Ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Πόσα χιλιόμετρα είναι το όριο - Τελικά με συμφέρει;

Ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Πόσα χιλιόμετρα είναι το όριο - Τελικά με συμφέρει;

Ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Στα πόσα χιλιόμετρα βάζουμε το όριο όταν θέλουμε να πάρουμε μεταχειρισμένο, χωρίς όμως να θέλουμε να ανησυχούμε πολύ για την κατάσταση του οχήματος. Αξίζει τελικά ή μήπως παίρνεις μεταχειρισμένο σε τιμή καινούριου;

Η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος του αυτοκινήτου βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο.

Οι κινητήρες καύσης φαίνεται ότι θα μας αποχαιρετήσουν μέσα στην επομένη δεκαετία ή δεκαπενταετία, ενώ η ηλεκτροκίνηση προσπαθεί να πείσει κόσμο και οδηγούς πως είναι η λύση του μέλλοντος. Ωστόσο -και παρά τα θετικά βήματα που γίνονται από τις εταιρείες προς αυτή την κατεύθυνση – τα πράγματα στην αυτοκίνηση παραμένουν ακόμα εντελώς ρευστά.

Και σε αυτή την κατάσταση αβεβαιότητας, πολλοί είναι αυτοί που δεν γνωρίζουν που να κοιτάξουν για το επόμενο αυτοκίνητο τους.

Γιατί, σίγουρα, αν δώσεις 20.000 € για αγοράσεις ένα αυτοκίνητο με βενζίνη π.χ και σε 3-4 χρόνια, αρχίσεις να ακούς ότι σίγα-σίγα τα αυτοκίνητα που καίνε βενζίνη είναι πολύ ρυπογόνα και ίσως χρειάζονται νέοι φόροι για να περιορίσουμε τη χρήση τους και ταυτόχρονα οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακαλύψουν κάποιο τρόπο να βελτιώσουν τα ηλεκτρικά, να ρίξουν τις τιμές τους και να αυξήσουν την αυτονομία σε 700-800 χλμ. ανά φόρτιση, σίγουρα θα νιώσεις ότι έκανες τη λάθος επιλογή.

Την ίδια ώρα, αν αποφασίσεις να πάρεις ένα λίγο πιο ακριβό ηλεκτρικό για να έχεις και παραπάνω αυτονομία με τη λογική να κάνεις απόσβεση αυτά τα έξτρα χρήματα και ξαφνικά γίνει μια τεράστια στροφή στην ηλεκτροκίνηση, με την τιμή του ρεύματος να φτάσει στην τιμή της βενζίνης, τότε όλο σου το πλάνο πήγε λάθος.

Και κάνεις δεν μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα που ακριβώς πηγαίνει το ρεύμα της αυτοκίνησης για να σου πει κάνε αυτή την επιλογή και μην κάνεις την άλλην.

Πολλοί, λοιπόν, είναι αυτοί που, στην τωρινή κατάσταση, διστάζουν να προχωρήσουν στην αγορά ενός καινούριου αυτοκίνητου, άλλα δεν θέλουν να μπουν στην διαδικασία έχουν το άγχος του μεταχειρισμένου (συντήρηση προηγούμενου κατόχου, γυρισμένα χιλιόμετρα, κρυφά προβλήματα κ.τ.λ)..

Ίσως, λοιπόν, η λύση για αυτούς είναι τα ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Άλλα που είναι το όριο στα χιλιόμετρα και στην ηλικία για ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Για να δούμε.

Ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Μέχρι τι ηλικία και με ποιο όριο στα χιλιόμετρα;

Αρχικά, ας ορίσουμε ότι ηλικία και όριο εξαρτάται από το budget και το τι ακριβώς ψάχνεις. Ανάλογα την κατάσταση του αυτοκινήτου, μπορεί τα χιλιόμετρα και η ηλικία να μην είναι πρόβλημα. Δεν είναι εκτός πραγματικότητας να πούμε πως μπορεί ένα αυτοκίνητο 10 ετών και με 100.000 χλμ. στο κοντέρ, να είναι σε καλύτερη κατάσταση από ένα αυτοκίνητο 5ετίας με τα μισά χλμ, που ο οδηγός όμως δεν το πρόσεχε καθόλου και δεν έκανε τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης.

Επομένως, στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα πράγματα είναι σχετικά. Πιο πολλή σημασία έχει η κατάσταση του αυτοκινήτου, παρά τα χιλιόμετρα. 

Ωστόσο, στην αγορά προσφέρονται και  ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Μιλάμε, δηλαδή, για μοντέλα πενταετίας ,περίπου, που έχουν λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ. 

Και όταν λέμε λίγα, συνήθως το όριο που βάζουμε είναι στα 50.000 χλμ. Δηλαδή, σύγχρονα αυτοκίνητα που διαθέτουν πολλές από τις τελευταίες τεχνολογίες και έχουν σχετικά χαμηλά χιλιόμετρα. Αξίζει να σκεφτείς μια τέτοια λύση;

Γιατί να πάρεις ελαφρώς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο

Αρχικά, αυτό εξαρτάται από τι ψάχνεις εσύ σε ένα αυτοκίνητο.

Αν για παράδειγμα, θέλεις να αγοράσεις ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με τις τελευταίες τεχνολογίες, χωρίς να δώσεις όλο το κόστος της τιμής ενός καινούριου, τότε είναι μια καλή επιλογή. Ωστόσο, φρόντισε πως η διαφορά στην τιμή αξίζει.

Αν ας πούμε σώζεις 3.000-4.000 €, άλλα το αυτοκίνητο δεν είναι σε όσο καλή κατάσταση θέλεις, τότε ισως να μην αξίζει ο κόπος. Θυμήσου πως ένα από τα καλά της αγοράς του αυτοκινήτου «από το κουτί» που λέμε είναι πως το στρώνεις εσύ, γνωρίζεις από την αρχή πως συμπεριφέρεται και που είναι τα δυνατά του και τα αδύνατά του σημεία. Και φυσικά τις εργασίες συντήρησης.

Αγοράζοντας ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, δεν γνωρίζεις τι έχει γίνει στα πρώτα χιλιόμετρα, αφού μπορεί το αυτοκίνητο να είναι σαν καινούριο, άλλα εσύ πάλι το παίρνεις από «δεύτερο χέρι». 

Ωστόσο, αν βρεις μια καλή ευκαιρία ελαφρώς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που βγάζει νόημα οικονομικά, τότε μπορούν να αποτελέσει μια ιδανική ευκαιρία να κερδίσεις τα θετικά του καινούριου, χωρίς να έχεις τα αρνητικά του μεταχειρισμένου.

Γιατί να διαλέξεις παλαιότερο μεταχειρισμένο ή καινούριο

Υπάρχουν λόγοι για τους οποίους είναι καλύτερο να επιλέξεις παλαιότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Μπορείς ας πούμε να βρεις μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση που ναι μεν, μπορεί να έχει περισσότερα χιλιόμετρα, ωστόσο είναι άψογα συντηρημένο. 

Και λόγω ηλικίας, το αυτοκίνητο θα έχει σίγουρα χαμηλότερη τιμή.  Αντίθετα, ένα νεότερο αυτοκίνητο με λίγα χιλιόμετρα, μπορεί να πατήσει πάνω στην ηλικία και στα πιο σύγχρονα συστήματα του και να έχει υψηλότερη τιμή. Κάτι που όμως μπορεί να μην συνάδει με τη συνολική κατάσταση του οχήματος.

Προφανώς, όπως είπαμε, στα μεταχειρισμένα τα πράγματα είναι σχετικά. Αν είναι να γλυτώσεις 2.000-3.000 € όμως, ίσως είναι καλύτερο(αν υπάρχει η δυνατότητα) να προτιμηθεί ένα καινούριο που έρχεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, κατευθείαν από το εργοστάσιο, και όχι σε ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο που μπορεί, μετά τη χρήση, να δώσεις αυτά τα χρήματα (και ίσως και περισσότερα), σε εργασίες συντήρησης.  Μην ξεχνάμε και πως ανάλογα την μάρκα, δίνονται και εκτεταμένες εγγυήσεις όπως και συμφέροντα προγράμματα συντήρησης

Συμπέρασμα

Τα ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν μια καλή επιλογή για όσους θέλουν σύγχρονες τεχνολογίες και καλή κατάσταση χωρίς το κόστος ενός ολοκαίνουριου μοντέλου, αρκεί η διαφορά τιμής να δικαιολογεί την επιλογή. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γίνει προσεκτικός έλεγχος στην κατάσταση του οχήματος, διότι τα λίγα χιλιόμετρα και η μικρή ηλικία δεν εγγυώνται απαραίτητα την άριστη συντήρησή του.

Από την άλλη, ένα παλαιότερο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μπορεί να είναι οικονομικά πιο συμφέρον, ειδικά αν έχει συντηρηθεί σωστά, ενώ ένα καινούριο αυτοκίνητο προσφέρει τη σιγουριά της εγγύησης και της μηδενικής χρήσης. Στο τέλος, η επιλογή ανάμεσα σε ελαφρώς μεταχειρισμένο, παλαιότερο ή καινούριο εξαρτάται από το κατά πόσο η τιμή, η κατάσταση και οι ανάγκες του οδηγού βρίσκονται σε ισορροπία.

Δείτε επίσης

Υβριδικά αυτοκίνητα – Μειονεκτήματα: Τι κινδύνους κρύβουν τα hybrid μοντέλα;

Υβριδικά αυτοκίνητα – Μειονεκτήματα: Τι κινδύνους κρύβουν τα hybrid μοντέλα;

Υπάρχει συμπλέκτης στα αυτόματα αυτοκίνητα;

Υπάρχει συμπλέκτης στα αυτόματα αυτοκίνητα;

Tesla: Επενδυτής λέει «πουλήστε τις μετοχές σας τώρα»

Tesla: Επενδυτής λέει «πουλήστε τις μετοχές σας τώρα»

Βενζίνη: Πότε καταλαβαίνω ότι έχει χαλάσει;

Βενζίνη: Πότε καταλαβαίνω ότι έχει χαλάσει;

Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο;

Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο;

Toyota Υβριδικό: Τι επιλογές έχω και πόσο κοστίζουν;

Toyota Υβριδικό: Τι επιλογές έχω και πόσο κοστίζουν;