Site icon TheCars.gr

Του χρόνου θα τρέχω με το νούμερο 1 στις πόρτες μου

Jost Capito, Dr. Heinz-Jakob Neußer, Ola Fløene (N), Andreas Mikkelsen (N), Miikka Anttila (FIN), Jari-Matti Latvala (FIN), Julien Ingrassia (F), Sébastien Ogier (F) pose for a portrait with the Volkswagen Polo R WRC during the Volkswagen WRC Kick-off 2015 in Wolfsburg, Germany on January 15th, 2015 FIA World Rally Championship 2015 // Volkswagen Motorsport / Red Bull Content Pool // SI201501150062 // Usage for editorial use only //

Όταν ο Γιόστ Καπίτο συμφώνησε με τη Volkswagen Motorsport να αναλάβει την ηγεσία της αγωνιστικής ομάδας για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, ο τεράστιος γερμανικός κολοσσός συμμετείχε τότε στο WRC 2012, μέσω της Skoda.

Mάλιστα, ήδη είχαν υπογράψει συμβόλαιο με τον Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο Γάλλος είχε φύγει από την τότε πανίσχυρη , ομάδα της Citroen και είχε προτιμήσει να ρισκάρει με τη Volkswagen. Για ένα χρόνο ο Οζιέ ήταν εκτός του “μεγάλου πρωταθλήματος” και συμμετείχε στη μικρή κατηγορία με την ομάδα της Skoda. Το ίδιο είχε κάνει και ο Γιόστ Καπίτο, που ξεκίνησε τη συνεργασία του με τους Γερμανούς, “τρέχοντας” αρχικά, τη τσέχικη ομάδα.

 Από τον Βάτανεν είχαν να δουν χαρά

Όταν οι Γερμανοί ετοιμάστηκαν να ξεκινήσουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, ο Γιόστ Καπίτο αποφάσισε να φέρει δίπλα στον Σεμπαστιέν Οζιέ, τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα – σημερινό αγωνιστικό διευθυντή της παγκόσμιας πρωταθλήτριας στα ράλι, Toyota. Ο Καπίτο γνώριζε πάρα πολύ καλά τον Λάτβαλα, μιας και ο Φινλανδός συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με την ομάδα της Ford. Με τη Ford ο Καπίτο, ως επικεφαλής όλου του αγωνιστικού προγράμματος της Ford Motorsport, πήρε δυο παγκόσμιους τίτλους στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, το 2006 και το 2007 – η βρετανική ομάδα είχε να δει παγκόσμιο τίτλο, από την εποχή του Άρη Βάτανεν, όταν το 1981 με το ιδιωτικό Ford Escort RS 1800 και συνοδηγό τον δαιμόνιο Ντέιβιντ Ρίτσαρντ κέρδισαν το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών.

Όσο για τίτλο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών; Αυτόν είχαν να τον δουν στην Ford, από το 1979, όταν τον είχαν κερδίσει με τους Βάλντεγκαρντ και Μίκολα στα πηδάλια των RS1800.  Από το μακρινό 1979 και μετά, η αγωνιστική ομάδα είχε περάσει από 40 κύματα και πλέον τη Ford Motorsport στο WRC, την έτρεχε η M-Sport του Μάλκολμ Γουίλσον. Ο Γουίλσον είχε το γενικό πρόσταγμα της εξέλιξης και της συμμετοχής στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, ενώ ο Γιόστ Καπίτο ήταν το μάτι και η θέληση της Ford στο όλο εγχείρημα. Ο Λάτβαλα, ως οδηγός της Ford Motorsport από το 2008 -2012, δεν τα είχε πάει καλά. Είχε χύσει πολλές φορές την καρδάρα με το γάλα και είχε απογοητεύσει την ομάδα του, παρ’ όλες τις ευκαιρίες, που του είχαν δοθεί. Ο Καπίτο, ωστόσο, πίστευε στο ταλέντο του Φινλανδού και του έδωσε ακόμα μια ευκαιρία και τιμόνι στην ομάδα της VW, δίπλα στον Οζιέ. 

Ψυχολογικό ράκος ο Λάτβαλα;

Ο Καπίτο, όταν έλεγε, πως είχε τον Λάτβαλα δίπλα από τον Οζιέ, το εννοούσε. Πίστευε, ότι ο Λάτβαλα είχε αποδεχθεί το ρόλο του δεύτερου οδηγού και πως ήταν ψυχολογικό το ζήτημα, που δεν ήταν αποτελεσματικός. Από τη μια, ο Καπίτο ήθελε να τονώσει το ηθικό του Λάτβαλα, που έφτανε στη νέα ομάδα, και από την άλλη να επιβληθεί, δείχνοντας εξ αρχής, ποιος κάνει κουμάντο. Έτσι λοιπόν, όταν η FIA τους ανακοίνωσε τους αριθμούς, με τους οποίους τα δυο Polo WRC, θα έπαιρναν μέρος στο πρώτο τους παγκόσμιο πρωτάθλημα – το 2013 -, ο Καπίτο βρήκε την ευκαιρία να δείξει σε όλους, πως οι οδηγοί του, θα ήταν ίσοι και δεν θα υπήρχε νούμερο, ένα και νούμερο δύο στην ομάδα του.

Δικαιωματικά, αν θέλετε ο νούμερο ένα οδηγός, θα έπρεπε να ήταν ο Σεμπαστιέν Οζιέ και αυτό γιατί ο Γάλλος είχε εγκαταλείψει τη μεγάλη κατηγορία στο WRC και είχε πάει ένα χρόνο νωρίτερα στο γερμανικό στρατόπεδο, συμμετέχοντας για ένα ολόκληρο πρωτάθλημα με τη Skoda στη μικρή κατηγορία. Όμως όχι, ο Καπίτο δεν σκεπτόταν έτσι. Ήθελε να έχει δυο καλούς και αποτελεσματικούς οδηγούς στην ομάδα του και αυτός, που θα αναδεικνυόταν, ως ο ηγέτης και νούμερο ένα στην ομάδα, θα έπρεπε να το κάνει με τα αποτελέσματά του, στους αγώνες. 

Έλυσαν με κλήρο τις διαφορές τους

Εκείνη τη μέρα λοιπόν, που του ανακοινώθηκαν οι αριθμοί, που θα είχαν στις πόρτες τους τα αγωνιστικά R Polo WRC, ο Καπίτο μάζεψε την ομάδα.

“Θα τρέχουμε με το 7 και το 8 στις πόρτες μας” είπε ο Γερμανός και τότε ο Οζιέ δήλωσε: “Τι ωραία! Το 7 μια χαρά μου κάνει. Είναι το τυχερό μου νούμερο”. Ο Οζιέ θεωρούσε, πως μπορούσε να επιλέξει αριθμό, με το οποίο θα έτρεχε στο πρωτάθλημα, κάνοντας ταυτόχρονα ένα βήμα μπροστά για να δείξει, πως δικαιωματικά αυτός, θα ήταν το νούμερο 1 στην ομάδα.

Τότε ο Καπίτο ανακοίνωσε, πως οι οδηγοί δεν μπορούν να επιλέξουν το αριθμό, με το οποίο θα τρέχουν και πως θα συμμετέχουν με το αυτό τον αριθμό,  που η τύχη θα όριζε. Έβαλαν τα νούμερα σε κληρωτίδα και οι οδηγοί τράβηξαν κλήρο. Ο Οζιέ πήρε τον αριθμό 8, ενώ ο Λάτβαλα τον αριθμό 7. Με αυτά τα νούμερα στις πόρτες των Polo τους, έκαναν το πρώτο τους παγκόσμιο πρωτάθλημα με την ομάδα της Volkswagen, στην οποία ήταν επικεφαλής ο ακριβοδίκαιος Γιοστ Καπίτο. Ο Οζιέ φυσικά, δεν το άφησε να πέσει κάτω και κρατώντας τον κλήρο με το νούμερο 8 ανακοίνωσε σε όλους:

“Δεν πειράζει με ποιο νούμερο θα τρέξω φέτος, έτσι και αλλιώς του χρόνου θα φοράω το νούμερο 1 στις πόρτες του αυτοκινήτου μου”. Ο Οζιέ το είπε και το έκανε. Πολύ γρήγορα αναδείχθηκε σε ηγέτη της ομάδας και από την επόμενη κιόλας χρονιά, έτρεξε με το νούμερο 1 στις πόρτες του. Ο Γάλλος δεν άφησε κανέναν να ανασάνει, από εκείνο το απόγευμα. Πήρε όλους τους παγκόσμιους τίτλους, για όσο διάστημα ήταν οδηγός στη Volkswagen, μέχρι που οι Γερμανοί αποφάσισαν να σταματήσουν κάθε αγωνιστική δραστηριότητα.

Δεν θα πάρεις κύπελλο ποτέ, Φινλανδέ! Φινλανδέ!

Όσο για τον Λάτβαλα; Οι ψυχολογικές ενέσεις του Γιόστ Καπίτο δεν ήταν αρκετές για να αλλάξουν την ψυχολογία του Φινλανδού, που αν και ξεκίνησε από 17 χρονών να τρέχει σε αγώνες, δεν μπόρεσε να κατακτήσει το πρωτάθλημα ποτέ. Πάντα έφτανε στην πηγή, μα νερό δεν έπινε.

 

Exit mobile version