Toyota: ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις

Toyota: ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις

Αυτό δεν το λέμε εμείς. Αυτό το είπε, ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα αγωνιστικός διευθυντής της Toyota. Μια ρήση, που ακολούθησε και τον δικαίωσε, μιας και η ομάδα της Toyota κατέκτησε και το φετινό παγκόσμιο τίτλο κατασκευαστών στο WRC.

Μάλιστα είναι η δεύτερη συνεχόμενη φορά για την ιαπωνική ομάδα, που το καταφέρνει με τον Λάτβαλα στα πηδάλια της ομάδας.

Τους ίδιους!

Έμοιαζε με προεκλογικό σύνθημα η επιμονή του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα να μην αλλάξει τη σύνθεση της ομάδας του. Γιατί να το έκανε άλλωστε; Διέθετε το νεαρότερο παγκόσμιο πρωταθλητή στην ιστορία του θεσμού, τον 22χρονο Κάλε Ροβάνπερα – έναν ταχύτατο οδηγό παντός εδάφους.

Δίπλα του, σε περιορισμένο αριθμό αγώνων, είχε τον πολύπειρο Σεμπαστιάν Οζιέ – οι επτά παγκόσμιοι τίτλοι του, αν μη τι άλλο, ήταν εγγύηση για την πορεία της Toyota στο πρωτάθλημα. Ο Γάλλος θα μοιραζόταν ένα Yaris με τον Εσάπεκα Λάπι, ενώ ο Oυαλός Έλφιν Έβανς είχε συμβόλαιο για πλήρες πρόγραμμα δίπλα στο Ροβάνπερα. Τους οδηγούς της ομάδας συμπλήρωνε με ένα τέταρτο Yaris o Τακαμότο Κατσούτα.

Με αυτή τη σύνθεση κέρδισε η Toyota το πρωτάθλημα του 2022. Μάλιστα έκανε νταμπλ, καθώς πήρε και τον τίτλο των κατασκευαστών και των οδηγών με τον Ροβάνπερα. Οπότε, όταν έσκασε η μπόμπα, πως ο Οτ Τάνακ ήταν ελεύθερος στην αγορά του WRC- μόλις είχε φύγει από τη Hyundai, ο Λάτβαλα πιέστηκε για να τον εντάξει στην ομάδα του.

Ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα

Τότε, ήταν που δήλωσε: “Ομάδα, που κερδίζει δεν την αλλάζεις”. Ο Λάτβαλα είχε σκοπό να διατηρήσει τη σύνθεση της ομάδας, με την οποία είχε σαρώσει τους αγώνες και τους τίτλους. Όμως ο Τάνακ έφερε τα πάνω κάτω. Μια θέση στην Hyundai για πλήρες πρόγραμμα είχε αδειάσει με την έξοδο του Εσθονού και κάποιοι ήταν πρόθυμοι να εγκαταλείψουν, όπως αποδείχθηκε, ακόμα και το στρατόπεδο της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Toyota.

Έτσι ο Εσάπεκα Λάπι άφησε τους Ιάπωνες για να πάει στους Κορεάτες. O Φινλανδός είχε σοβαρό λόγο για να το πράξει. Στη Hyundai θα έκανε πλήρες πρόγραμμα, ενώ στην Toyota μοιραζόταν ένα Yaris με τον Οζιέ- το πρόγραμμα του, δηλαδή ήταν περιορισμένο.

Κίνηση Ρουά Ματ!

Ο Λάτβαλα για μικρό χρονικό διάστημα έχασε τον ύπνο του. Ποιον θα έβαζε στη θέση του Λάπι; Δεν υπήρχαν διαθέσιμοι οδηγοί στο χώρο, ούτε και ήταν σε θέση να πειραματιστεί με κάποιον άγουρο οδηγό. Έτσι αποφάσισε να μη συμπληρώσει το κενό του Λάπι με νέο οδηγό και να ανεβάσει τον Τακαμότο Κατσούτα.

Εκ του αποτελέσματος ο Λάτβαλα είχε δίκιο. Η ομάδα δούλεψε ρολόι. Στους αγώνες, που ήταν φυσιολογικά πεσμένος ο Ροβάνπερα, είχαν τον Οζιέ να βγάζει το φίδι από την τρύπα. Ο Γάλλος συνέβαλλε ουσιαστικά στην κατάκτηση του φετινού παγκόσμιου τίτλου. Έπαιρνε μέρος σε αγώνες, που του άρεσαν και κυρίως, τους ξεκινούσε την πρώτη μέρα από ευνοϊκή θέση.

Οι αντίπαλοί του καθάριζαν το δρόμο για αυτόν και έχαναν χρόνο. Οπότε οι νίκες, που έκανε ήταν η καλύτερη και πιο σημαντική βοήθεια, τόσο για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, όσο και των οδηγών. Ο Ροβάνπερα είχε τα πάνω και τα κάτω του. Αυτή τη στιγμή δυο αγώνες πριν το τέλος του παγκοσμίου πρωταθλήματος έχει μια άνετη διαφορά από τους αντιπάλους του και μόνο με “αυτοκτονία” θα χάσει και αυτόν τον τίτλο.

Ο Έβανς κέρδισε εκεί που έπρεπε και έφερε τους βαθμούς, που περίμενε ο Λάτβαλα να του φέρει. Είναι θεωρητικά ακόμα διεκδικητής του τίτλου των οδηγών, ωστόσο περιμένει το στραβοπάτημα του Ροβάνπερα για να το καταφέρει. Ο Κατσούτα με το τρίτο Yaris απέκτησε και άλλες εμπειρίες και ανέβασε ακόμα περισσότερος το οδηγικό του επίπεδο.

Θα αλλάξει σύνθεση;

Το ζητούμενο είναι, αν ο Λάτβαλα θα αλλάξει την ομάδα του για το επόμενο πρωτάθλημα. Αυτό σίγουρα θα εξαρτηθεί από τις εξελίξεις και τις ανατροπές στις αντίπαλες ομάδες. Η M-Sport μετά την αποχώρηση του Τάνακ έχει μείνει ακέφαλη.

Δεν μπορεί να κάνει ένα πρωτάθλημα με το νεαρό Πιερ Λουί Λουμπέ. Είναι άπειρος και ακόμα μαθαίνει, δεν μπορεί να ηγηθεί μιας ομάδας. Θα επιχειρήσει να πάρει τον Έβανς από την Toyota; E, τότε θα προβληματιστεί ο Λάτβαλα.

Τότε θα αναγκαστεί να αλλάξει τη σύνθεση της ομάδας. Προς το παρών χαίρεται την κατάκτηση ενός ακόμα παγκοσμίου τίτλου κατασκευαστών με την Toyota και αναμένει αυτό των οδηγών.


About the author


Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης