Είναι τα μεγάλα αυτοκίνητα πιο ασφαλή από τα μικρά; Ποιο είναι το πιο θανατηφόρο;

Είναι τα μεγάλα αυτοκίνητα πιο ασφαλή από τα μικρά; Ποιο είναι το πιο θανατηφόρο;

Τα αυτοκίνητα σήμερα, είναι πιο ασφαλή από ποτέ.

Κοιτάζοντας τις στατιστικές του Insurance Institute of Highway Safety (IIHS) από το 2019, είναι λιγότερο από το μισό πιθανό να πεθάνετε σε ένα τροχαίο ατύχημα από ό,τι το 1980 (22,5 θάνατοι ανά 100.000 ανθρώπους σε σύγκριση με 11,0 το 2019).

Φυσικά, αυτοί οι αριθμοί επηρεάζονται επίσης από αλλαγές στην υποδομή, την πολιτική και τη συμπεριφορά των οδηγών τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.

Το βασικό ερώτημα εδώ είναι αν υπάρχει μια κατηγορία οχημάτων, η οποία είναι ασφαλέστερη από κάποια άλλη; Τα αποτελέσματα των δοκιμών σύγκρουσης δεν μπορούν να συγκριθούν μεταξύ των τμημάτων, καθώς η κινητική ενέργεια συνδέεται άμεσα με το βάρος του οχήματος. Από την άλλη πλευρά, τα ποσοστά θανάτων τροχαίων μπορούν να αξιολογηθούν μεταξύ των κατηγοριών των αυτοκινήτων.

Επομένως, ακόμη και οι στατιστικές ποσοστού θανάτων δεν λένε όλη την αλήθεια, καθώς δεν λαμβάνουν υπόψη τις ταχύτητες με τις οποίες οδηγούν οι άνθρωποι, την ηλικία, το φύλο ή τους τύπους δρόμων που χρησιμοποιούν. Όσο κι αν οι κατασκευαστές θα ήθελαν να πιστέψετε ότι τα μικρά αυτοκίνητα είναι τόσο ασφαλή όσο τα μεγάλα, τα δεδομένα λένε κάτι διαφορετικό

Είναι λοιπόν τα μεγαλύτερα οχήματα ασφαλέστερα;

Το IIHS εξέδωσε μία ανακοίνωση τον Μάιο του 2020 αποκαλύπτοντας ότι ο αριθμός των θανάτων, είναι μεγαλύτερος στα μικρά αυτοκίνητα. Αυτά τα δεδομένα διαχωρίζουν τα οχήματα σε αυτοκίνητα, μίνι βαν, SUV και φορτηγά, με κάθε συλλογή οχημάτων να ταξινομείται σε κατηγορίες μεγέθους.

Όσον αφορά τα τετράθυρα sedan και τα hatchback, η μεγαλύτερη κατηγορία μεγέθους μεταξύ αυτών των οχημάτων, δείχνει 36 θανάτους ανά 10 δισεκατομμύρια μίλια ενώ η μικρότερη αναφέρει 78 – πάνω από το διπλάσιο.

Η κατάσταση είναι παρόμοια με τα SUV. Είστε σχεδόν 4 φορές πιο πιθανό να πεθάνετε σε ένα 4WD SUV κατηγοριοποιημένο ως μικρό, από ένα που εμπίπτει στην πολύ μεγάλη κατηγορία. Σε σχεδόν κάθε τμήμα (με εξαίρεση τα φορτηγά με κίνηση στους πίσω τροχούς και τα δίθυρα αυτοκίνητα), το ποσοστό θανάτου είναι υψηλότερο στην μικρότερη κατηγορία μεγέθους.

Ομοίως, υπάρχουν μόνο 20 οχήματα με λιγότερους από εννέα θανάτους ανά εκατομμύριο, με τα δεδομένα να περιορίζονται στα μοντέλα 2014-2017. Από αυτά τα 20, μόνο τέσσερα εμπίπτουν στην μικρή κατηγορία (το Land Rover Range Rover Evoque, το Volkswagen Golf, το Nissan Leaf και το Mitsubishi Outlander), ενώ τα υπόλοιπα είναι μεσαίου μεγέθους ή μεγαλύτερα.

Από τα 20 μοντέλα με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτου, 15 από αυτά κατατάσσονται ως μικρά ή μίνι. Υπάρχει μια προφανής τάση στα δεδομένα ότι ναι, οι οδηγοί είναι λιγότερο πιθανό να πεθάνουν σε μεγαλύτερα οχήματα.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Με λίγα λόγια, ένα βαρύτερο όχημα έχει περισσότερη ορμή από ένα ελαφρύτερο. Η κινητική ενέργεια είναι ίση με το γινόμενο του μισού της μάζας ενός αντικειμένου και του τετραγώνου της ταχύτητάς του, και σε μια σύγκρουση, το ελαφρύτερο αυτοκίνητο θα αισθανθεί την επίδραση όλης αυτής της ενέργειας.

Είναι τα SUV και τα φορτηγά ασφαλέστερα από τα αυτοκίνητα;

Παρόλο που θα ήταν ωραίο τα ελαφριά σπορ αυτοκίνητα είναι τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στο δρόμο, δυστυχώς αυτό δεν ισχύει . Εξετάζοντας και πάλι τις θανάτους οχημάτων ανά 10 δισεκατομμύρια μίλια, ο μέσος όρος μεταξύ αυτών των αυτοκινήτων, είναι 36 θάνατοι σε σύγκριση με 19 και 18 για τα SUV και τα φορτηγά, αντίστοιχα.

Τα πιο θανατηφόρα, είναι τα μίνι τετράθυρα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν 78 θανάτους ανά 10 δισεκατομμύρια μίλια. Εν τω μεταξύ, το χειρότερο τμήμα SUV (μικρό δίτροχο) αναφέρει 40 θανάτους και τα πιο επικίνδυνα φορτηγά (μεγάλο δίτροχο) δείχνουν 23 θανάτους ανά 10 δισεκατομμύρια μίλια.

Υπάρχει ένα τμήμα οχημάτων, για το οποίο το IIHS αναφέρει λιγότερους θανάτους από τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά ή τα SUV. Φυσικά, μιλάμε για τα μίνι βαν. Σύμφωνα με τα δεδομένα του IIHS, τα μίνι βαν είναι υπεύθυνα μόνο για 15 θανάτους ανά 10 δισεκατομμύρια μίλια.

Ίσως αυτό έχει να κάνει με το βάρος, φυσικά, αλλά και ότι οι οδηγοί μπορεί να είναι πιο προσεκτικοί με τα παιδιά στο πίσω μέρος.

Δείτε επίσης

Πρoστατευμένο: Plug-in υβριδικό: Πώς να το φορτίσετε σωστά

Πρoστατευμένο: Plug-in υβριδικό: Πώς να το φορτίσετε σωστά

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Etihad Airways: Πλέον μεταφέρει supercars

Etihad Airways: Πλέον μεταφέρει supercars

BYD: Πλήρης εξαγορά της Mercedes-Benz στην Κίνα

BYD: Πλήρης εξαγορά της Mercedes-Benz στην Κίνα

Η «φθηνή» βενζίνη βλάπτει το αυτοκίνητο;

Η «φθηνή» βενζίνη βλάπτει το αυτοκίνητο;

Το Νο.1 υλικό για να εξαφανίσετε τη σκόνη από το ταμπλό του αυτοκινήτου

Το Νο.1 υλικό για να εξαφανίσετε τη σκόνη από το ταμπλό του αυτοκινήτου