Site icon TheCars.gr

3 σημάδια που δείχνουν οτι πρέπει να αλλάξετε το φίλτρο καυσίμου diesel

man fixing the car

Ένα σημαντικό κομμάτι για να διατηρείτε το όχημά σας σε άριστη κατάσταση για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι η συνεχής φροντίδα του κινητήρα. Αυτό ισχύει τόσο για το μικρό σας αυτοκίνητο όσο και για το φορτηγό diesel, επομένως δεν θέλετε να αμελείτε τα πράγματα για πολύ.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το φίλτρο καυσίμου diesel. Δεν γνωρίζουν όλοι τα σημάδια που δείχνουν πότε πρέπει να αντικαταστήσουν ένα φίλτρο, αλλά μόλις μάθετε τι να προσέξετε, γίνεται πιο εύκολο να τα εντοπίσετε.

Ορισμένα από τα ζητήματα είναι πιο εμφανή από άλλα, και η αλλαγή ενός φίλτρου είναι κάτι που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι, αν ξέρετε τι κάνετε. Προτού να γλιστρήσετε κάτω από το αυτοκίνητο σας και αρχίσετε να τσεκάρετε το λάδι σας για αντικατάσταση, θα πρέπει να διαπιστώσετε εάν είναι κάτι που πρέπει να κάνετε εκ των προτέρων.

Υπάρχουν διάφορες συμβουλές συντήρησης κινητήρα diesel που πρέπει να γνωρίζετε, και μία από αυτές είναι η αντικατάσταση του φίλτρο καυσίμου κάθε 10.000 έως 25.000 χιλιόμετρα.

Το όχημά σας τρέμει στο ρελαντί ή σε χαμηλές ταχύτητες

Αν το φορτηγό σας ξαφνικά το νιώθετε περίεργα στο ρελαντί, αυτό μπορεί να είναι σημάδι ότι πρέπει να αλλάξετε το φίλτρο. Ο λόγος που μπορεί να το νιώθετε έτσι είναι επειδή το φίλτρο δεν επιτρέπει να περάσει αρκετό καύσιμο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να είναι πολύ βρώμικο και φραγμένο.

Το ίδιο ισχύει και για την αστάθεια σε χαμηλές ταχύτητες, όπως όταν φεύγετε από το σπίτι σας ή όταν επιταχύνετε από μια πινακίδα στάσης ή φανάρι. Ένα άλλο σημάδι ότι το φίλτρο σας μπορεί να είναι φραγμένο είναι ότι το όχημά σας λειτουργεί καλά μόλις φτάσει σε υψηλότερες ταχύτητες.

Η άνιση κατανομή καυσίμου είναι ένα ενδεικτικό σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά, οπότε αν αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε από αυτά τα συμπτώματα κατά την οδήγηση, το φίλτρο καυσίμου μπορεί να χρειαστεί αλλαγή. Φυσικά, είναι δύσκολο να πείτε με σιγουριά αν αυτός είναι ο λόγος για το περίεργο  ρελαντί, αλλά είναι πολύ συνηθισμένος λόγος.

Εάν βρίσκεστε εντός του συνιστώμενου διαστήματος για την αλλαγή του φίλτρου σας, καλό είναι να το ελέγξετε.

Το όχημά σας δυσκολεύεται να ξεκινήσει

Είναι δύσκολο να διαγνωστεί πρόβλημα στον κινητήρα χωρίς να πάτε το όχημά σας σε μηχανικό, αλλά ένας λόγος για τον οποίο ένας κινητήρας diesel μπορεί να μην ξεκινάει οφείλεται στο φιλτράρισμα του καυσίμου. Όπως ακριβώς με τα προβλήματα στο ρελαντί και τις χαμηλές ταχύτητες, ο κινητήρας σας μπορεί να δυσκολευτεί να ξεκινήσει εάν το καύσιμο δεν ρέει σωστά ή δεν εισέρχεται καθόλου.

Ίσως να αντιμετωπίσετε ακόμη και το πρόβλημα της μόλυνσης του καυσίμου, ένα συνηθισμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες κινητήρων diesel. Ένα παλιό φίλτρο καυσίμου θα μπορούσε εύκολα να είναι ο ένοχος εδώ, αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πράγματα όπως ελαττωματικά μπεκ ψεκασμού ή διαρροές αέρα θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν το πρόβλημα.

Αυτή είναι μια άλλη περίπτωση όπου θα πρέπει να ελέγξετε τα χιλιόμετρα του οχήματός σας και να δείτε εάν βρίσκεστε εντός της περιόδου που συνιστάται η αντικατάσταση του φίλτρου. Εάν ναι, υπάρχει πιθανότητα να είναι αυτό το πρόβλημα σας.

Εάν δεν είναι αυτό το ζήτημα σας, τότε ίσως να κοιτάτε προς ένα ακριβό τιμολόγιο επισκευής, οπότε είναι καλύτερο να ελπίζετε ότι είναι τόσο απλό όσο η τοποθέτηση ενός νέου φίλτρου. Όπως και να έχει, ένας κινητήρας που δυσκολεύεται να λειτουργήσει είναι συνήθως κάτι που θα πρέπει να το ελέγξετε το συντομότερο δυνατό.

Η λυχνία ελέγχου κινητήρα σας είναι αναμμένη

Η λυχνία ελέγχου του κινητήρα σας μπορεί να ανάβει για διάφορους λόγους, αλλά το φίλτρο καυσίμου diesel σας μπορεί να είναι η αιτία. Εάν αγοράσετε ένα διαγνωστικό εργαλείο για να καταλάβετε τι ταλαιπωρεί τον κινητήρα σας, μπορεί να σας γλιτώσει πολλά προβλήματα, καθώς σας επιτρέπει να εντοπίσετε ακριβώς ποιο είναι το ζήτημα και μπορείτε να αγοράσετε ένα καινούργιο.

Εάν ο κωδικός είναι “P0171 Μείγμα Συστήματος Πολύ Αραιό“, ίσως φταίει ένα βρώμικο φίλτρο καυσίμου.

Έχετε κατά νου ότι η λυχνία ελέγχου του κινητήρα σας δεν θα ανάβει πάντα όταν υπάρχει πρόβλημα με το φίλτρο, οπότε αν σε αυτό βασίζεστε, ίσως αρχίσετε να παρατηρείτε συμπτώματα πολύ νωρίτερα. Αυτή η επιλογή θα είναι αποτελεσματική μόνο εάν ο διαγνωστικός σας ενημερώσει και για τη σήμανση της λυχνίας ελέγχου του κινητήρα σας, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να ξοδέψετε κάποια χρήματα, ενώ τα άλλα σημάδια αναγνωρίζονται εύκολα.

Πώς να αλλάξετε το φίλτρο καυσίμου ντίζελ

Αν χρειαστεί να αλλάξετε το φίλτρο καυσίμου diesel σας, μπορείτε να το κάνετε σπίτι χωρίς να ξοδέψετε χρήματα σε μηχανικό. Πριν ξεκινήσετε, θα χρειαστείτε κάποιο προστατευτικό ματιών, καθώς δεν είναι καλό να μπαίνει πετρέλαιο μέσα ή γύρω από τα μάτια σας.

Επίσης, θα πρέπει να μάθετε πού βρίσκεται το φίλτρο σας, και συνήθως μπορείτε να το βρείτε σε μία από τις γραμμές που έρχονται από το ρεζερβουάρ καυσίμου. Ανάλογα με το όχημα, μπορεί να υπάρχει και ένα δευτερεύον φίλτρο κοντά στον κινητήρα σας που μπορεί να αλλαχθεί. Θα πρέπει να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης σας για την ακριβή θέση.

Από εκεί και πέρα, η διαδικασία είναι αρκετά απλή: Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αποσυνδέσετε τους συνδέσμους που συγκρατούν μαζί τη γραμμή καυσίμου. Μπορείτε να αγοράσετε ένα σετ αποσύνδεσης αλουμινίου. Αυτά θα πρέπει να αποτρέψουν την εμφάνιση διαρροής κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Αφού σφραγίσετε τη γραμμή και αφαιρέσετε το φίλτρο σας, το μόνο που μένει να κάνετε είναι να το αντικαταστήσετε. Τα φίλτρα από μόνα τους είναι αρκετά φθηνά. Εάν δεν εμπιστεύεστε τον εαυτό σας στη διαδικασία, μπορείτε πάντα να το πάτε σε μηχανικό και να το κάνετε επαγγελματικά – αλλά αυτό θα είναι πολύ πιο ακριβό.

Exit mobile version