Site icon TheCars.gr

WRC: η επιστροφή των group B!

Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: η μεγάλη ευρωπαϊκή πρόκληση

Esapekka Lappi at FIA World Rally Championship Chile on 29.09.23. // @World / Red Bull Content Pool // SI202309291292 // Usage for editorial use only //

Δεν είναι λίγες οι φορές, που μνημονεύουμε τις ένδοξες εποχές των ράλι, οι οποίες έχουν ταυτιστεί με τα group B αυτοκίνητα. Τεράστιες “οδηγικές” προσωπικότητες κάθισαν στα μπάκετ αυτών των θηρίων.

Οι επιδόσεις τους, ακόμα αποτελούν σημείο αναφοράς, για ό,τι επόμενο δημιουργήθηκε στο χώρο των ράλι. Μουτόν, Βάτανεν, Άλεν, Κάνκουνεν, Σάλονεν, Ρερλ, Μπλόμκβιστ, Μίκολα, Βάλντεγκαρντ, Μπέντεγκα, Τοϊβόνεν και τόσοι άλλοι τρομεροί πιλότοι τα οδήγησαν και έγραψαν τις πιο θρυλικές σελίδες στην ιστορία του WRC. Πόσο κοντά είναι η επιστροφή τους; Ή μήπως έχουν επιστρέψει και δεν το έχουμε καταλάβει; 

Τι έχει αλλάξει

Οι επιδόσεις, των αγωνιστικών αυτοκινήτων του σύγχρονου παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, είναι εξωγήινες. Στα χέρια των, Λεμπ, Οζιέ, Νεβίλ, Έβανς, Λάπι, Τάνακ και τόσων άλλων, κυρίως όμως του τρομερού παιδιού των ράλι, Κάλε Ροβάνπερα αυτά τα απίστευτα δημιουργήματα, πετάνε. Το μυστικό τους είναι η ασφάλεια τους.

Δεν πρέπει στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι να είχαμε ποτέ, τόσο ασφαλή αυτοκίνητα, όπως είναι τα σημερινά WRCars. H προσπάθεια της FIA και των εργοστασίων για να μην έχουμε επανάληψη της θλιβερής ιστορίας των group B αυτοκινήτων, έχει πιάσει τόπο. Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι απίστευτα γρήγορα, θεαματικά σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα εδάφη, ενώ ταυτόχρονα είναι απόλυτα ασφαλή.

WRC: η επιστροφή των group B!

Η μορφή των αγώνων από την εποχή των group B, έχει αλλάξει πολύ. Δεν υπάρχουν πλέον “ράλι μαραθώνιοι”, αλλά ταχύτατα σπριντ. Δεν υπάρχουν πλέον 20 ειδικές διαδρομές την ημέρα, όπως συνέβαινε με τους αγώνες την εποχή των θηρίων, αλλά μόλις 3 ειδικές τη μέρα και αυτές επαναλαμβανόμενες.

Για να κερδίσει τον αγώνα ή να είναι κοντά στον ανταγωνισμό ένας σημερινός οδηγός στο WRC, πρέπει να λιώσει τη δεξιά σόλα του παπουτσιού του, κρατώντας διαρκώς κολλημένοo το γκάζι στο πάτωμα. Αλλιώς, θα δει στο τέλος της ειδικής διαδρομής, όλους τους αντιπάλους του να τον έχουν ξεπεράσει κατά πολύ. Αρκετές φορές πλέον οι ειδικές διαδρομές, ακόμα και οι αγώνες, μετρώνται και κερδίζονται στα δέκατα του δευτερολέπτου.

Για να επιτραπεί στους οδηγούς να έχουν τόσο ψηλό ανταγωνισμό και να μετρούνται οι επιδόσεις τους στα δέκατα του δευτερολέπτου, βασικός παράγοντας ήταν και είναι η ασφάλειά τους. Τα σημερινά αυτοκίνητα, από αυτή την άποψη είναι, σαν τα στρατιωτικά άρματα μάχης, σίγουρα και ασφαλή.

Μεγαλύτερη ασφάλεια για τους θεατές

Πόσο ασφαλείς, όμως είναι οι αγώνες; Αν για παράδειγμα βγει ένα αυτοκίνητο από το δρόμο με τις ταχύτητες, που αναπτύσσουν οι αγωνιζόμενοι σε μια ειδική διαδρομή, τι θα συμβεί με τους θεατές;

Αυτός είναι ο βασικός λόγος, που τα μέτρα ασφαλείας στα ράλι είναι πλέον τόσο αυστηρά. Η προστασία των θεατών είναι το ίδιο σημαντική, όπως αυτή των αγωνιζομένων. Αυτός είναι ο λόγος, που οι οργανωτές φωνάζουν, μας παροτρύνουν να πάμε σε σημεία ασφαλή, μας αλλάζουν θέση, αν καθόμαστε σε λάθος σημείο.

WRC: η επιστροφή των group B!

Ακόμα δεν διστάζουν να ακυρώσουν μια ειδική διαδρομή, αν θεωρήσουν, πως οι θεατές δεν είναι ασφαλείς εκεί που στέκονται. Όλα αυτά γίνονται για την ασφάλειά μας και όχι, γιατί έχουν κάτι εναντίον μας. Για αυτό, πάντα υπακούμε στις εντολές των κριτών και σεβόμαστε τις περιοχές, στις οποίες απαγορεύεται να σταθούμε.

Φέτος στο ράλι Ακρόπολις, από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα, όταν στην ειδική διαδρομή Λουτράκι 1 έφυγε αυτοκίνητο από το δρόμο και πέρασε ανάμεσα από τους θεατές, οι οποίοι δεν στεκόντουσαν σε ασφαλές σημείο.

 Τα group B είναι εδώ! 

Ασφαλή ράλι και ασφαλή αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι το ύψιστο καθήκον της FIA των εργοστασίων και των οργανωτών. “Σκότωσαν” τα group B αυτοκίνητα, αυτές τις απίθανες κατασκευές, γιατί η ασφάλεια ήταν πιο πίσω από την τεχνολογική εξέλιξη. Με τους χαλαρούς κανονισμούς των group B αυτοκινήτων, οι κατασκευαστές επιδόθηκαν τότε, σε ένα τρελό τεχνολογικό ανταγωνισμό.

Η συνεχής αύξηση των ιπποδυνάμεων και η αλόγιστη χρήση προηγμένων ελαφρών υλικών δημιούργησε αυτά τα απίθανα τέρατα, τα οποία στα χέρια των πιο ταλαντούχων οδηγών, που πέρασαν ποτέ από τα βουνά, έδιναν ένα απίστευτο θέαμα, αλλά στην ασφάλεια έπαιρναν μηδέν. Αποτέλεσμα ήταν να θρηνήσουμε θύματα (Μπέτεγκα, Τοϊβόνεν, Κρέστο)  και μαζί με τους αδικοχαμένους πιλότους, χάθηκαν το ίδιο βίαια κι αυτά τα τεχνολογικά θηρία.

WRC: η επιστροφή των group B!

Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα σύγχρονα WRCars έχουν προσπεράσει τα αυτοκίνητα group B, που τόσο θαυμάζουμε και αναπολούμε. Από αυτή την άποψη τα θηρία έχουν επιστρέψει, είναι εδώ, μόνο που αυτή τη φορά, εκτός από πολύ δυνατά και γρήγορα είναι και ασφαλή.

Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες απίστευτων εξόδων και ατυχημάτων με τα πληρώματα να βγαίνουν αλώβητα από διαλυμένα αυτοκίνητα. Σε άλλες εποχές σε παρόμοια ατυχήματα, δεν βάζουμε το χέρι στη φωτιά, ότι θα έβγαιναν όρθιοι και ασφαλής από τα συντρίμμια ενός group B.

Exit mobile version