Αυτοκίνητο: 5 κοινά προβλήματα στο αμάξι σου που κάνουν τη θέρμανση του κλιματισμού να μην λειτουργεί αποδοτικά. Πως τα αναγνωρίζεις και τι πρέπει να ψάχνεις.
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όταν οι δύσκολες συνθήκες το απαιτούν και η θερμοκρασία φλερτάρει επικίνδυνα με το…μηδέν, η σωστή λειτουργία του κλιματισμού στο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη.
Ωστόσο, αν ένα από τα εξαρτήματα που το αποτελούν έχει χαλάσει, η θέρμανση του αυτοκινήτου δεν θα λειτουργεί αποδοτικά (π.χ. ο κλιματισμός θα βγάζει μόνο κρύο αέρα)ή μπορεί και να μη λειτουργεί καθόλου.
Το σύστημα του κλιματισμού ενός αυτοκινήτου βασίζεται σε διάφορα μέρη, όπως το πυρήνα θέρμανσης, τον ανεμιστήρα, ή το σύστημα ψυκτικού υγρού(μεταξύ άλλων). Αν κάτι από αυτά τα επιμέρους συστήματα δεν λειτουργεί σωστά ή αντιμετωπίζει κάποια βλάβη, τότε θα επηρεάζει το κλιματισμό, με αποτέλεσμα η αλλαγή της θερμοκρασίας στην καμπίνα να μην γίνεται σωστά.
Για να δούμε τα 5 πιο κοινά προβλήματα που μπορεί να συναντήσεις το σύστημα κλιματισμού.
Αυτοκίνητο: 5 κοινά προβλήματα που χαλάνε τη θέρμανση στο αυτοκίνητο
1. Φραγμένος πυρήνας θέρμανσης
Ο πύρηνας λειτουργεί όπως ένα μικρό ψυγείο μέσα στο σύστημα θέρμανσης του αυτοκινήτου. Αν φράξει από σκουριά ή υπολείμματα στο ψυκτικό σύστημα, τότε ο ζεστός αέρας δεν μπορεί να κυκλοφορήσει σωστά.
Συμπτώματα:
- Αδύναμη ροή αέρα από τους αεραγωγούς.
- Γλυκιά μυρωδιά μέσα στην καμπίνα (διαρροή ψυκτικού).
- Λίμνες ψυκτικού στο πάτωμα, κάτω από τη θέση του συνοδηγού.
Λύση:
- Ξέπλυνε τον πυρήνα και καθάρισε το από φράγματα και υπολείμματα
- Σε σοβαρές περιπτώσεις, απαιτείται αντικατάσταση, η οποία είναι χρονοβόρα και δαπανηρή λόγω της θέσης του κάτω από το ταμπλό.
2. Χαλασμένος θερμοστάτης
Ο θερμοστάτης ελέγχει τη ροή του ψυκτικού υγρού και εξασφαλίζει ότι ο κινητήρας φτάνει στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Αν κολλήσει στην ανοικτή θέση , ο κινητήρας δεν ζεσταίνεται αρκετά και ο κλιματισμός δεν αποδίδει. Αν κολλήσει κλειστός, ο κινητήρας υπερθερμαίνεται.
Συμπτώματα:
- Κρύος αέρας από το καλοριφέρ, ακόμα και μετά από παρατεταμένη λειτουργία του κινητήρα.
- Αλλαγές στη θερμοκρασία του κινητήρα.
- Διαρροές ψυκτικού.
Λύση:
Η αντικατάσταση του θερμοστάτη είναι συνήθως απλή διαδικασία για έναν μηχανικό.
3. Χαμηλή στάθμη ψυκτικού
Το ψυκτικό υγρό είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του κινητήρα και την παροχή ζεστού αέρα. Αν υπάρχει διαρροή σε σωλήνα ή στο ψυγείο, το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά.
Συμπτώματα:
- Κρύος αέρας από το AC.
- Υπερθέρμανση του κινητήρα.
Λύση:
- Έλεγξε τη στάθμη ψυκτικού στη διαφανή δεξαμενή κοντά στο ψυγείο.
- Συμπλήρωσε ψυκτικό μόνο όταν ο κινητήρας είναι κρύος.
- Αντικατάστησε το ψυκτικό κάθε δύο χρόνια
4. Προβλήματα στον ανεμιστήρα
Ο ανεμιστήρας διανέμει τον ζεστό αέρα από το πυρήνα στην καμπίνα. Αν δεν λειτουργεί, η θέρμανση φαίνεται να μη δουλεύει, παρότι παράγεται ζεστός αέρας.
Συμπτώματα:
- Αδύναμη ή μηδενική ροή αέρα.
- Θόρυβοι, όπως σφύριγμα ή κροτάλισμα, όταν ενεργοποιείται το καλοριφέρ.
Λύση:
Αντικατάσταση του μοτέρ του ανεμιστήρα ή του διακόπτη, αν υπάρχει ηλεκτρικό πρόβλημα.
5. Δυσλειτουργία στις βαλβίδες ελέγχου/Διαρροή ψυγείου
Η βαλβίδα ελέγχου θέρμανσης ρυθμίζει τη ροή του ψυκτικού προς το πυρήνα. Αν χαλάσει, μπορεί να περιορίσει τη θέρμανση που βγαίνει. Παράλληλα, μια διαρροή στο ψυγείο μειώνει τη διαθέσιμη ποσότητα ψυκτικού και προκαλεί προβλήματα.
Συμπτώματα:
- Καμία αλλαγή στη θερμοκρασία όταν ρυθμίζεις το καλοριφέρ.
- Ορατές λίμνες ψυκτικού κάτω από το αυτοκίνητο.
Λύση:
- Έλεγχος και αντικατάσταση της βαλβίδας, αν απαιτείται.
- Σε μικρές διαρροές ψυγείου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις στεγανοποιητικό υλικό.
Τι να κάνεις αν το καλοριφέρ δεν λειτουργεί
- Έλεγξε τις ρυθμίσεις και αύξησε τη ροή του αέρα.
- Ρύθμισε τη θερμοκρασία και παρατήρησε αν αλλάζει κάτι.
- Επισκόπησε το ψυκτικό, τις βαλβίδες και τον θερμοστάτη κάτω από το καπό.
- Καθάρισε ή αντικατέστησε το φίλτρο αέρα καμπίνας.
- Αν το πρόβλημα παραμένει, απευθύνσου σε μηχανικό για διάγνωση και επισκευή.