Site icon TheCars.gr

Έχει σημασία το χρώμα στο ψυκτικό υγρό; Μπορώ να αναμείξω το μπλε με το ροζ;

ψυκτικό υγρό

ψυκτικό υγρό

Όταν ψάχνετε για ψυκτικό υγρό, μπορεί να έχετε δει διάφορα χρώματα διαθέσιμα προς αγορά. Γενικά, δεν πρέπει να αναμιγνύετε διαφορετικούς τύπους ψυκτικού υγρού. Ωστόσο, σήμερα, με τα νέα μοντέλα οχημάτων, το χρώμα του ψυκτικού υγρού που επιλέγετε δεν έχει πάντα σημασία.

Αντίθετα, σε παλαιότερα μοντέλα, η χρήση του λάθος τύπου ψυκτικού υγρού θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιά στο σύστημα ψύξης και στον κινητήρα.

Ποιοι είναι οι διαφορετικοί τύποι ψυκτικού υγρού;

Τα κύρια χρώματα των ψυκτικών υγρών είναι πράσινο, μπλε, πορτοκαλί, κόκκινο ή ροζ. Οι διαφορετικοί τύποι ψυκτικών υγρών εξαρτώνται από τη χημική σύσταση του ψυκτικού υγρού.

Πράσινο η μπλε ψυκτικό υγρό

Το πράσινο η μπλε ψυκτικό υγρό είναι κατασκευασμένο από αιθυλενογλυκόλη και είναι επίσης γνωστό ως αντιψυκτικό IAT (τεχνολογία ανόργανων πρόσθετων). Ουσιαστικά λειτουργεί μεταφέροντας τη θερμότητα μακριά από τον κινητήρα και έξω μέσω του ψυγείου. Γενικά, το πράσινο ψυκτικό υγρό χρησιμοποιείται σε παλαιότερα οχήματα και διαρκεί 2 χρόνια ή περίπου 30.000 μίλια.

Η αιθυλενογλυκόλη στο ψυκτικό υγρό λειτουργεί ως αντιψυκτικό, καθώς έχει χαμηλότερο σημείο πήξης από το νερό. Όταν αναμιγνύεται με νερό, έχει σημείο πήξης -40 °C, πράγμα που σημαίνει ότι σε παγωμένες θερμοκρασίες παραμένει ακόμα υγρό. Εκτός από τις αντιψυκτικές ιδιότητες, η αιθυλενογλυκόλη έχει πολύ υψηλότερο σημείο βρασμού από το νερό, 197 °C.

Ένα άλλο πλεονέκτημα του πράσινου ψυκτικού υγρού είναι ότι περιέχει διάφορα πρόσθετα για να βοηθήσει στην πρόληψη δημιουργίας της διάβρωσης και της σκουριάς στον κινητήρα και το ψυγείο. Αυτό βοηθά στην προστασία του κινητήρα σας από τις διαβρωτικές επιδράσεις της αιθυλενογλυκόλης.

Πορτοκαλί ψυκτικό υγρό

Τα πορτοκαλί ψυκτικά υγρά είναι επίσης γνωστά ως ψυκτικά OAT. Το OAT σημαίνει Organic Acid Technologies και είναι ειδικά σχεδιασμένο για νεότερα οχήματα που περιέχουν περισσότερα νάιλον ή αλουμίνιο εξαρτήματα.

Παρόμοια με το πράσινο ψυκτικό υγρό, το πορτοκαλί ψυκτικό υγρό λειτουργεί απορροφώντας τη θερμότητα από τον κινητήρα και απελευθερώνοντάς την μέσω του ψυγείου.

Ενώ το πράσινο ψυκτικό κινητήρα περιέχει αιθυλενογλυκόλη, οι χημικές ουσίες που δίνουν στο πορτοκαλί ψυκτικό τις ψυκτικές του ιδιότητες αποτελούνται από οργανικά οξέα και πυριτικά άλατα. Η ακριβής σύνθεση του πορτοκαλί ψυκτικού υγρού θα διαφέρει ανάλογα με τον κατασκευαστή.

Τα πυριτικά άλατα και τα οξέα στο πορτοκαλί ψυκτικό υγρό σχηματίζουν ένα προστατευτικό στρώμα στο αλουμίνιο και άλλα μέταλλα που υπάρχουν μέσα στον κινητήρα για να μειώσουν τη διαβρωτική επίδραση των χημικών ουσιών που υπάρχουν στο ψυκτικό υγρό.

Το πορτοκαλί ψυκτικό υγρό μπορεί επίσης να αναφέρεται ως ψυκτικό υγρό εκτεταμένης διάρκειας ζωής. Αυτό συμβαίνει επειδή γενικά διαρκεί περισσότερο από τα ανόργανα ψυκτικά υγρά. Τα ψυκτικά OAT τείνουν να διαρκούν περίπου πέντε χρόνια ή 150.000 μίλια.

Κόκκινο/Ροζ ψυκτικό υγρό

Το κόκκινο ή ροζ ψυκτικό υγρό είναι ένας άλλος τύπος ψυκτικού OAT που χρησιμοποιείται συνήθως σε νεότερα οχήματα. Λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως το πορτοκαλί ψυκτικό υγρό, αφαιρώντας την περίσσεια θερμότητας από τον κινητήρα και προστατεύοντας τον κινητήρα από τις χαμηλές θερμοκρασίες.

Ένας από τους παράγοντες που διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ των πορτοκαλί και κόκκινων ή ροζ ψυκτικών υγρών είναι ότι τα κόκκινα και ροζ ψυκτικά υγρά δεν περιέχουν πυριτικά ή φωσφορικά άλατα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πυριτικά άλατα ή τα φωσφορικά μπορούν να βλάψουν ορισμένους τύπους σφραγίδων, παρεμβυσμάτων και μετάλλων σε ορισμένα μοντέλα οχημάτων.

Το κόκκινο ή ροζ ψυκτικό OAT συνήθως διαρκεί το ίδιο χρονικό διάστημα με το πορτοκαλί ψυκτικό υγρό (περίπου πέντε χρόνια).

Μπορείτε να αναμείξετε διαφορετικά χρώματα ψυκτικού υγρού;

Ο λόγος για τον οποίο δεν συνιστάται συνήθως η ανάμειξη ψυκτικού υγρού είναι ότι οι διαφορετικές χημικές ουσίες μπορούν να αντιδράσουν μεταξύ τους και να προκαλέσουν ζημιά στον κινητήρα.

Ορισμένοι σύγχρονοι τύποι ψυκτικού υγρού είναι γνωστοί ως καθολικά ψυκτικά υγρά. Αυτά τα ψυκτικά υγρά μπορούν να αναμειχθούν χωρίς να προκαλέσουν κάποια βλάβη στον κινητήρα ή στο σύστημα ψύξης.

Εάν αναμείξετε ψυκτικό υγρό και οι δύο τύποι ψυκτικού υγρού που αναμείξετε δεν είναι συμβατοί, αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει λάσπη που μπορεί να φράξει το σύστημα. Μπορεί επίσης να αυξήσει τη διάβρωση στον κινητήρα και στο σύστημα ψύξης σας. Για να διορθώσετε αυτό το πρόβλημα, θα πρέπει να ξεπλύνετε το σύστημα.

Exit mobile version