Check Engine: Γιατί ανάβει η λυχνία με το που βάλεις βενζίνη

Check Engine: Γιατί ανάβει η λυχνία με το που βάλεις βενζίνη

Check Engine: Αν έχετε παρατηρήσει πως η προειδοποιητική λυχνία του  check engine ανάβει μετά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, αυτοί είναι οι πιθανότεροι λόγοι που αυτό συμβαίνει.

Check Engine:Η προειδοποιητική λυχνία που ανάβει το αυτοκίνητο σου και μπορεί να να σημαίνει τόσα πολλά, δεδομένου ότι το αυτοκίνητό σου αποτελείται από πάνω από 20.000 εξαρτήματα και το check engine χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει πως υπάρχει πρόβλημα για καθένα από αυτά.

Ουσιαστικά σε ενημερώνει πως μπορεί να υπάρχει μια σειρά από ζητήματα, μικρά ή μεγάλα, ενώ ενδέχεται να εμφανιστεί ακόμα και μετά από συνήθη συντήρηση, όπως μια αλλαγή λαδιών. Αλλά τι σημαίνει αν το φως ανάβει αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό καυσίμου; Έχει  να κάνει με την βενζίνη που έβαλες και την ποιότητα της ή υπάρχει κάτι άλλο που συμβαίνει;

Για να δούμε.

Κοινές αιτίες ενεργοποίησης της λυχνίας Check Engine

Μία από τις πιο συχνές αιτίες που ενεργοποιείται η λυχνία ελέγχου κινητήρα μετά τον ανεφοδιασμό είναι ένα χαλαρό καπάκι καυσίμου. Οι αισθητήρες του συστήματος καυσίμου του οχήματός σου έχουν σχεδιαστεί για να παρακολουθούν τις αναθυμιάσεις καυσίμου και να αποτρέπουν τη διαρροή τους. Αν το καπάκι δεν είναι καλά κλεισμένο ή αν το ξεχάσεις ανοιχτό, οι αισθητήρες εντοπίζουν την απώλεια πίεσης και ενεργοποιούν τη λυχνία. Ευτυχώς, αφού το σφίξεις σωστά, η λυχνία θα πρέπει να σβήσει μέσα σε λίγα χιλιόμετρα.

Αν όμως το καπάκι είναι σωστά τοποθετημένο και το φως παραμένει αναμμένο, μπορεί να υποδηλώνει κάποιο βαθύτερο πρόβλημα, όπως ένα ελαττωματικό παρέμβυσμα καπακιού, μια διαρροή στο σύστημα εξατμίσεων ή μια βλάβη στον αισθητήρα καυσίμου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πιθανότατα θα χρειαστείς μια επίσκεψη σε συνεργείο για ακριβή διάγνωση.

Ένας άλλος λόγος ενεργοποίησης της λυχνίας μετά τον ανεφοδιασμό είναι το να γεμίσεις το ρεζερβουάρ σου με παραπάνω καύσιμο από αυτό που χωράει.

Αν γεμίσεις υπερβολικά το ντεπόζιτο, η βενζίνη μπορεί να καλύψει την τρύπα εισαγωγής ατμών, επιτρέποντας της να εισέλθει στον ενεργό άνθρακα του φίλτρου αναθυμιάσεων. Αυτό διαταράσσει το σύστημα ανάκτησης ατμών καυσίμου, προκαλώντας ζημιές που ενεργοποιούν τη λυχνία ελέγχου. Το σύστημα EVAP αποτελείται από βαλβίδες, λαστιχένιους σωλήνες και έναν κάδο ενεργού άνθρακα. Τυχόν προβλήματα σε αυτά τα εξαρτήματα μπορούν να οδηγήσουν σε ακριβές επισκευές.

Επίσης, αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με άλλα μέρη του συστήματος καυσίμου, όπως ένας ελαττωματικός αισθητήρας, το σύστημα μπορεί να αποτύχει να διατηρήσει τη σωστή πίεση, ενεργοποιώντας έτσι τη λυχνία του Check Engine.

Τι να κάνεις αν ανάψει η λυχνία μετά τον ανεφοδιασμό

Αν η λυχνία ελέγχου κινητήρα ανάψει μετά τον ανεφοδιασμό, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να ελέγξεις ότι το καπάκι καυσίμου είναι καλά κλεισμένο. Επίσης, βεβαιώσου ότι ο κινητήρας είναι σβηστός ενώ γεμίζεις καύσιμο και απέφυγε το υπερβολικό γέμισμα του ρεζερβουάρ.

Αν η λυχνία παραμένει αναμμένη ακόμη και αφού έχεις σφίξει σωστά το καπάκι και γεμίσει σωστά το ντεπόζιτο, το επόμενο βήμα είναι η διάγνωση. Αν διαθέτεις ένα διαγνωστικό εργαλείο OBD-II, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να διαβάσεις τον διαγνωστικό κωδικό σφάλματος από τον υπολογιστή του αυτοκινήτου σου. Ένας συνηθισμένος κωδικός που σχετίζεται με το σύστημα καυσίμου είναι ο P0442, ο οποίος υποδεικνύει διαρροή στο σύστημα EVAP.

Μπορεί να γνωρίζουμε  ότι η λυχνία ελέγχου κινητήρα δεν σημαίνει πάντα κάποιο σοβαρό πρόβλημα, ωστόσο καλό είναι να ελέγχεται γιατί σε περίπτωση που υπάρχει σοβαρή βλάβη, θα έχεις δαπανηρές επισκευές αργότερα.

Check engine: Πότε και γιατί ανάβει η λυχνία;

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα υπολογιστή, το οποίο παρακολουθεί διάφορα εξαρτήματα. Η λυχνία ελέγχου κινητήρα( δηλαδή το Check Engine) είναι συνδεδεμένη με αυτό το σύστημα. Ο σκοπός της είναι να σε ειδοποιεί για προβλήματα που εντοπίζει ο εγκέφαλος στο αυτοκίνητο σου.

Όταν το σύστημα εντοπίζει κάποιο ζήτημα, ενεργοποιεί τη λυχνία ελέγχου στον πίνακα οργάνων. Αυτό μπορεί να αφορά από ένα μικρό πρόβλημα, όπως ένα χαλαρό καπάκι καυσίμου  που εξηγήσαμε νωρίτερα, μέχρι πιο σοβαρές δυσλειτουργίες του κινητήρα. Παράλληλα, ο υπολογιστής καταγράφει έναν διαγνωστικό κωδικό σφάλματος (DTC), ο οποίος μπορεί να αναγνωστεί με ένα διαγνωστικό εργαλείο.

Ο υπολογιστής του αυτοκινήτου προσπαθεί αυτόματα να διορθώσει ή να προσαρμόσει ορισμένα ζητήματα. Ωστόσο, αν αποτύχει να διορθώσει το πρόβλημα, ενεργοποιεί τη λυχνία ελέγχου κινητήρα. Αν η λυχνία παραμένει σταθερά αναμμένη, πιθανώς πρόκειται για μικρό πρόβλημα που δεν απαιτεί άμεση δράση. Αν όμως αρχίσει να αναβοσβήνει, σημαίνει ότι το ζήτημα είναι σοβαρότερο και ενδέχεται να είναι επικίνδυνο να συνεχίσεις να οδηγείς. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να σταματήσεις το όχημα αμέσως.

Δείτε επίσης

Προς κατάρρευση οι συζητήσεις για συγχώνευση Honda – Nissan

Προς κατάρρευση οι συζητήσεις για συγχώνευση Honda – Nissan

F1: Νέα βάση στο Ηνωμένο Βασίλειο για την Audi

F1: Νέα βάση στο Ηνωμένο Βασίλειο για την Audi

Tesla: Δεσμεύεται να φέρει πιο προσιτά μοντέλα το 2025

Tesla: Δεσμεύεται να φέρει πιο προσιτά μοντέλα το 2025

F1 – Toto Wolff για Hamilton – Ferrari: «Είναι σαν να βλέπεις την πρώην σου με άλλον»

F1 – Toto Wolff για Hamilton – Ferrari: «Είναι σαν να βλέπεις την πρώην σου με άλλον»

Σώμα βαλβίδας σε αυτόματο κιβώτιο: Τι είναι, πως λειτουργεί και τι συμβαίνει αν χαλάσει

Σώμα βαλβίδας σε αυτόματο κιβώτιο: Τι είναι, πως λειτουργεί και τι συμβαίνει αν χαλάσει

Πολλαπλασιαστής αυτοκινήτου: Προβλήματα και βλάβες – 5 σημάδια που δείχνουν ότι κάτι πάει λάθος

Πολλαπλασιαστής αυτοκινήτου: Προβλήματα και βλάβες – 5 σημάδια που δείχνουν ότι κάτι πάει λάθος