Ο Κάλε Ροβάνπερα είναι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά παγκόσμιος πρωταθλητής στα ράλι. Ο 23χρονος Φινλανδός, μπορεί να μην είχε την απόλυτη κυριαρχία φέτος, έκανε τις μισές από τις περσινές του νίκες, όμως οδήγησε σοφά όλη τη χρονιά, κέρδισε εκεί, που μπορούσε και μάζεψε, όσους βαθμούς χρειαζόταν για να στεφθεί ξανά παγκόσμιος.
Το φαινόμενο Κάλε!
Ο Ροβάνπερα πολλοί έλεγαν, μεταξύ των οποίων και ο αγωνιστικός διευθυντής της Toyota, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, ότι ο Κάλε φέτος δεν θα ήταν τόσο ανταγωνιστικός, γιατί πιθανόν να “ξεφούσκωνε”, να έχανε δηλαδή το ενδιαφέρον του μετά την τεράστια περσινή του επιτυχία και να έχανε σε απόδοση. Μια κατάσταση, την οποία βιώνουν πολλοί μεγάλοι αθλητές, όταν έχουν πετύχει ένα μεγάλο στόχο. Όμως, ο Κάλε είναι ο ίδιος ένα απίστευτο φαινόμενο, ένα τρομερό οδηγικό ταλέντο, που η αγωνιστική οδήγηση αποτελεί μεγάλο μέρος της ζωής του. Από επτά ετών, ίσως και πιο μικρός, οδηγεί αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Φέτος, μπορεί να κέρδισε σε μόλις τρεις αγώνες (Πορτογαλία, Εσθονία και Ακρόπολις), και σίγουρα δεν έκανε τις περσινές του νίκες (6 συνολικά), ήταν όμως πάντα εκεί, μεταξύ των οδηγών, που διεκδικούσαν τον παγκόσμιο τίτλο. Όταν πέρασε μπροστά στη γενική βαθμολογία και μάλιστα με μια καλή διαφορά, που του επέτρεπε να ορίσει τον τρόπο, με τον οποίο θα οδηγούσε σε κάθε εναπομείναντα αγώνα, ο Κάλε δεν παρασύρθηκε, αλλά με κρύο αίμα, όπως ορίζει η καταγωγή του, τέλειωσε αυτό, που είχε εξ αρχής σκοπεύσει. Έτσι, πήρε το δεύτερο του παγκόσμιο τίτλο και μάλιστα ένα αγώνα πριν πέσει η καρό σημαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Νικητής ο Νεβίλ
Αυτό το Σαββατοκύριακο στον αγώνα της Κεντρικής Ευρώπης, ο Ροβάνπερα μόλις “απαλλάχθηκε” από την πίεση του team mate του, Έλφιν Έβανς, ο οποίος εγκατέλειψε τη δεύτερη μέρα στις ειδικές διαδρομές της Αυστρίας από έξοδο, έκοψε ταχύτητα και ξεκίνησε το ήρεμο πλέον ταξίδι του, προς τον τερματισμό. Ο Έβανς ήταν ο μόνος, που απειλούσε τον Ροβάνπερα στο κυνήγι του φετινού τίτλου. Ο Κάλε ηρέμησε και έφερε το Yaris του στον τερματισμό του αγώνα, αφήνοντας τον Τιερί Νεβίλ με το Hyundai να γράψει τη δική του ιστορία, καθώς έγινε ο πρώτος νικητής του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης. Για την ιστορία στο βάθρο των νικητών του αγώνα ήταν οι Τιερί Νεβίλ, Κάλε Ροβάνπερα και στη τρίτη θέση ο Τάνακ με το Ford Puma του.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής WRC του 2023, Κάλε Ροβάνπερα δήλωσε: «Αισθάνομαι πάρα πολύ όμορφα. Πιστεύω, πως αυτή η χρονιά για μένα προσωπικά ήταν πιο σημαντική από ότι η περσινή. Ο ανταγωνισμός ήταν πιο σκληρός και κάναμε εξαιρετική δουλειά. Το μεγαλύτερο μου ευχαριστώ φυσικά πηγαίνει στον Γιόνε (συνοδηγός του Ροβάνπερα), ο οποίος είναι επίσης παγκόσμιος πρωταθλητής. Θα τον ευχαριστηθώ αυτόν τον τίτλο πιο πολύ, από ότι τον πρώτο μου».
Τρία στα τρία για τη Toyota
Παγκόσμιος πρωταθλητής ανακηρύχθηκε και ο Γιόνε Χάλτουνεν, που πήρε κι αυτός το δεύτερο στη σειρά παγκόσμιο τίτλο του, στο πρωτάθλημα των συνοδηγών. Έτσι η ομάδα της Toyota κατέκτησε όλους τους παγκόσμιους τίτλους για δεύτερη συνεχόμενη φορά – παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών, παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και παγκόσμιο πρωτάθλημα συνοδηγών. Η ιαπωνική ομάδα πάει στον τελευταίο αγώνα, σε πάτρια εδάφη, το Ράλι Ιαπωνίας, έχοντας στις αποσκευές της και τους τρεις παγκόσμιους τίτλους.