Site icon TheCars.gr

Έμβολο κινητήρα: Τι είναι και ποια είναι τα πιο κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν

Έμβολο κινητήρα

123rf

Έμβολο κινητήρα: Τι κάνει το έμβολο στον κινητήρα του αυτοκινήτου σου και ποιες είναι οι πιο κοινές ζημίες που μπορεί να σου βγάλουν.

Ο κινητήρας ενός αυτοκίνητου αποτελείται από διάφορα μέρη και εξαρτήματα, τα οποία συνεργάζονται μαζί για να δώσουν κίνηση στο όχημα. Ένα από τα σημαντικότερα μέρη σε αυτή την διαδικασία είναι τα έμβολα.

Τα έμβολα κατασκευάζεται από έναν κυλινδρικό κομμάτι μετάλλου, ενώ υπάρχουν και τα δαχτυλίδια εμβόλου (πριν από την τοποθέτησή του στον κύλινδρο του κινητήρα), τα οποία βοηθούν στο να δημιουργείται μία στεγανή σφράγιση, όταν το έμβολο εγκαθίσταται μέσα στον κύλινδρο του κινητήρα. Το έμβολο παραμένει σταθερό μέσω ενός συνδέσμου,  ο οποίος στη συνέχεια συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα.

Έμβολο κινητήρα: Τι κάνει στο αυτοκίνητο

Σε 4χρόνους κινητήρες(βενζινοκινητήρες και κινητήρες diesel), η διαδικασία εισαγωγής, συμπίεσης, καύσης και εξαγωγής συμβαίνει πάνω από το έμβολο στην κεφαλή του κυλίνδρου. Αυτή η διαδικασία προκαλεί την κίνηση του εμβόλου προς τα πάνω και προς τα κάτω προς τα έξω και προς τα μέσα σε έναν κινητήρα με αντίθετους κυλίνδρους,), με αποτέλεσμα την περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα.

Ο δακτύλιος λαδιού απομακρύνει το λάδι από τον τοίχο του κυλίνδρου κατά τη διάρκεια της κίνησης του εμβόλου, αλλά με το πέρασμα του χρόνου, το δαχτυλίδι αυτό και τα υπόλοιπα δαχτυλίδια μπορούν να φθαρούν, επιτρέποντας στο λάδι από το κάρτερ να περάσει στον θάλαμο καύσης.

Η υπερβολική κατανάλωση λαδιού και ο λευκός καπνός από τις εξατμίσεις υποδεικνύει τη φθορά των δαχτυλιδιών του εμβόλου.

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί να λειτουργούν με μόνο έναν μόνο κύλινδρο και επομένως με ένα έμβολο (όπως για παράδειγμα οι περισσότεροι κινητήρες μοτοσικλετών, ή ακόμα και με δώδεκα κυλίνδρους, όπως στους κινητήρες υψηλών επιδόσεων των σπορ αυτοκινήτων). Ωστόσο, τα περισσότερα συμβατικά αυτοκίνητα διαθέτουν τέσσερις ή έξι κυλίνδρους.

Κοινά προβλήματα και βλάβες στα έμβολα κινητήρα

Τα έμβολα στους σύγχρονους κινητήρες είναι σχεδιασμένα για μακροχρόνια χρήση, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προκύψουν προβλήματα. Ακολουθούν τα πιο συχνά προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν στα έμβολα και οι τρόποι πρόληψής τους:

1. Σπασμένος ιμάντας εκκεντροφόρου

Ο ιμάντας εκκεντροφόρου διατηρεί τη συγχρονισμένη κίνηση των εμβόλων και των βαλβίδων. Αν σπάσει, τα έμβολα και οι βαλβίδες μπορεί να συγκρουστούν, προκαλώντας καταστροφική ζημιά στον κινητήρα.

Πρόληψη:
Αντικατάστησε τον ιμάντα εκκεντροφόρου σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Είναι μια προληπτική εργασία συντήρησης που μπορεί να σώσει τον κινητήρα σου από μεγάλες δαπάνες επισκευής.

2. Φθαρμένοι δακτύλιοι

Με την πάροδο του χρόνου, οι δακτύλιοι του εμβόλου αρχίζουν να φθείρονται, με αποτέλεσμα η σφράγιση μεταξύ του εμβόλου και του κυλίνδρου να μην είναι πλέον αεροστεγής. Αυτό επιτρέπει στο λάδι να περνά από τον στροφαλοθάλαμο στον θάλαμο καύσης.

Συμπτώματα:

Πρόληψη:
Είναι σημαντικό να ελέγχεται η κατάσταση του κινητήρα τακτικά και να γίνεται αλλαγή λαδιών στο προτεινόμενο διάστημα.

3. Θόρυβος από το έμβολο κινητήρα

Αν θόρυβος δεν σταματά όταν ο κινητήρας ακόμα και αφού ο κινητήρας ζεσταθεί, το έμβολο ή ο κύλινδρος μπορεί να έχει φθαρεί. Αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει υπερβολικό διάκενο μεταξύ του εμβόλου και του τοιχώματος του κυλίνδρου.

Πρόληψη:
Τακτική συντήρηση και έλεγχος του κινητήρα από ειδικούς μπορούν να προλάβουν την περαιτέρω φθορά.

4. Το έμβολο μπορεί να καεί

Τα σημάδια καψίματος ή ακόμα και μια τρύπα στο πάνω μέρος του εμβόλου μπορούν να γίνουν ορατά μόνο όταν αφαιρεθεί η κυλινδροκεφαλή. Αυτό προκαλείται από:

Πρόληψη:
Χρησιμοποίησε σωστά μπουζί και φρόντισε να γίνεται τακτικός καθαρισμός ή αντικατάσταση των μπεκ καυσίμου.

5. Το έμβολο έχει ραγίσματα 

Αιτίες:

Πρόληψη:

Πώς προλαμβάνω τις ενδεχόμενες βλάβες

Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από την επισκευή, καθώς η διόρθωση προβλημάτων στα έμβολα απαιτεί την αποσυναρμολόγηση του κινητήρα , μια χρονοβόρα και ακριβή διαδικασία.

Τι να προσέξεις:

  1. Αλλαγή λαδιού και φίλτρου:
    Ακολούθησε τα προτεινόμενα διαστήματα αλλαγής από τον κατασκευαστή και χρησιμοποίησε το σωστό λάδι για τον κινητήρα σου.
  2. Έλεγχος ψυκτικού υγρού:
    Άνοιξε το καπάκι του ψυγείου (μόνο όταν ο κινητήρας είναι κρύος) ή έλεγξε το δοχείο ψυκτικού. Αν το ψυκτικό είναι καφέ και θολό, χρειάζεται αλλαγή ή συμπλήρωμα.
  3. Αντικατάσταση μπουζί:
    Άλλαξε τα μπουζί στο αυτοκίνητο σου ανάλογα με τις συστάσεις του κατασκευαστή, που θα βρεις στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου σου

 

 

Exit mobile version