Λιπαντικά, πρόσθετα, λάδια συνθετικά, ημισυνθετικά, συμβατικά, βαλβολίνες. Το αυτοκίνητo σου θέλει προσοχή για να παραμένει υγιές και να συνεχίζει να αποδίδει. Δες εδώ 6 υγρά και λάδια που του είναι απαραίτητά άλλα και κάθε πότε πρέπει να τα ελέγχεις για να εξασφαλίσεις ότι όλα βαίνουν καλώς στο όχημα σου.
Το αυτοκίνητο σου αποτελείται από διάφορα μέρη και συστήματα, τα οποία με την σειρά τους αποτελούνται από εξαρτήματα, μεταλλικά και μη, τα οποία συνεργάζονται μεταξύ τους και κινούν το όχημα σου με αποδοτικότητα, άνεση και ασφάλεια.
Για να το καταφέρουν, όμως αυτό, απαιτείται και η κατάλληλη συντήρηση από μεριάς του οδηγού. Ιδιαίτερης σημασίας για την συντήρηση αυτή είναι και η τοποθέτηση των απαραίτητων υγρών και λαδιών, προϊόντα που θα εξασφαλίσουν ότι τα διαφορά συστήματα του αυτοκίνητου σου θα συνεχίσουν να κάνουν τη δουλεία τους με συνέπεια ώστε να κρατάνε το αυτοκίνητο σου αποδοτικό.
Σε αυτόν τον οδηγό, θα δούμε τα 6 απαραίτητα υγρά και λάδια για το αυτοκίνητο σου άλλα και πότε θα πρέπει να τα ελέγχεις και να τα αλλάζεις.
6 υγρά και λάδια που χρειάζεται το αυτοκίνητο σου – Κάθε πότε να τα αλλάζεις
- Λάδι κινητήρα
- Υγρό φρένων
- Υγρό κιβωτίου ταχυτήτων
- Ψυκτικό υγρό
- Υγρό υποβοήθησης τιμονιού
- Υγρό διαφορικού
1. Λάδι κινητήρα
Το λάδι κινητήρα είναι το κύριο υγρό που απαιτείται από τα οχήματα εσωτερικής καύσης, καθώς παρέχει λίπανση στα κινούμενα μέρη, μειώνει τη θερμοκρασία μέσω απορρόφησης της θερμότητας και συμβάλλει στην αποφυγή φθοράς. Για καλύτερη αποδοτικότητα, προτείνεται να το ελέγχεις κάθε 1.500-3.000 χλμ. ή πριν από μεγάλα ταξίδια. Με ένα απλό τσεκάρισμα του δείκτη στάθμης και της ποιότητας του λαδιού, μπορείς να εξασφαλίσεις τη σωστή λειτουργία του κινητήρα.
2. Υγρό φρένων
Το υγρό φρένων είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του συστήματος πέδησης. Δρα ως υδραυλικό μέσο πίεσης που ενεργοποιεί τα φρένα. Αν και το σύστημα είναι κλειστό και δε χάνει υγρό υπό κανονικές συνθήκες, θα πρέπει να ελέγχεται τακτικά (κάθε 6.000-10.000 χλμ.). Αλλαγή υγρού προτείνεται κάθε 2 χρόνια, καθώς μπορεί να εισχωρήσει υγρασία ή άλλοι ρύποι που επηρεάζουν την απόδοση των φρένων.
3. Υγρό κιβωτίου ταχυτήτων
Το υγρό κιβωτίου βοηθά στη λίπανση των κινούμενων μερών του κιβωτίου ταχυτήτων και τη διατήρηση της θερμοκρασίας. Σε πολλά αυτοκίνητα, μπορείς να ελέγξεις τη στάθμη του μέσω του ειδικού δείκτη. Αξίζει να ελέγχεται κάθε φορά που αλλάζεις λάδι, ενώ η αλλαγή του προτείνεται κάθε 50.000 χλμ., ανάλογα με τον τύπο του κιβωτίου και τις οδηγίες του κατασκευαστή.
4. Ψυκτικό υγρό
Το ψυκτικό υγρό (αντιψυκτικό) είναι υπεύθυνο για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του κινητήρα και την αποφυγή υπερθέρμανσης. Συστήνεται να ελέγχεται κάθε 3.000-5.000 χλμ. Η αντικατάστασή του πρέπει να γίνεται κάθε 30.000 χλμ. ή κάθε 2 χρόνια, καθώς η ποιότητα του υγρού επηρεάζει την απόδοση του συστήματος ψύξης και μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα.
5. Υγρό υποβοήθησης τιμονιού
Για τα οχήματα με υδραυλικό τιμόνι, το υγρό υποβοήθησης μειώνει την προσπάθεια που απαιτείται για την περιστροφή του τιμονιού. Ελέγχεται εύκολα με το να επιβεβαιώνεις ότι η στάθμη του είναι εντός ορίων. Ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, η αλλαγή του μπορεί να γίνεται κάθε 40.000-80.000 χλμ.
6. Υγρό διαφορικού
Το υγρό διαφορικού λιπαίνει τα γρανάζια του διαφορικού, το οποίο επιτρέπει στους τροχούς να περιστρέφονται με διαφορετική ταχύτητα. Ανάλογα με τον τύπο οχήματος και τις συνθήκες χρήσης, προτείνεται αλλαγή κάθε 50.000-80.000 χλμ. Ο έλεγχος της στάθμης μπορεί να γίνει εύκολα με το άνοιγμα της τάπας ελέγχου, βλέποντας σε τι επίπεδα είναι η στάθμη και αν χρειάζεται να βάλεις και άλλο υγρό.