Τα πέντε πράγματα που όλοι έχουμε κάνει πίσω από τιμόνι και σιγά σιγά προκάλουν φθορά στο συμπλέκτη του αυτοκινήτου μας.
Ο συμπλέκτης αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του συστήματος κίνησης του αυτοκινήτου.
Είναι ο μεσολάβητης ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων , και επιτρέπει τη σωστή μεταδόσης της ισχύς, αφού πρώτα ο οδήγος τον χρησιμοποιήσει για να αποσυμπλέξει και να βάλει τη σωστή σχέση στο κιβώτιο.
Όταν το πεντάλ του συμπλέκτη πατηθεί, το ελατήριο διαφράγματος στο κέντρο της πλάκας πίεσης απελευθερώνει την πίεση από τον δίσκο συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να μην έρχεται πλέον σε επαφή με το βολάν.
Έτσι, ακόμα και όταν πατάς γκάζι, ας πούμε, ο κινητήρας δεν στέλνει περισσότερη δύναμη στους τρόχους του αυτοκινήτου, παρά μόνο αν αφήσεις το συμπλέκτη και βάλεις τη σωστή σχέση.
Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, γιατί είναι ένα τόσο κύριο μέρος του αυτοκινήτου.
Κατά την διάρκεια της οδήγησης, ωστόσο, πολλοί απο εμάς κάνουμε κάποια λάθη που μπορεί να μην φανούν αμέσως, ωστόσο, σιγά-σιγά φθείρουν τον κινητήρα με αποτελέσμα να θέλει επιδιορθώση ή και αντικατάσταση.
Για να δούμε τα πιο συνηθή λάθη που κάνουμε ως οδηγοί όταν βρισκόμαστε στον δρόμο.
οι 5 συνήθειες που πρέπει να ξεμάθεις για να μην καταστρέψεις το συμπλέκτη σου
- Έχεις μόνιμα το πόδι σου στον συμπλέκτη
- Πιέζεις το πεντάλ ενώ έχεις βάλει νεκρά
- Δεν πιέζεις πλήρως τον συμπλέκτη όταν αλλάζεις ταχύτητα
- Δεν χρησιμοποιείς το χειρόφρενο στην ανηφόρα, άλλα πατάς τον συμπλέκτη
- Ανεβάζεις απότομα ταχύτητα ενώ αλλάζεις σχέση στο κιβώτιο
1.Έχεις μόνιμα το πόδι σου στον συμπλέκτη
Το να κρατάς μόνιμα το αριστερό σου πόδι στον συμπλέκτη, μπορεί να σου επιτρέπει να μπορείς να αντιδράσεις άμεσα αν προκύψει κάτι στον δρόμο, είναι ωστόσο αρκετά επιβλάβες για το σύστημα αποσύμπλεξης σου. Κάμια φορά το κάνουμε και ασυνείδητα.
Ωστόσο, με το να βάζεις πίεση στον συμπλέκτη σου για όσο βρίσκεσαι μέσα στο αυτοκίνητο, προκάλεις αχρείαστη φθορά. Η πίεση που προκαλείται στο πεντάλ, όταν αφήνουμε εκεί το πόδι μας, περνάει στο συμπλέκτη και διαχωρίζει το βολάν με τον δισκό τριβής, που μέρα με την μέρα το κουράζει και του προκαλεί ζημιά.
Για το λόγο αυτό απέφυγε να εχεις το πόδι σου μόνιμα στο συμπλέκτη άλλα αντί αυτού ξεκουρασε το στη θέση που υπάρχει δίπλα από τον συμπλέκτη.
2. Πιέζεις το πεντάλ ενώ έχεις βάλει νεκρά
Όταν έχεις βάλει ήδη νεκρά, βγάλε το πόδι σου από το πεντάλ του συμπλέκτη.
Όντως, όταν βάζεις νεκρά, ο δίσκος τριβής να σταματά να κάνει επαφή με κάποιο άλλο μέρος, ωστόσο και πάλι το νατου βάζεις πιέση ενώ δεν χρειάζεται, μπορεί να προκαλέσει θέματα. Και αυτό γιατί, τα ελατήρια που βρίσκονται στην πλάκα του συστήματος χάνουν με αυτόν τον τρόπο την τάσης τους. Όταν, λοιπόν, είσαι σταματημένος, βάλε νεκρά και άσε εντελώς το πόδι σου από το πεντάλ.
3. Δεν πιέζεις πλήρως το συμπλέκτη όταν αλλάζεις ταχύτητα
Το να μην πατάς το πεντάλ με την απαιτούμενη πίεση όταν αλλάζεις ταχύτητα, θα έχει ακριβώς το ίδιο αποτελέσμα με το να το πατάς ενώ δεν πρέπει. Η λογική είναι απλή: Όταν δεν πατάς τον συμπλέκτη πλήρως, τα μέρη συνεχίζουν να κάνουν επάφη και να μην αποσυμπλέκονται με αποτελέσμα να δημιουργείται τριβή και αχρειάστη φθορά.
4. Δεν χρησιμοποιείς το χειρόφρενο στην ανηφόρα, άλλα πατάς τον συμπλέκτη
Όταν είσαι σταματημένος, σε αποτόμη ανηφόρα είναι λάθος να χρησιμοποιείς τον συμπλέκτη σου αν δεν έχεις σηκώσει χειρόφρενο. Το να χρησιμοποιείς τον συμπλέκτη για να μην αφήσεις το αυτοκίνητο σου να ρολλάρει προς τα πίσω μπορεί να μειώσει την διαρκεία ζωής του συστήματος. Αντι αυτού, σήκωσε χειρόφρενο και προσπάθησε, με σωστό ταίμινγκ να βάλεις τη σωστή ταχύτητα και να δώσεις γκάζι ώστε το αμάξι να πάρει ώθηση.
5. Ανεβάζεις απότομα ταχύτητα ενώ αλλάζεις σχέση στο κιβώτιο
Όταν μαθαίνεις να οδηγείς, ο δάσκαλος οδήγησης σου εξήγει τη σημασία του να κάνεις την αποσύμπλεξη με σωστό τρόπο: Αφήνοντας τον συμπλέκτη, με την ίδια φόρα που πατάς το γκάζι σου. Με τον καιρό και συνηθίζοντας την οδήγηση, μπορεί να αψηφήσουμε τα βασικά, αφού είμαστε αρκετά εξοικοιωμένοι και μπορούμε να οδηγήσουμε αποτελεσμάτικα, κανόντας τέτοια μικρά λάθη.
Ωστόσο, κάτι τέτοιο μπορεί να είναι πολύ επιζήμιο για τον κινητήρα σου. Και αυτό γιατί, ο δίσκος τρίβης αρχίζει να περιστρέφεται εντόνα, υπερθερμαίνεται και προκαλείται ‘έτσι αχρειαστή φθορά.
Ουσιαστικά, ο δίσκος αρχίζει να περιστρέφεται την ιδία στιγμή με το σύστημα μετάδοσης. Έτσι αν, εσύ, στέλνεις γκάζι στον κινητήρα άλλα το αυτοκίνητο δεν παίρνει ακόμα την ισχύ που εσύ στέλνεις, αυτή την διαφόρα την απορροφά ο δίσκος, ο οποιός φορτώνεται χωρίς λόγο.