4 Λάθη στην αλλαγή ταχυτήτων: Κάνει να επιταχύνεις χωρίς να κατεβάσεις;

4 Λάθη στην αλλαγή ταχυτήτων: Κάνει να επιταχύνεις χωρίς να κατεβάσεις;

4 Λάθη στην αλλαγή ταχυτήτων: Έσυ κάνεις κάποιο από αυτα όταν αλλάζεις σχέση σε χειροκίνητο σασμάν; Ήξερες οτι μπορείς να σώσεις χρήματα από συντήρηση αν αποφεύγεις αυτές τις κακές συνήθειες;

Σωστή οδήγηση σε χειροκίνητο αυτοκίνητο δεν είναι απλα να έχω σωστό timing όταν πατάω τον συμπλέκτη και ανεβάζω ή κατεβάζω ταχύτητα. Αυτά είναι τα βασικά που χρειάζεται να ξέρεις για να μπορεί να κουνηθεί το αυτοκίνητο.

Το να οδηγείς σωστά το αυτοκίνητο πάει πέρα από αυτό, να εξαλείψεις, δηλαδή, τις κακές συνήθειες που έχεις και να οδηγείς με τρόπο που δεν θα προκαλείς φθορά και δεν θα κάνεις ζημιά στο σασμάν σου και το σύστημα μετάδοσης.

Οι περισσότεροι από εμάς, ωστόσο, είτε επειδή δεν γνωρίζουμε, είτε επειδή μέσα στο αυτοκίνητο ξεχνιόμαστε στον δρόμο, οδηγούμε λάθος, κουράζοντας το σύστημα μετάδοσης και προκαλώντας αχρειάστες βλάβες.

Μπορεί στην καθημερινότητα σου, αυτά τα λάθη να μη φαίνονται και να νομίζεις ότι όλα βαίνουν καλώς, άλλα η αλήθεια είναι πως μέρα με τη μέρα, τα μικρά θέματα γίνονται μεγαλύτερα και μπορεί να οδηγήσουν σε πολύ ακριβές επιδιορθώσεις και αντικαταστάσεις.

Για να δούμε ,λοιπόν, μερικές κακές συνήθειες που κάνουν και οι πιο έμπειοι οδηγοί όταν αλλαζούν ταχύτητα και γιατί πρέπει να τις κόψεις…μαχαίρι.

4 λάθη στην αλλαγή ταχυτήτων που βλάπτουν το σασμάν μας

  1. Κρατάς το χέρι σου πάνω στο σασμάν
  2. Δεν βάζεις νεκρά ή πατάς τον συμπλέκτη σου ενώ είσαι σταματημένος
  3. Επιταχύνεις σε λάθος εύρος στροφών
  4. Δεν βγάζεις το πόδι σου από τον συμπλέκτη ενώ δεν το χρησιμοποιείς

 

Κρατάς το χέρι σου πάνω στο σασμάν

Μια από τις πιο κακές συνήθειες που βλάπτουν σημαντικά το σύστημα μετάδοσης είναι το να ξεκουράζεις στο χέρι σου πάνω στο σασμάν. Προφάνως και όταν πρόκειται να αλλάξεις ταχύτητες συνεχόμενα, δεν υπάρχει λόγος να απομακρύνεις το χέρι σου από το κιβώτιο. Ωστόσο, το να οδηγείς και να έχεις το χέρι σου μόνιμα πάνω στο σασμάν, θα έχει μεγάλες συνέπειες στο σύστημα, άρα και στην τσέπη σου όταν το πας συνεργείο.

Με αυτόν τον τρόπο, βάζεις αχρείαστη πίεση στο κιβώτιο, το όποιο σιγά σιγά φθείρεται παραπάνω από οτι πρέπει, προκαλώντας αχρειάστες βλάβες τόσο στα μηχανικά μέρη όσο και στο σύστημα μετάδοσης.

Μην χρησιμοποιείς το σασμάν σου για τεμπέλη και κράτα και τα δύο σου χέρια στο τιμόνι, για να γλυτώσεις φθορά.

 

Δεν βάζεις νεκρά ή πατάς τον συμπλέκτη σου ενώ είσαι σταματημένος

Όταν είσαι σταματημένος σε φανάρι, δεν υπάρχει λόγος να έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο και το χέρι στο σασμάν. Εντάξει, μπορεί να βιάζεσαι ή να είσαι σε αυτά τα φανάρια που μόνιμα κολλάνε και έχεις περιορισμένο χρόνο στα οποία ανάβει το πράσινο φως, άλλα και πάλι.

Το να βάλεις πρώτη στο κιβώτιο είναι ζήτημα δευτερολέπτου και η φθορά που προκκαλείς με το να έχεις το σασμάν σε ταχύτητα και το πόδι στο συμπλέκτη ενώ δεν χρειάζεται, θα σου κοστίσει πολύ παραπάνω στην τσέπη, από τα 5 δευτερόλεπτα που κερδίζεις με το να γκαζώνεις πρώτος.

Σκέψου και οτι αν το αυτοκίνητο σου έχει σύστημα start-stop, γλυτώνεις έτσι και καύσιμο. 

 

Επιταχύνεις σε λάθος εύρος στροφών

Αν είσαι σε έναν επαρχιακό κατηφορικό δρόμο, έχεις βαλει 5ή ή 6ή, για να αφήσεις το αυτοκίνητο σου να τσουλίσει μόνο του και να γλυτώσεις καυσίμο, οδηγάς με τον πλέον σωστό τρόπο. Αξιοποιείς την κίνηση που έχει ήδη το αυτοκίνητο για να τσουλίσει στην κατηφόρα, ενώ το έχεις σε υψηλή σχέση( ας πούμε οτι έχεις υψηλότερη ταχύτητα, για αυτό έχεις βάλει 5η/6η) και όχι σε νεκρά για να εκμεταλλευτείς το φυσικό φρενάρισμα του κινητήρα που είναι σε ταχύτητα και, ταυτόχρονα, να κάψεις λιγότερο καύσιμο.

Αν όμως, ξαφνικά, η κατηφόρα δώσει τη θέση της σε μια απότομη ανηφόρα και εσύ πας να επιταχύνεις για να διατηρήσεις τη ταχύτητα σου, χωρίς να κατεβάσεις σχέση στο σασμάν, τότε βλάπτεις το σύστημα μετάδοσης.

Οκ, το παραπάνω σενάριο είναι λίγο ενδεικτικό, αφού οι περισσότεροι από εμάς, ξέρουμε τι να κάνουμε σε μια τέτοια κατάσταση, ωστόσο θέλουμε να σας πούμε πόσο επικίνδυνο είναι να διατήρεις την ίδια σχέση στο αυτοκίνητο και προσπαθείς να επιταχύνεις.

Το να οδηγείς, δηλαδή, σε χαμηλή ταχύτητα και να έχεις υψηλή σχέση ή το να έπιταχύνεις  φτάσεις το αυτοκίνητο στην ίδια ταχύτητα που ήσουν πριν μετά από απότομη επιβράδυνση, μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο.

Αρχίκα, κουράζεις το αυτοκίνητο και του βάζεις παραπάνω φόρτο, χωρίς λόγος. Επίσης, κάνοντας αυτό το λάθος, ο κινητήρας σου λειτουργεί λιγότερο αποδοτικά, η θερμοκρασία του μπορεί να αυξάνεται ενώ μπορεί και να προκληθούν προβλήματα και με το σύστημα χρονισμού.

Σε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα (δηλαδή σε κινητήρα με τουρμπίνες), υπάρχει επιπλέον και ο κίνδυνος πρόωρης ανάφλεξης σε χαμηλές ταχύτητες, ένα φαινόμενο που μπορεί να προκαλέσει ζημιές στους μπουζί ή ακόμη και ρωγμές στα έμβολα.

 

Δεν βγάζεις το πόδι σου από τον συμπλέκτη ενώ δεν το χρησιμοποιείς

Είπαμε ότι πρέπει να βάζεις νεκρά και να μην πιέζεις το πεντάλ του συμπλέκτη ενώ είσαι στο φανάρι, άλλα εξίσου σημαντικό είναι και να παίρνεις το πόδι σου από το πεντάλ και όταν οδηγείς.

Όταν, ας πούμε, οδηγείς στην εθνική και πηγαίνεις σε σταθερή ταχύτητα, δεν υπάρχει λόγος να έχεις το πόδι σου στο συμπλέκτη. Βαλτό στη θέση που υπάρχει στα αρίστερα του πεντάλ, για να βάζεις στο σύστημα σύμπλεξης παραπάνω φόρτο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Δείτε επίσης

Κατανάλωση καυσίμου: Γιατί το αυτοκίνητο μου καίει τόση βενζίνη;

Κατανάλωση καυσίμου: Γιατί το αυτοκίνητο μου καίει τόση βενζίνη;

Adaptive Cruise Control: Τί είναι – Πώς λειτουργεί

Adaptive Cruise Control: Τί είναι – Πώς λειτουργεί

Reuters: «Φρένο» στα ηλεκτρικά από τον Trump – Η αντίδραση της Tesla

Reuters: «Φρένο» στα ηλεκτρικά από τον Trump – Η αντίδραση της Tesla

Ελαστικά: 2 θερινά με κορυφαίες επιδόσεις στην βροχή

Ελαστικά: 2 θερινά με κορυφαίες επιδόσεις στην βροχή

F1 – Red Bull: Ποιους «βλέπει» για αντικαταστάτες του Perez ο Horner

F1 – Red Bull: Ποιους «βλέπει» για αντικαταστάτες του Perez ο Horner

Τι είναι η μπιέλα στο αυτοκίνητο

Τι είναι η μπιέλα στο αυτοκίνητο