Μπορεί να είναι δελεαστικό να χρησιμοποιήσετε και το τελευταίο χιλιόμετρο από το ρεζερβουάρ, ειδικά όταν οι τιμές των καυσίμων είναι υψηλές.
Αλλά το να αναβάλλετε το γέμισμα μέχρι ο δείκτης καυσίμου να πατάει στο «Ε», μπορεί να είναι επικίνδυνο για το σύστημα παροχής καυσίμου του οχήματος- και για τις πιθανότητές σας να φτάσετε στον προορισμό σας με ασφάλεια.
Ακολουθούν τρεις λόγοι, για τους οποίους δεν πρέπει να αφήνετε το ρεζερβουάρ να αδειάζει τελείως:
- Μπορεί να προκληθεί βλάβη στην αντλία καυσίμου
- Συσσώρευση βρωμιάς στον πυθμένα του ρεζερβουάρ
- Ο δείκτης βενζίνης δεν είναι ακριβής
1. Μπορεί να προκληθεί βλάβη στην αντλία καυσίμου
Η αντλία καυσίμου, είτε είναι εγκατεστημένη μέσα είτε έξω από το ρεζερβουάρ ενός οχήματος, απαιτεί μια σταθερή ροή καυσίμου για να λειτουργήσει σωστά. Το καύσιμο που κινείται μέσα από την αντλία χρησιμεύει τόσο ως λιπαντικό για τον εσωτερικό μηχανισμό της αντλίας όσο και ως ψυκτικό, βοηθώντας στην πρόληψη της υπερθέρμανσης της αντλίας.
Όταν το επίπεδο καυσίμου στο ρεζερβουάρ είναι πολύ χαμηλό, η συνεχής ροή καυσίμου μέσω της αντλίας μπορεί να διακοπεί. Αυτό συμβαίνει, επειδή η αντλία δεν μπορεί να φτάσει στο κάτω μέρος του ρεζερβουάρ ή η κίνηση του οχήματος απομακρύνει το καύσιμο από αυτήν.
Η χαμηλή στάθμη καυσίμου, ασκεί επίσης πρόσθετη πίεση στην αντλία. Δεδομένου ότι υπάρχει λιγότερη πίεση που ωθεί το καύσιμο μέσα στην αντλία, η αντλία πρέπει να εργαστεί σκληρότερα για να το τραβήξει μέσα.
Αυτό μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση της αντλίας, οδηγώντας σε εσωτερική και ενδεχομένως σε ολική βλάβη.
2. Συσσώρευση βρωμιάς στον πυθμένα του ρεζερβουάρ
Το φίλτρο καυσίμου, μπορεί να φράξει από σκουπίδια που συσσωρεύονται στον πυθμένα του ρεζερβουάρ. Αυτά τα σκουπίδια, μπορεί να περιλαμβάνουν κομματάκια μετάλλου από το εσωτερικό του ίδιου του ρεζερβουάρ, σκόνη και βρωμιά που ρέει μέσα κατά τη διαδικασία ανεφοδιασμού, ακόμη και σκουπίδια που απορροφώνται από τον πυθμένα της της δεξαμενής καυσίμου του βενζινάδικου.
Όσο χαμηλώνει η στάθμη του καυσίμου, τόσο πιο πιθανό είναι η βρωμιά να πάει προς την αντλία. Το φίλτρο που βρίσκεται στην αντλία θα πιάσει μέρος αυτής της βρωμιάς και τα φίλτρα καυσίμου θα πιάνουν πιθανώς την υπόλοιπη, αλλά εάν αυτό συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα φίλτρα μπορεί να φράξουν ή η ίδια η αντλία μπορεί να υποστεί εσωτερική βλάβη.
Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ισχύος, μειωμένη απόδοση καυσίμου, ακόμη και αδυναμία εκκίνησης του οχήματος.
3. Ο δείκτης βενζίνης δεν είναι ακριβής
Ίσως ο πιο σημαντικός κίνδυνος που σχετίζεται με την οδήγηση με ένα σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ, είναι να μείνετε με το αμάξι.
Ο δείκτης καυσίμου δεν είναι πάντα μια ακριβής αναπαράσταση της πραγματικής ποσότητας βενζίνης που είναι διαθέσιμη, και εάν η ένδειξη δεν είναι σωστή, θα μπορούσατε να καταλήξετε με ένα άδειο ρεζερβουάρ στη μέση του δρόμου.