Οι κινητήρες diesel έχουν μερικά σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως αυξημένη ανθεκτικότητα, καλύτερη απόδοση καυσίμου και μεγαλύτερη ροπή από έναν κινητήρα βενζίνης. Όπως η βενζίνη και η κηροζίνη, το ντίζελ προέρχεται από αργό πετρέλαιο στις περισσότερες περιπτώσεις.
Ωστόσο, υπάρχουν κάποια μειονεκτήματα, όπως η περίπτωση το diesel να μολυνθεί.
Στην καλύτερη περίπτωση, το χαλασμένο ντίζελ θα κάνει το όχημα να λειτουργεί λιγότερο αποτελεσματικά. Ωστόσο, πολλές κοινές μολύνσεις, μπορεί να οδηγήσουν σε διάβρωση στο σύστημα καυσίμου, κατεστραμμένες αντλίες και φραγμένα φίλτρα.
Όσον αφορά τις αιτίες, το νερό στο ρεζερβουάρ είναι ένα από τα πιο κοινά προβλήματα. Αυτό μπορεί να συμβεί, εάν λείπει το καπάκι του ρεζερβουάρ λόγω διαρροής, ακόμα και συμπύκνωσης του νερού μέσα στο ρεζερβουάρ.
Το τελευταίο μπορεί να συμβεί, όταν ένα ζεστό ρεζερβουάρ κρυώσει και τραβήξει αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον. Η υγρασία στο ρεζερβουάρ, μπορεί να οδηγήσει σε συμπύκνωση του νερού και επακόλουθη μόλυνση του καυσίμου ντίζελ.
Πώς «χαλάει» το καύσιμο ντίζελ;
Το diesel, μπορεί να αλλοιωθεί με διάφορους τρόπους, και αρκετοί από αυτούς, σχετίζονται με την παρουσία νερού.
Όπως συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη, η παρουσία νερού στο σύστημα καυσίμου είναι επιβλαβής. Αν κατά λάθος μπει νερό στο ρεζερβουάρ, θα ανακατευτεί με το ντίζελ.
Στη συνέχεια, θα βυθιστεί και θα σχηματίσει στρώμα στον πυθμένα – ειδικά αν υπάρχει μεγάλη ποσότητα νερού. Αυτό συμβαίνει επειδή το νερό είναι πυκνότερο από το ντίζελ, με αποτέλεσμα το ντίζελ να επιπλέει στην επιφάνειά. Όπως συμβαίνει με το λάδι και το νερό, τα δύο υγρά δεν αναμιγνύονται.
Αν ποσότητα αυτού του νερού περάσει από το σύστημα καυσίμου στον κινητήρα, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα. Το νερό δεν καίγεται, ούτε συμπιέζεται. Επομένως, αν υπάρχει νερό σε έναν ή περισσότερους κυλίνδρους του οχήματος, είναι πολύ πιθανό να υπάρξει πρόβλημα στα πιστόνια.
Το νερό μπορεί επίσης να περιέχει μικρόβια και να μολύνει το καύσιμο, με κάτι που ονομάζεται «άλγη ντίζελ». Αυτή η λασπώδης ουσία, πιθανόν να φράξει σχετικά γρήγορα το σύστημα καυσίμου.
Η αραίωση του καυσίμου είναι ένα άλλο πιθανό πρόβλημα. Αυτό συμβαίνει όταν το ντίζελ αναμιγνύεται με βενζίνη ή άλλο διαλυτικό. Ένας κινητήρας ντίζελ είναι σχεδιασμένος να λειτουργεί με ντίζελ και τίποτα άλλο.
Τέλος, η ακατάλληλη αποθήκευση μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση του καυσίμου. Οι θερμοκρασίες αποτελούν τη μεγαλύτερη ανησυχία εδώ, καθώς οι ζεστοί χώροι αποθήκευσης, τείνουν να επιταχύνουν την αποσύνθεση του καυσίμου σε σύγκριση με τους πιο δροσερούς.
Πώς να εντοπίσετε το αλλοιωμένο καύσιμο diesel
Εάν δείτε ρύπους να επιπλέουν στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου, είναι ένα καλό σημάδι για να καταλάβετε ότι το ντίζελ που χρησιμοποιείτε είναι μολυσμένο.
Το αποχρωματισμένο καύσιμο, είναι επίσης ένα κακό σημάδι. Εάν είναι πιο σκούρο από όσο πρέπει, αυτό θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι ότι υπάρχει επιμόλυνση καυσίμου.
Η παρουσία νερού θα αλλάξει επίσης την εμφάνιση του ντίζελ, προκαλώντας μια θολή ή γαλακτώδη όψη.
Εάν το καύσιμο είναι μολυσμένο, μπορεί να αποκτήσει μια δυσάρεστη οσμή. Όχι ότι το ντίζελ έχει μια ιδιαίτερα ευχάριστη μυρωδιά, αλλά εάν κάτι φαίνεται περίεργο, θα πρέπει σίγουρα να ερευνήσετε περαιτέρω.
Άλλα συμπτώματα είναι
- Υπερβολικός ή λευκός καπνός εξάτμισης
- Ζημιά σε εξαρτήματα όπως τα μπεκ ψεκασμού
- Απώλεια ισχύος ή στροφών κινητήρα
- Τραχύ ξεκίνημα
- Κακή λειτουργία ρελαντί
- Καθυστέρηση στην επιτάχυνση
Τί να κάνετε εάν στο αυτοκίνητο υπάρχει μολυσμένο ντίζελ
Εάν το καύσιμο ντίζελ έχει μολυνθεί, μην ανησυχείτε.
Η ίδια η διαδικασία δεν είναι περίπλοκη, αλλά μπορεί να είναι κουραστική.
- Το πρώτο βήμα περιλαμβάνει την αποστράγγιση όλου του αλλοιωμένου καυσίμου ντίζελ από το ρεζερβουάρ. Το πόσο περίπλοκο είναι αυτό το κομμάτι εξαρτάται από το όχημά σας. Ορισμένα παλαιότερα οχήματα θα έχουν βύσμα αποστράγγισης, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να αφαιρεθεί εντελώς το ρεζερβουάρ. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα σιφόνι για να αφαιρέσετε το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου, αλλά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το ρεζερβουάρ είναι εντελώς άδειο πριν προχωρήσετε.
- Μόλις αδειάσει το ρεζερβουάρ, θα πρέπει να αλλάξετε το φίλτρο καυσίμου. Δυστυχώς, το παλιό φίλτρο σχεδόν σίγουρα θα είναι μολυσμένο.
- Αφού γίνει αυτό, μπορείτε να γεμίσετε τη δεξαμενή με φρέσκο ντίζελ. Τέλος, θα πρέπει να αποκτήσετε ένα πρόσθετο ντίζελ που ονομάζεται «Biocide» και να το προσθέσετε στην πρώτη παρτίδα καυσίμου που θα βάλετε στη δεξαμενή. Το πρόσθετο αυτό είναι για να καθαρίσει τυχόν υπολειπόμενη μόλυνση στο σύστημα.
Σημείωση:
- Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αυτή η διαδικασία επισκευής μπορεί να είναι επικίνδυνη εάν δεν γίνει σωστά. Εάν δεν είστε άνετοι να κάνετε μόνοι σας την αφαίρεση του κακού καυσίμου, είναι καλύτερο να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία μηχανικό.
- Επιπλέον, η απόρριψη του αλλοιωμένου καυσίμου πρέπει να γίνει με υπεύθυνο τρόπο. Μην το πετάξετε στο χώμα ή σε αποχετεύσεις. Επικοινωνήστε με το τοπικό συνεργείο αυτοκινήτων σας για οδηγίες σχετικά με τη σωστή διαχείριση του χαλασμένου καυσίμου.