Κάνοντας back up στις μνήμες των εφηβικών χρόνων μου, θυμάμαι κάτι «πρησμένα» Έσκορτ, Μάντα και Κορόλα, να πηγαίνουν με τις πόρτες τα βράδια στην τότε κυκλική πλατεία της Νέας Σμύρνης, ξεσηκώνοντας τους «γκαζόβιους» θαμώνες του Γαλαξία και του Άδωνη, των γνωστών καφέ της περιοχής!
Βεμπέρια που ούρλιαζαν, λάστιχα που στρίγγλιζαν και εξατμίσεις που χάλαγαν το κόσμο, ήταν στην καθημερινή διάταξη. Όλα τα λεφτά όμως ήταν, τα θηριώδη σπόιλερ μπρος – πίσω που στην κυριολεξία σκούπιζαν τον δρόμο, μιας και τα πισωκίνητα τέρατα ήταν χαμηλωμένα μέχρι τα μπούνια. «Σαύρες» τα λέγαμε. Το ίδιο εντυπωσιακές και οι αεροτομές ή οι «φτερούγες» στην ουρά τους, που έλεγες ότι θα πετάξουν. Δεν μιλάω βέβαια για τις αυτοσχέδιες μάσκες απο κοτετσόσυρμα βαμμένες με σπρέι, ούτε για τα πλαστικά αυτοσχέδια φτεράκια στους θόλους των τροχών, για να χωράνε τα φαρδιά χαμηλοπρόφιλα Pirelli και Dunlop.
Βέβαια τα παλληκάρια της γενιάς εκείνης, ποσώς ενδιαφέρονταν για την «κορεκτίλα» των όρων αεροδυναμική, λειτουργικότητα, αισθητική, ασφάλεια κ.λ.π και άς έμοιαζαν τα αυτοκίνητά τους, με μακρινούς συγγενείς του Batmobile! Στα «γρήγορα» στέκια, τα αυτοκίνητα αυτά τα λέγαμε «δράκους». Από τότε μέχρι σήμερα πολλά άλλαξαν, αλλά τα γούστα, τα κέφια και οι εμμονές κάποιων οδηγών να διαφέρουν οπτικά απο την «πλέμπα», όχι μόνο παρέμειναν, αλλά διευρύνθηκαν κιόλας.
Επώνυμα body kit
Την ανάγκη αυτή της αγοράς, γρήγορα κατάλαβαν οι ανα τον κόσμο επώνυμοι βελτιωτικοί οίκοι του after market tuning, παρουσιάζοντας για τα πιο δημοφιλή εργοστασιακά μοντέλα, τις δικές τους προτάσεις εξωτερικής αναβάθμισης. Αυτές περιλαμβάνουν μεμονωμένα «κομμάτια» ή ολοκληρωμένες αισθητικές παρεμβάσεις, που τις περισσότερες φορές έχουν εξασφαλίσει απο πριν, την έγκριση και το πράσινο φως απο τις αντιπροσωπείες. Για να γίνει αυτό, τα προιόντα των εν λόγω βελτιωτών, είχαν προηγουμένως περάσει απο δεκάδες τεστ ασφαλείας, λειτουργικότητας και φινιρίσματος, διαθέτοντας τα αν’αλογα πιστοποιητικά τύπου TUV. Έτσι σε αρκετά μέρη της Ευρώπης και ειδικότερα στην Γερμανία, ξεφύτρωσαν βιοτεχνίες και ελαφρές βιομηχανίες, που ντύνουν με το δικό τους ξεχωριστό γούστο τα περισσότερα αυτοκίνητά παραγωγής, αλλά και ορισμένα άλλα με ειδική παραγγελία.
Είτε στην απλούστερη μορφή τους απο πολυεστέρα, είτε στην πιο ακριβή και σύνθετη απο ανθρακονήματα και άλλα εξωτικά υλικά, τα εξαρτήματα αυτά αισθητικής βελτίωσης, τείνουν να γίνουν must για όσους εραστές της αυτοκίνησης διαθέτουν ξεχωριστό γούστο, αλλά και περισσευούμενα φράγκα! Σπόιλερ, αεροτομές, μαρσπιέ, φρυδάκια, φουσκωμένα καπό, φουστίτσες, σκέρτς, «πρησμένοι» προφυλακτήρες, φουσκωτά φτερά, αεραγωγοί για τα φρένα, δίμπρατσοι καθρέπτες, ποδιές και μάσκες με άγριο look, είναι τα εξαρτήματα που διαθέτουν στην αγορά οι σχεδιαστές αυτών των body kit. Σε αρκετές περιπτώσεις το αισθητικό αποτέλεσμα, όχι μόνο δεν αδικεί την εργοστασιακή φόρμουλα σχεδίασης, αλλά τονίζει τα καλύτερα σχεδιαστικά και αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Βέβαια, όλες οι αισθητικές τάσεις, ιδέες και παρεμβάσεις στα αμαξώματα, προήλθαν απο τους αγώνες αυτοκινήτου.
Στην «αρένα» λοιπόν, γεννήθηκαν όλες οι επιπλέον εφαρμογές για καλύτερη αεροδυναμική, σταθερότητα, κράτημα, ψύξη στα φρένα, στο μοτέρ κλπ, που μετέπειτα πέρασαν στα καθημερινά αυτοκίνητα. Με αυτοσκοπό την λειτουργικότητα και την ασφάλεια, οι εξωτερικές και αεροδυναμικές βελτιώσεις, απο τις προηγμένες αγωνιστικά ομάδες της φόρμουλα ένα, έδωσαν το δικό τους ειδικό βάρος στην ιστορία της αυτοκίνησης. Τα επώνυμα body kit λοιπόν, δεν προσφέρουν μόνο ντιζάιν και ξεχωριστή εμφάνιση, αλλά έχουν και λειτουργικό χαρακτήρα, άσχετα αν μερικοί τα αγοράζουν μόνο για την «μόστρα» και για να εντυπωσιάζουν στο δρόμο.