Site icon TheCars.gr

Κέρδισε 110 ευρώ τον χρόνο με μία κίνηση – Το μικρό κουμπί στο αυτοκίνητο που θα σου γλιτώσει λεφτά

220 ευρώ τον χρόνο με ένα κλικ - Το μικρό κουμπί στο αυτοκίνητο που γλιτώνει λεφτά

Photo: rf123

Φαντάσου να γλίτωνες 110 ευρώ τον χρόνο μόνο με ένα κλικ! Κι όμως, υπάρχει ένα μικρό κουμπί στο αυτοκίνητό που μπορεί να σου εξασφαλίσει αυτή την οικονομία, μειώνοντας την κατανάλωση βενζίνης και προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον, χωρίς να αλλάξεις τις οδηγικές σου συνήθειες!

Έχεις ακούσει ποτέ για το σύστημα start-stop; Ξέρεις, αυτό που σβήνει τον κινητήρα όταν σταματάς στο φανάρι και τον ξανανάβει όταν πατάς γκάζι; Μπορεί να σου φαίνεται καινούργιο, αλλά η Toyota το είχε βάλει στο Crown από το 1974! Τότε που είχαμε την κρίση με τα καύσιμα.

Η Toyota έλεγε ότι με το Crown γλίτωνες 10% βενζίνη στην κίνηση. Μετά, το ξαναείδαμε σε Fiat και Volkswagen τη δεκαετία του ’80. Αλλά η μεγάλη επιτυχία ήρθε στα 90s με το Volkswagen Polo “3L” και το Audi A2 “3L”. Ξέρεις γιατί τα έλεγαν “3L”; Γιατί έκαιγαν μόνο 3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα! Και αυτό χάρη στο start-stop!

Σήμερα, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα το έχουν. Και οι εταιρείες το βελτιώνουν συνέχεια για να καίμε λιγότερο και να βοηθήσουμε τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αλλά πόση λιγότερη  βενζίνη κακαναλώνουμε τελικά; Και πώς δουλεύει;

Εκπομπές καυσαερίων: Τί πρόστιμο θα πληρώσετε το 2024

Πόση είναι η μείωση στην κατανάλωση βενζίνης με το start-stop;

Δεν ξέρουμε ακριβώς, γιατί εξαρτάται από το πόσο μένεις σταματημένος στην κίνηση. Σκέψου όμως, μια έρευνα στην Αυστραλία έδειξε ότι τα αυτοκίνητα μένουν στο ρελαντί 20% του χρόνου! Όλο αυτό είναι χαμένη βενζίνη και λεφτά! Και φυσικά, μολύνουμε την ατμόσφαιρα με διοξείδιο του άνθρακα και άλλα άσχημα πράγματα.

Έχουν βρει ότι ένας κινητήρας καίει περίπου 0,6 λίτρα την ώρα για κάθε λίτρο ( χωρητικότητα του κινητήρα ). Δηλαδή, αν έχεις 2.000 κυβικά και κάθεσαι μία ώρα στο ρελαντί, καις 1,2 λίτρα βενζίνη «στον αέρα»!

Ναι, αλλά για να ξαναξεκινήσει ο κινητήρας, δεν καίει λίγη παραπάνω βενζίνη; Ε, ναι, αλλά ελάχιστη! Λιγότερη από όση θα έκαιγε σε 10 δευτερόλεπτα ρελαντί.

Ας υποθέσουμε ότι το start-stop δουλεύει 20% του χρόνου και ο κινητήρας καίει περίπου 0,6 λίτρα την ώρα στο ρελαντί. Και ας πούμε ότι οδηγείς περίπου μία ώρα την ημέρα, δηλαδή 365 ώρες τον χρόνο. Με έναν μέσο κινητήρα 1400 κυβικών, γλιτώνεις 61,32 λίτρα βενζίνης τον χρόνο! Σκέψου, ένα ολόκληρο ρεζερβουάρ! Με την τιμή της βενζίνης στα 1.8 ευρώ, η οικονομία που κάνεις μπορεί να φτάσει τα 110,38 ευρώ τον χρόνο!

Μήπως το start-stop χαλάει τον κινητήρα;

Αν σβήνεις και ανάβεις τον κινητήρα συνέχεια με το χέρι, μπορεί να τον χαλάσεις. Η μίζα θα φθαρεί, η μπαταρία θα αδειάσει, και ο κινητήρας μπορεί να υπερθερμανθεί σε κάποια σημεία. Αλλά οι εταιρείες τα έχουν προβλέψει όλα αυτά.

Τα αυτοκίνητα με start-stop έχουν ειδικές μπαταρίες που αντέχουν περισσότερες φορτίσεις. Έχουν και καλύτερη ψύξη, με ηλεκτρική αντλία νερού ή έξτρα ανεμιστήρα. Και οι μίζες τους είναι πιο δυνατές.

Συνοψίζοντας, η τεχνολογία start-stop προσφέρει σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος. Η χρήση του start-stop επιφέρει οικονομία που μπορεί να φτάσει τα 110 ευρώ ετησίως, ανάλογα με τις οδηγικές συνήθειες και τον τύπο του οχήματος. Παράλληλα, η μείωση των εκπομπών ρύπων καθιστά το start-stop μια αξιόλογη επιλογή για τους οδηγούς που επιθυμούν να συνδυάσουν την οικονομία με την περιβαλλοντική ευθύνη.

 

Exit mobile version