Το αυτοκίνητο τρέμει στο ρελαντί: 5 αιτίες για αυτό το κοινό πρόβλημα, ειδικότερα στα πιο παλιά μοντέλα. Τι κάνω σε περίπτωση που εντοπίσω ένα τέτοιο πρόβλημα.
Όποιος είναι ιδιοκτήτης αυτοκινήτου για μερικό καιρό, πιθανότατα έχει αντιμετωπίσει μία ή περισσότερες ενοχλητικές δυσλειτουργίες στην οδήγηση.
Παρά τη στιβαρή κατασκευή και την ικανότητά τους να προσφέρουν χρόνια αξιόπιστης λειτουργίας, ακόμα και το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο δεν είναι άφθαρτο.
Με την πάροδο του χρόνου, η φθορά είναι αναπόφευκτη και παρόλο που η τακτική συντήρηση και η σωστή φροντίδα μπορούν να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής τους, η ηλικία και τα χιλιόμετρα αφήνουν το αποτύπωμά τους. Και τότε είναι η στιγμή που βλέπουμε τα πρώτα μικρόπροβλήματα.
Όταν αυτό συμβεί, είναι ζωτικής σημασίας να αναγνωρίσεις τα σημάδια εγκαίρως και να δράσεις πριν το πρόβλημα επιδεινωθεί.
Ένα συνηθισμένο πρόβλημα είναι το τρέμουλο και οι δονήσεις, ιδιαίτερα όταν το αυτοκίνητό σας είναι στο ρελαντί. Αυτό μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους και ενδέχεται να υποδεικνύει και βλάβη. Αν το αυτοκίνητό σου τρέμει είναι σε ρελαντί, οι αιτίες συνήθως περιλαμβάνουν φθαρμένες βάσεις κινητήρα, πρόβλημα στο σύστημα ανάφλεξης, ή ακόμα και κάτι πιο απλό, όπως ένα βρώμικο φίλτρο αέρα.
5 λόγοι που το αυτοκίνητο τρέμει όταν είναι στο ρελαντί
1. Φθαρμένες βάσεις κινητήρα
Οι κινητήρες αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά βαριοί και στηρίζονται σε στηρίγματα από παχύ καουτσούκ και μεταλλικές βάσεις. Αν ένα από αυτά τα στηρίγματα φθαρεί ή χαλάσει, το αυτοκίνητο μπορεί να τραντάζεται υπερβολικά στο ρελαντί. Ενδείξεις για φθαρμένα στηρίγματα είναι δονήσεις, θόρυβοι κρούσης ή κροταλίσματος, και απότομοι κραδασμοί κατά την οδήγηση.
Τι να κάνεις:
- Έλεγξε οπτικά για διάβρωση στις βάσεις ή ρωγμές στο καουτσούκ.
- Χρησιμοποίησε μία μπάρα για να ελέγξεις την αντοχή των στηριγμάτων πιέζοντας τα ελαφρά.
2. Προβλήματα στο μπουζί ή στα μέρη του συστήματος ανάφλεξης
Τα μπουζί είναι υπεύθυνα για την ανάφλεξη του καυσίμου στο θάλαμο καύσης. Αν φθαρούν ή αν κάποια εξαρτήματα όπως οι πηνία ανάφλεξης και τα καλώδια δεν λειτουργούν σωστά, το αυτοκίνητο μπορεί να παρουσιάζει τραντάγματα στο ρελαντί ή και αστοχίες στον κινητήρα.
Τι να κάνεις:
- Έλεγξε τα μπουζί για φθορές ή μαυρισμένες άκρες.
- Αντικατάστησέ τα εάν έχουν διανύσει την προβλεπόμενη διάρκεια ζωής (50.000-100.000 χλμ. περίπου, ανάλογα με το μοντέλο).
3. Πρόβλημα στο σύστημα καυσίμου
Το σύστημα καυσίμου, που περιλαμβάνει αντλία καυσίμου, φίλτρα, μπεκ ή καρμπυρατέρ, μπορεί να παρουσιάσει βλάβες, όπως απόφραξη ή διαρροή. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πλούσιο (περισσότερο καύσιμο από ό,τι απαιτείται) ή φτωχό (λιγότερο καύσιμο) μείγμα, προκαλώντας τραντάγματα και πτώση απόδοσης.
Τι να κάνεις:
- Αναζήτησε σημάδια, όπως δυσκολίες στην εκκίνηση, ακανόνιστες στροφές ή έντονη μυρωδιά καυσίμου.
- Επισκέψου έναν μηχανικό για διάγνωση και πιθανή αντικατάσταση φίλτρων ή επισκευή των μπεκ..
4. Διαρροή στην αντλία κενού
Το σύστημα κενού είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Διαρροές στους εύκαμπτους σωλήνες-αντλίες μπορούν να επηρεάσουν τη διαδικασία καύσης, οδηγώντας σε τραντάγματα, θόρυβους σφυρίγματος, ή ακόμα και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
Τι να κάνεις:
- Έλεγξε για ρωγμές ή φθορές στις αντλίες κενού.
6.Βρωμικό ή φραγμένο φίλτρο αέρα
Το φίλτρο αέρα επιτρέπει στον κινητήρα να τραβά καθαρό αέρα για την καύση. Αν φραχτεί από σκόνη ή υπολείμματα, μπορεί να μειώσει τη ροή αέρα και να προκαλέσει πλούσιο μείγμα, οδηγώντας σε τραντάγματα ή άλλες δυσλειτουργίες.
Τι να κάνεις:
- Έλεγξε το φίλτρο κατά την αλλαγή λαδιών και αντικατάστησέ το κάθε 15.000-30.000 μίλια ή όταν είναι απαραίτητο.
Τι κάνω όταν το αυτοκίνητο τρέμει στο ρελαντί
Ακολούθησε αυτά τα βήματα:
- Ξεκίνα ελέγχοντας τα βασικά, όπως το φίλτρο αέρα και τον ιμάντα σεραπέντινας.
- Συνέχισε με έλεγχο των στηριγμάτων κινητήρα.
- Εάν χρειαστεί, επισκέψου έναν επαγγελματία για πιο σύνθετες διαγνώσεις (π.χ. στο σύστημα καυσίμου ή κενού).