ ξέρεις να οδηγείς πισωκίνητο αυτοκίνητο; 5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ

Εσύ ξέρεις να οδηγείς πισωκίνητο αυτοκίνητο; 5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ

Πισωκίνητο αυτοκίνητο: 5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις πότε αν οδηγήσεις αυτοκίνητο RWD, δηλαδή τα οχήματα που η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε «μυηθεί» στον κόσμο του αυτοκινήτου και την οδήγηση με αυτοκίνητα FWD, δηλαδή αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς. Η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα μοντέλα που φέρνουν οι κατασκευαστές είναι προσθιοκίνητα, καθώς γενικά είναι πιο εύκολα στο χειρισμό και πιο φιλικά προς τους περισσότερους οδηγούς, νέους και μη.

Ωστόσο, τα πισωκίνητα έχουν κατά κανόνα τον τίτλο του fun to drive, είναι δηλαδή πιο ευχάριστα και πιο δυναμικά στην οδήγηση, άλλωστε, πολλά από τα πιο σπορ μοντέλα διαθέτουν συστήματα κίνησης RWD. Ωστόσο, για να απολαύσει κάποιος όντως ένα πισωκίνητο χρειάζεται να γνωρίζει καλά τις ειδικές τεχνικές του πως να οδηγείς ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Η αλήθεια είναι ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα όπως το ESP εξομαλύνουν κάπως την διαδικασία στα νεότερα μοντέλα, ωστόσο στα παλαιότερα αυτοκίνητα, η διαφορά γίνεται πιο αισθητή, αφού τέτοια συστήματα δεν υπάρχουν, άρα πρέπει να είμαστε ακόμα πιο προσεκτικοί.

Στα αυτοκίνητα με πίσω κίνηση, ο κινητήρας τροφοδοτεί μόνο τους πίσω τροχούς και συνήθως είναι τοποθετημένος κάθετα στο μπροστινό μέρος του οχήματος(διαφέρει βέβαια αυτό από μοντέλο σε μοντέλ0).

Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτής της διάταξης είναι η βελτιωμένη ισορροπία και ο έλεγχος του τιμονιού. Τα αυτοκίνητα με πίσω κίνηση κατανέμουν το βάρος τους ομοιόμορφα στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, κάτι που τα καθιστά ιδανικά για σπορ αυτοκίνητα και αγωνιστικές εφαρμογές.

Αυτά τα αυτοκίνητα είναι επίσης κατάλληλα για σκληρή οδήγηση, καθώς απορροφούν πολλούς κραδασμούς χωρίς να βλάπτουν τα ακριβά εξαρτήματα του οχήματος.Όπως είπαμε όμως, είναι σημαντικό να δούμε τις διαφορές με τα προσθιοκίνητα και τι δεν πρέπει πότε να κάνεις όταν οδηγείς πισωκίνητο αυτοκίνητο.

5 πράγματα που δεν κάνεις πότε όταν οδηγείς πισωκίνητο αυτοκίνητο

 

  1. Μην επιταχύνεις υπερβολικά στην στροφή: Είναι ένα κοινό πρόβλημα για τους οδηγούς που συνήθως οδηγούν αυτοκίνητα FWD. Όταν ξεκινάς να οδηγείς αυτοκίνητο με πίσω κίνηση, μπορεί να δυσκολευτείς στον τρόπο που πατάς το γκάζι. Όταν δίνεις παραπάνω γκάζι σε πισωκίνητο, μπορεί να προκαλέσεις υπερστροφή, κάτι που απαιτεί να αφήσεις απαλά το γκάζι και να επαναφέρεις το αυτοκίνητο στην πορεία του, κυρίως με τη χρήση και τους κατάλληλους χειρισμούς του τιμονιού. 
  2. Μην κόβεις απότομα το γκάζι: Σε συνέχεια της προηγούμενης συμβουλές, μπορ,ί σε κάποιες περιπτώσεις, παρατηρήσεις υπερστροφή, αλλά να θυμάσαι ότι αν κόψεις το γκάζι απότομα μπορεί να αποσταθεροποιήσεις το όχημα. Επίσης, μην πατήσεις τα φρένα μέχρι να ανακτήσεις τον πλήρη έλεγχο του τιμονιού. Αποφεύγοντας απότομες αλλαγές ταχύτητας, θα μειώσεις την πίεση στους πίσω τροχούς και το αυτοκίνητο θα μπορέσει να αποφύγεις τον κίνδυνο της  περιστροφής και να συνεχίσει ομαλά την πορεία του.
  3. Μην κάνεις απότομες αλλαγές ταχυτήτων: Αν και δεν είναι πάντα ξεκάθαρο, οι συνέπειες αυτής της συνήθειας είναι μεγάλες για τα αυτοκίνητα με πίσω κίνηση. Όταν απαιτείται υψηλή απόδοση,το κατέβασμα ταχύτητας είναι ο σωστός τρόπος για να ταιριάξεις την ταχύτητα των τροχών με αυτήμ του κινητήρα. Αλλά, αν δεν το κάνεις σωστά, οι πίσω τρόχοι μπορεί να κολλήσουν, έχοντας ως συνέπεια το αυτοκίνητο σου να σβήσει ή ο κινητήρας να σταματάει απότομα
  4. Μην τραβάς χειρόφρενο, αν δεν έχεις το πόδι στον συμπλέκτη: Αν πας σε πίστα και θες να κάνεις ελιγμούς με χειρόφρενο, μην δοκιμάσεις πότε να σηκώσεις το μοχλό χωρίς να πατήσεις τον συμπλέκτη, καθώς εκθέτεις το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου σε σοβαρούς κραδασμούς. Η μακροχρόνια χρήση αυτής της μεθόδου μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στο αυτοκίνητο.
  5. Προσοχή στον καιρό:  Τα αυτοκίνητα με πίσω κίνηση συνήθως έχουν λιγότερο βάρος στους πίσω τροχούς, κάτι που μειώνει την πρόσφυση των ελαστικών σε χιονισμένο ή πολύ βρεγμένο δρόμο. Αυτό μπορεί να είναι επικίνδυνο τόσο για το όχημα όσο και για σένα. Αν οδηγήσεις σε τέτοιες συνθήκες χωρίς τα κατάλληλα ελαστικά, το αυτοκίνητο μπορεί να ακινητοποιηθεί και να μην μπορεί να κουνηθεί.

Ηλεκτρονικά συστήματα: Ο «φύλακας-άγγελος» σου αν οδηγείς πισωκίνητο

5+1 tips, λοιπόν, αφού ίσως η πιο σημαντική συμβουλή για καινούριο πισωκίνητο είναι να μην απενεργοποιείς τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου αν δεν είσαι 100% σίγουρος για τη γνώση σου στις τεχνικές οδήγησης.

Συστήματα, όπως το ESP, απλοποιούν και κάνουν πιο ασφαλή, προβλέψιμη και φιλική την οδήγηση.

Αν δεν γνωρίζεις καλά πώς να χειριστείς ένα πισωκίνητο, κρατά τα ενεργοποιημένα και βελτιώσει τις ικανότητες σου σιγά-σιγά, εξοικειώσου πρώτα με τα ειδικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων RWD και μόνο όταν είσαι σίγουρος ότι το «έχεις» και μπορείς να χειριστείς το αυτοκίνητο σου, δοκίμασε την οδήγηση «χωρίς».

Δείτε επίσης

Προς κατάρρευση οι συζητήσεις για συγχώνευση Honda – Nissan

Προς κατάρρευση οι συζητήσεις για συγχώνευση Honda – Nissan

Check Engine: Γιατί ανάβει η λυχνία με το που βάλεις βενζίνη

Check Engine: Γιατί ανάβει η λυχνία με το που βάλεις βενζίνη

F1: Νέα βάση στο Ηνωμένο Βασίλειο για την Audi

F1: Νέα βάση στο Ηνωμένο Βασίλειο για την Audi

Tesla: Δεσμεύεται να φέρει πιο προσιτά μοντέλα το 2025

Tesla: Δεσμεύεται να φέρει πιο προσιτά μοντέλα το 2025

F1 – Toto Wolff για Hamilton – Ferrari: «Είναι σαν να βλέπεις την πρώην σου με άλλον»

F1 – Toto Wolff για Hamilton – Ferrari: «Είναι σαν να βλέπεις την πρώην σου με άλλον»

Σώμα βαλβίδας σε αυτόματο κιβώτιο: Τι είναι, πως λειτουργεί και τι συμβαίνει αν χαλάσει

Σώμα βαλβίδας σε αυτόματο κιβώτιο: Τι είναι, πως λειτουργεί και τι συμβαίνει αν χαλάσει