Τι κάνω και πόσο επικίνδυνο είναι να περάσει νερό στον κινητήρα αυτοκινήτου;
Όλοι γνωρίζουμε πως πρέπει να πλένουμε συχνά τον κινητήρα του αυτοκινήτου, όπως κάνουμε και με το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Πολλοί μπορεί να σκεφτούν χρησιμοποιήσουν λάστιχο ή πιεστικό για να κάνουν πιο γρήγορη τη διαδικασία. Κάνει όμως να ρίξεις νερό στο μοτέρ ή μιλάμε για κάτι επικίνδυνο που πρέπει να αποφεύγεται πάση θυσία;
Κατ’ αρχάς, ναι, ο κινητήρας μπορεί να βραχεί, σε λογικά πλαίσια. Δεν είναι το τέλος του κόσμου αν πέσει νερό στον χώρο του κινητήρα. Το πρόβλημα ξεκινά όταν το νερό μπει μέσα στον κινητήρα ή καταλήξει σε ηλεκτρικά μέρη όπως τα πολλαπλασιαστικά, τα μπουζί ή ο εναλλάκτης. Αν έχεις σκοπό να πλύνεις το μοτέρ με λάστιχο, σκέψου το καλά. Αν δεν ξέρεις ποια μέρη πρέπει να καλύψεις, καλύτερα να το αποφύγεις.
Όταν το νερό μπει στο μοτέρ
Εδώ μπαίνουμε στα δύσκολα. Το νερό, σε αντίθεση με τον αέρα και τη βενζίνη, δεν συμπιέζεται. Έτσι, αν περάσει μέσα, μπορεί να στραβώσει τις μπιέλες για παράδειγμα. Δεν είναι, λοιπόν, καλή ιδέα να ρισκάρεις το να περάσει νερό μέσα στον κινητήρα, όποτε πρόσεχε όταν πλένεις το αυτοκίνητο με λάστιχο ή αν τύχει να περάσεις με το αυτοκίνητο από πλημμυρισμένο σημείο στον δρόμο που έχει μαζέψει πολύ νερό.
Τώρα, το να βραχεί εξωτερικά το μοτέρ από βροχή δεν είναι κάτι σοβαρό. Όσο ο κινητήρας δουλεύει, η θερμοκρασία του αρκεί για να εξατμίσει τέτοιες ποσότητες νερού πριν αυτές προκαλέσουν ζημιά.
Είναι ασφαλές να καθαρίσεις με νερό τον κινητήρα αυτοκινήτου;
Ναι, αλλά όχι με το λάστιχο στο full. Οι επαγγελματίες καθαρισμού κινητήρων ξέρουν τι κάνουν και έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό. Αν όμως θέλεις να το κάνεις μόνος σου, μπορείς, πρέπει να είσαι προσεκτικός: Πάρε λίγα πανιά, ένα απολιπαντικό ή ένα πολυκαθαριστικό και καθάρισε στοχευμένα, καλύπτοντας με τα πανιά τις επικίνδυνες περιοχές όπου το νερό μπορεί να περάσει μέσα στον κινητήρα.
Αυτό που δεν θες να κάνεις είναι ποτέ είναι το να πάρεις πιεστικό και να του ρίξεις νερό με δύναμη.
Αν πέσει κατά λάθος νερό
Έγινε; Ψυχραιμία. Πάρε μια πετσέτα και σκούπισε όσο πιο γρήγορα μπορείς. Αν έχεις πεπιεσμένο αέρα, χρησιμοποίησέ τον για να διώξεις την υγρασία. Πολύ σημαντικό: μην βάλεις μπροστά τον κινητήρα μέχρι να σιγουρευτείς ότι όλα είναι στεγνά. Άφησε το καπό ανοιχτό για να στεγνώσει φυσικά.