O Oτ Τάνακ, όπως ήδη ξέρουμε, άλλαξε ξανά στρατόπεδο. Έφυγε από την Ford M-Sport για να επιστρέψει στην περσινή του ομάδα τη Hyundai.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής 2019, ήρθε στην Μ-Sport με στόχο την κατάκτηση, ενός ακόμα παγκόσμιου τίτλου στο WRC. Ωστόσο σε όλη τη φετινή χρονιά, πέρα από δυο νίκες – Σουηδία και Χιλή – δεν κατάφερε να πλησιάσει το στόχο του και να κατακτήσει ακόμα ένα παγκόσμιο τίτλο.
Έτσι ο Εσθονός επιστρέφει για το παγκόσμιο πρωτάθλημα 2024 στη Hyundai. Μαζί με τον Τάνακ επιστρέφει και ο Αντρέα Μίκελσεν.
Τάνακ: Γιατί έφυγε από τη Hyundai
Ο Τάνακ έφυγε το 2022 από την ομάδα της Hyundai, με όχι και τόσο καλό τρόπο. Ο Εσθονός ένοιωσε, πως η ομάδα του τον άδειασε και δεν τον στήριξε για να κυνηγήσει τον Ροβάνπερα και τον παγκόσμιο τίτλο των οδηγών.
Μάλιστα στο δικό μας ράλι Ακρόπολις δημιουργήθηκε το πρώτο μεγάλο ρήγμα στις σχέσεις του Τάνακ με τη Hyundai. O Tάνακ ήταν δεύτερος στη γενική κατάταξη του αγώνα, ενώ ο team mate του, ο Τιερί Νεβίλ ήταν πρώτος. Ο Εσθονός ζήτησε από την ομάδα του να τον βοηθήσει.
Ήθελε να δοθούν εντολές και να αλλάξουν θέσεις με τον Βέλγο, έτσι ώστε ο Τάνακ να πάρει τους επιπλέον βαθμούς για να έχει ελπίδες στο κυνήγι του παγκόσμιου τίτλου. Ο Εσθονός ήταν δεύτερος στη γενική κατάταξη και είχε μαθηματικά ελπίδες για να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο.
Όμως, η Hyundai δεν έδωσε εντολές για αλλαγή θέσεις με τη δικαιολογία, πως ήθελε να εξασφαλίσει το 1-2-3 στον εθνικό μας αγώνα. Κάτι, που δεν ευσταθούσε, καθώς μια αλλαγή θέσεων μεταξύ του Τάνακ και του Νεβίλ δεν άλλαζε τίποτα στο τελικό 1-2-3 της κορεάτικης ομάδας.
Με άλλα λόγια δεν έχαναν θέσεις ούτε βαθμούς. Ο μόνος, που θα έχανε ήταν ο Τιερί Νεβίλ, γιατί δεν θα έκανε την πρώτη του νίκη στο περσινό πρωτάθλημα. Οι άνθρωποι της Hyundai προτίμησαν να αφήσουν ελεύθερα τα πράγματα να εξελιχθούν και δεν θέλησαν να επέμβουν θυμώνοντας ουσιαστικά τον Εσθονό, που απαιτούσε να τον αντιμετωπίζουν ως παγκόσμιο πρωταθλητή και ισάξιο, αν όχι ανώτερο του Νεβίλ.
Πολλοί τότε μίλησαν, ότι η ομάδα μονίμως ευνοούσε τον Νεβίλ ως “ιδρυτικό” οδηγό της – δεν έχει φύγει από την Hyundai ποτέ- σε βάρος των άλλων οδηγών.
Τάνακ: Η απογοήτευση στην M-Sport και η αναζήτηση νέας ομάδας
Ο Τάνακ περίμενε να τελειώσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα και μάλιστα περίμενε μέχρι τις τελευταίες ημέρες, που είχαν προθεσμία οι ομάδες να δηλώσουν τους οδηγούς για την επόμενη χρονιά.
Ο Εσθονός είχε αποφασίσει να φύγει από την Hyundai, όμως κανένας δεν ήξερε, που θα πήγαινε. Κάποιοι έλεγαν ότι θα μείνει σπίτι του, κάποιοι άλλοι, πως θα έφτιαχνε δική του ομάδα και με τον Όλιβερ Σόλμπεργκ, που είχε απολυθεί άκομψα από την Hyundai, θα έτρεχαν στο WRC. Τελικά ούτε δική του ομάδα έφτιαξε, ούτε κάθισε σπίτι του.
Ο Τάνακ πήγε στην Ford M-Sport με την προοπτική όλη η ομάδα να στηθεί πάνω του. Η βρετανική ομάδα δεν τα είχε πάει καθόλου καλά το 2022. Είχε μόνο μια νίκη στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μόντε Κάρλο με τον τρομερό Σεμπαστιάν Λεμπ στα πηδάλια του Puma WRC. Από εκεί και μετά το χάος.
Οι Βρετανοί στην αρχή άφηναν να εννοηθεί, πως φταίνε οι οδηγοί και μετά το φώναζαν ανοικτά. Το αυτοκίνητο έλεγαν, πως είναι και γρήγορο και αξιόπιστο, μιας και ο Λεμπ είχε κερδίσει με αυτό τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μόντε Κάρλο.
Ο Τάνακ επομένως ήρθε σαν Μεσσίας για να φέρει την Aνάσταση στο στρατόπεδο της M-Sport. To πρωτάθλημα ξεκίνησε εξαιρετικά με μια απρόσμενη νίκη του Εσθονού στη Σουηδία. Όμως, η συνέχεια δεν ήταν το ίδιο εντυπωσιακή.
Ο Τάνακ έκανε ότι μπορούσε, όμως το αυτοκίνητο έπασχε από μικροζημιές, που ταλαιπωρούσαν τον Εσθονό, ο οποίος έχανε βαθμούς και θέσεις. Το αποκορύφωμα ήταν ο αγώνας στα πάτρια εδάφη του οδηγού της M-Sport, στο ράλι Εσθονίας.
Ο Τάνακ, ούτε καν ξεκίνησε τον αγώνα, γιατί το Puma είχε θέμα με τον κινητήρα. Mάλιστα, ενώ το ήξεραν, δεν τον είχαν ενημερώσει και το Puma του Εσθονού “ξεράθηκε” στο shakedown πριν την έναρξη του ράλι. Από εκεί ξεκίνησε η σταδιακή έξοδος του Εσθονού από την M-Sport και η αναζήτηση νέας ομάδας.
Τι ζητάει ο Εσθονός από τη Hyundai
Απαιτεί να του δείξουν σεβασμό, όπως αρμόζει σε ένα παγκόσμιο πρωταθλητή και τουλάχιστον να έχει ίση μεταχείριση με τον Τιερί Νεβίλ, το αγαπημένο παιδί της κορεάτικης ομάδας. Αν οι Κορεάτες, το υποσχέθηκαν, τότε δεν είχε λόγο να μην υπογράψει μαζί τους.
Ο Τάνακ είναι για τη Hyundai ξανά ο Μεσσίας, που θα τους φέρει νίκες και τίτλους, γιατί το πείραμα με τον Νεβίλ να είναι “πρώτο βιολί”στην ομάδα και τους υπόλοιπους οδηγούς σε ρόλο βοηθητικό, δεν απέδωσε.
Το θέμα είναι, αν και οι δυο μεριές Τάνακ και Hyundai έχουν πεισθεί για τον κοινό στόχο, που είναι η κατάκτηση του παγκόσμιου τίτλου. Άλλωστε η επιστροφή του Εσθονού στην παλιά του ομάδα – όλες οι ομάδες του Τάνακ είναι “παλιές του”, γιατί έχει οδηγήσει και για τις τρεις μεγάλες του WRC, (την Toyota με την οποία κατέκτησε τον τίτλο το 2019, την Ford M-Sport και την Hyundai), σηματοδοτεί μια γερή αναθεώρηση στόχων και ανθρώπων. Το εγγύς μέλλον θα δείξει τι πρόκειται να γίνει στο κορεάτικο στρατόπεδο.
Πάντως, ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Σιρίλ Αμπιτεμπούλ δήλωσε: «Θέλουμε να μας αντιμετωπίζουν, ως έναν αξιόπιστο διεκδικητή των τίτλων στο WRC. Όταν ξεκίνησα τις συζητήσεις με τον Οτ, εντυπωσιάστηκε από τους νέους στόχους και τις αλλαγές στη δομή της ομάδας. Πιστεύω, πως στο σωστό περιβάλλον ο Τιερί και ο Οτ μπορούν να βγάλουν ο ένας τον καλύτερο εαυτό του άλλου».
Και ο Μίκελσεν;
Ο Νορβηγός πετάει στα σύννεφα. Μετά από μια πολύχρονη περιήγηση στις μικρές κατηγορίες του WRC, επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι. Ο Μίκελσεν υπέγραψε με την ομάδα της Hyundai για το 2024.
Ο Νορβηγός ολοκλήρωσε το αγωνιστικό team με το οποίο οι Κορεάτες ευελπιστούν να χτυπήσουν τους παγκόσμιους τίτλους της επόμενης χρονιάς. Οι: Τιερί Νεβίλ, Οτ Τάνακ, Εσάπεκα Λάπι, Αντρέα Μίκελσεν και Nτάνι Σόρδο, είναι η dream team της Hyundai για το WRC 2024.