Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται - 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται - 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Δείκτης βενζίνης: Γιατί ενώ εσύ πήγες σε πρατήριο και έβαλες καύσιμο, ο δείκτης δεν κουνήθηκε και το ρεζερβουάρ σου λέει ακόμα οτι δεν έχεις βάλει. Που είναι το πρόβλημα και πώς το φτιάχνω;

Πολλές φορές, μπορεί να σου τύχει να βάλεις καύσιμο στο ρεζερβουάρ σου και να δεις στο ταμπλό ότι το ρεζερβουάρ σου είναι ακόμη εκεί που ήταν πριν το γεμίσεις.

Για αυτό ευθύνεται ο δείκτης της βενζίνης, ένα ψηφιακό όργανο ή όργανο που αξιποιεί μια βελόνα και σου λέει πόσο καύσιμο έχεις, ανά πάσα στιγμή, στο ρεζερβουάρ σου για να ξέρεις πότε ξεμένεις και πρέπει να πας βενζινάδικο.

Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι μην αφήνουμε το αυτοκίνητο μας, συνεχώς, με άδειο το ρεζερβουάρ καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στην αντλία καυσίμου.

Αν όμως, ο δείκτης καυσίμου δεν λειτουργεί, τι ακριβώς πρέπει να κάνεις. Είναι το πρόβλημα απλά στην αναγνώριση της ποσότητας ή μπορεί να έχεις λιγότερο από όσο νόμιζες ότι έβαλες;

Πάμε να δούμε.

4 λόγοι που ο δείκτης βενζίνης δεν λειτουργεί

Σε περίπτωση που βλέπεις πως ο δείκτης βενζίνης στο αυτοκίνητο σου δεν δουλεύει, αυτό μπορεί να οφείλεται σε ένα από αυτά τα 4 προβλήματα:

Πρόβλημα στη Μονάδα Αποστολής (Sending Unit)

Η μονάδα αυτή βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ σου και είναι υπεύθυνη να μεταφέρει δεδομένα στον μετρητή. Είναι κάτι σαν σένσορας που βλέπει πόσο καύσιμο έχεις.Αν έχει χαλάσει:

  • Λόγω φθοράς από την χρήση, τα εξαρτήματά της μπορεί να χαλάσουν.
  • Συνήθως, όταν πάθει ζημιά, ο μετρητής σου δείχνει μονίμως «FULL» ή «EMPTY», ανεξαρτήτως του καυσίμου που έχεις.

Τι κάνω: Αν υποψιάζεσαι κάτι τέτοιο, θα πρέπει να ελέγξεις τη μονάδα και τις επαφές της για φθορά.

Πρόβλημα στο Κύκλωμα

Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι το «νευρικό σύστημα» του μετρητή σου. Αν υπάρχει θέμα εδώ, μπορεί:

  • Να μην υπάρχει ρεύμα στη μονάδα αποστολής.
  • Να μη φτάνει σωστό σήμα στον μετρητή καυσίμων.
  • Χαλαρές επαφές ή διάβρωση στις συνδέσεις να προκαλούν κακή επικοινωνία μεταξύ του κυκλώματος και του ταμπλό σου.

Τι κάνω:
Έλεγξε πρώτα τις συνδέσεις στον πίνακα και τη μονάδα αντλίας καυσίμου για διάβρωση ή χαλαρά καλώδια. Κάποιες φορές, καθαρίζοντας απλώς τις επαφές, μπορείς να λύσεις το πρόβλημα.

Βλάβη στον Μετρητή Καυσίμων

Εδώ μιλάμε για πιο σπάνια περίπτωση, αλλά γίνεται κι αυτό. Ο μετρητής μπορεί:

  • Να δουλεύει μόνο σε ένα μέρος του εύρους του, π.χ., να δείχνει σωστά μόνο μεταξύ “EMPTY” και “HALF”.
  • Να κολλάει στο «FULL» ή στο «EMPTY» αν τα κυκλώματά του έχουν βραχυκυκλώσει.
  • Να μη δείχνει τίποτα αν το κύκλωμά του έχει χαλάσει τελείως.

Τι κάνω: Αυτό συνήθως απαιτεί εξειδικευμένο έλεγχο και πιθανώς αλλαγή του ίδιου του μετρητή.

Βλάβη στον Πίνακα Οργάνων

Αυτή είναι η λιγότερο συχνή, αλλά και η πιο δαπανηρή περίπτωση. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν πίνακες που είναι ολοκληρωμένα κυκλώματα. Αν χαλάσει ο μετρητής ως μέρος του πίνακα, δυστυχώς χρειάζεται αντικατάσταση όλης της μονάδας.

Πώς να εντοπίσεις το πρόβλημα

Θα χρειαστείς:

  • Ένα διάγραμμα καλωδίωσης του αυτοκινήτου σου (EWD).
  • Ένα ψηφιακό πολύμετρο (DMM).
  • Βασικά εργαλεία (πένσες, κατσαβίδια κ.λπ.)

   Αυτοέλεγχος Πίνακα Οργάνων: Μερικά σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν λειτουργία αυτοελέγχου. Δες στο εγχειρίδιο ή ψάξε online πώς γίνεται για το μοντέλο σου.

  • Αν δεις ότι ο δείκτης του μετρητή κινείται ομαλά από «EMPTY» σε «FULL», τότε ο πίνακας μάλλον είναι ΟΚ.
  • Αν όχι, ίσως έχει πρόβλημα ο ίδιος ο πίνακας.

Έλεγχος Μονάδας Αποστολής Καυσίμου:

  • Τσέκαρε πρώτα τις συνδέσεις της μονάδας στο ρεζερβουάρ. Πρέπει να είναι καθαρές και στεγνές.
  • Με το πολύμετρο, δες αν υπάρχει σωστή τάση στην είσοδο (συνήθως 5V ή 12V).
  • Κουνώντας τον πλωτήρα, παρατήρησε αν αλλάζει ομαλά η τάση εξόδου.

 

Έλεγχος του Μετρητή Καυσίμων:

  • Επαλήθευσε την τάση στον μετρητή. Αν η τάση διαφέρει από εκείνη της μονάδας αποστολής, το πρόβλημα είναι κάπου στα καλώδια ή στις συνδέσεις.

 

Δείτε επίσης

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό