Site icon TheCars.gr

Μπορώ να αναμείξω απλή και σούπερ αμόλυβδη βενζίνη;

Μπορώ να αναμείξω απλή και σούπερ αμόλυβδη βενζίνη;

Photo: rf123

Τι πρέπει να κάνετε όταν οδηγείτε το αυτοκίνητο και συνειδητοποιείτε ότι η βενζίνη μειώνεται; Πρέπει να εξοικονομήσετε λίγα χρήματα γεμίζοντας με απλή αντί για σούπερ αμόλυβδη βενζίνη; Ή είναι καλύτερη επιλογή το πιο ακριβό premium καύσιμο;

Όσον αφορά τα αναμεμειγμένα καύσιμα, η απάντηση είναι ότι εξαρτάται. Δεν μπορείτε να αναμείξετε απλή αμόλυβδη βενζίνη με σούπερ. Ωστόσο, εάν έχετε ένα αυτοκίνητο που απαιτεί σούπερ και κατά λάθος βάλετε απλή βενζίνη στο ρεζερβουάρ, μπορεί να αντιμετωπίσετε προβλήματα στο κινητήρα.

Πώς μπορείτε να καταλάβετε αν συμβαίνει αυτό; Εάν νιώθετε ότι το αυτοκίνητο δυσκολεύεται να επιταχύνει ή δεν φαίνεται τόσο «δυνατό» όσο συνήθως, υπάρχει πιθανότητα να έχετε βάλει απλή αμόλυβδη, σε ρεζερβουάρ που προορίζεται για σούπερ.

Εάν συμβεί χτύπημα ή ανάφλεξη σε χαμηλότερες στροφές (περίπου 2.500 rpm ή λιγότερο), τότε αυτό είναι ένδειξη ότι λειτουργείτε lean λόγω της ανάμειξης πάρα πολύ κανονικής βενζίνης χωρίς μόλυβδο με μια πλήρη δεξαμενή premium καυσίμου.

Λιπαρό vs. φτωχό μίγμα καυσίμου

Λιπαρό μίγμα καυσίμου: Η οδήγηση με ένα υπερβολικά λιπαρό μίγμα καυσίμου είναι ένα επιβλαβές λάθος για πολλούς οδηγούς. Ο χρονισμός ανάφλεξης, το μίγμα καυσίμου και η συνολική θερμοκρασία του κινητήρα σας πρέπει να είναι προσεκτικά ισορροπημένα για να λειτουργεί ομαλά η διαδικασία εσωτερικής καύσης. Όταν οδηγείτε με ένα υπερβολικά λιπαρό μίγμα, συμβαίνει συσσώρευση άνθρακα στους πιστόνια και τις βαλβίδες εξαγωγής σας, γεγονός που αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και βλάπτει τα εξαρτήματα του κινητήρα σας.

Φτωχό μίγμα καυσίμου: Όταν ο κινητήρας σας λειτουργεί φτωχά, καίει περισσότερο λάδι. Αυτό συμβαίνει επειδή τα καυσαέρια έχουν λιγότερο οξυγόνο από όσο χρειάζεται ένας κινητήρας για να κάψει την ίδια ποσότητα καυσίμου. Όταν συμβαίνει αυτό με την πάροδο του χρόνου, η αυξημένη πίεση στους κυλίνδρους του κινητήρα σας μπορεί να προκαλέσει τη διαρροή λαδιού στα τοιχώματα των κυλίνδρων και την ανάφλεξή του. Η προκύπτουσα κατάσταση ονομάζεται «προανάφλεξη» και μπορεί να καταστρέψει γρήγορα έναν κινητήρα. Η σωστή αναλογία αέρα προς καύσιμο είναι απαραίτητη για να εξαγάγετε τη μέγιστη ισχύ από το αυτοκίνητο ή το φορτηγό σας. Είναι επίσης σημαντικό για τη διατήρηση του οχήματός σας σε καλή λειτουργική κατάσταση και την παράταση της διάρκειας ζωής του.

Ανισορροπία οκτανίων

Η βενζίνη μπορεί να αναμειχθεί σε υψηλότερα ή χαμηλότερα επίπεδα οκτανίων και αυτό είναι γνωστό ως αναμεμειγμένο αέριο ή μίγματα αερίου.

Η βενζίνη με χαμηλότερους αριθμούς οκτανίων, η οποία είναι στην πραγματικότητα ένα λιγότερο διυλισμένο καύσιμο, συνήθως αναμειγνύεται με premium καύσιμο. Οι υψηλής τεχνολογίας κινητήρες διαθέτουν ακριβούς υπολογιστές και αισθητήρες που επιτρέπουν στον κινητήρα να προσαρμόζεται στο μίγμα βενζίνης και να αντισταθμίζει αυτόματα τη διαφορά στα οκτάνια μεταξύ της κανονικής και της premium βενζίνης.

Εάν οδηγείτε ένα παλαιότερο αυτοκίνητο που δεν διαθέτει αυτή την τεχνολογία, η ανάμειξη μπορεί να μην είναι τόσο καλή ιδέα επειδή διατρέχετε τον κίνδυνο να το καταστρέψετε. Η μεγαλύτερη ανησυχία είναι η πιθανότητα βλάβης λόγω του χτυπήματος σπινθήρα που προκαλείται από τα ασταθή μίγματα αιθανόλης και βενζίνης.

Και τα δύο έχουν διαφορετικές βαθμολογίες οκτανίων, οι οποίες μπορούν να είναι επικίνδυνες εάν τα αναμείξετε. Ένα χτύπημα σπινθήρα συμβαίνει όταν το μίγμα καυσίμου-αέρα αναφλέγεται πρόωρα πριν φτάσει στο προβλεπόμενο σημείο καύσης του. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μόνιμη βλάβη του κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων των φθαρμένων βαλβίδων, των δακτυλίων πιστονιού και άλλων.

Τα περιεχόμενα της βενζίνης δεν είναι σχεδιασμένα για ανάμειξη. Όλη η βενζίνη θα υποβαθμιστεί με την πάροδο του χρόνου και η ανάμειξή τους θα προκαλέσει μόνο περισσότερα προβλήματα. Η αποφυγή της ανάμειξης μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε δαπανηρές επισκευές που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί διαφορετικά.

Exit mobile version