Site icon TheCars.gr

Τα ντόνατς είναι Ελληνικά!

Two-time World Rally Champion Carlos Sainz (ESP) has joined stop 6 of the FIA World Rally Championship in Porto, Portugal, to share his expertise as a guest commentator for Red Bull TV. To mark the 30th anniversary of his first appearance on the WRC classic event, the Spaniard is driving a Peugeot 208 T16 car with his former co-driver Luis Moya (ESP) over the famous Fafe stage, which will again be used to close the rally, as the Power Stage on Sunday. // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI201705180150 // Usage for editorial use only //

Στο Ράλι Πορτογαλίας 2023 ο ενθουσιώδης Όλιβερ Σόλμπεργκ αποφάσισε στο τέλος της υπερειδικής του αγώνα, να δώσει μια έξτρα χαρά στους θεατές. Έτσι ο Νορβηγός “έφτιαξε” με το Skoda του, μερικά ντόνατς. Το “κέρασμα” αυτό όμως, δεν άρεσε καθόλου στους άρχοντες της FIA, οι οποίοι έχουν δηλώσει καθαρά την απέχθειά τους για οποιαδήποτε πρωτοβουλία χωρίς την άδειά τους. Πρέπει όλα να ελέγχονται, βάζοντας μπροστά την ασφάλεια, ως ασπίδα, για τέτοιους “γελοίους” κανονισμούς.

Αυτό το αυθόρμητο σόου με τα ντόνατς, που πρόσφερε ο Σόλμπεργκ στους θεατές ήταν παραβίαση του άρθρου 12.21 των συμπληρωματικών κανονισμών του αγώνα.

Αχ, μη καλοί μου άνθρωποι, εγώ δεν είμαι γάτος

Ο Σόλμπεργκ υπερασπίστηκε τον εαυτό του, αρχικά ζητώντας συγγνώμη και δηλώνοντας, ότι πίστευε, ότι διεξήχθη με ασφαλή τρόπο, αλλά ότι δεν γνώριζε τον ειδικό κανονισμό. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες δεν το δέχτηκαν και τον τιμώρησαν με ποινή ενός λεπτού, με αποτέλεσμα να χάσει το προβάδισμα του, στο WRC2. Στην ανακοίνωσή τους, οι αγωνοδίκες δήλωσαν, ότι η “εκθεσιακή” οδήγηση απαγορεύεται αυστηρά παντού, λόγω έλλειψης κατάλληλου χώρου και διαπίστωσαν, ότι ο Σόλμπεργκ αγνόησε τους ισχύοντες κανονισμούς.

Το άρθρο 34.1.3 των αθλητικών κανονισμών του WRC ορίζει, ότι κάθε ράλι μπορεί να καθορίσει, εάν επιτρέπεται η “εκθεσιακή οδήγηση” στην διοργάνωσή του, πράγμα που σημαίνει, ότι σε ορισμένες διοργανώσεις θα μπορούσε να επιτραπεί στους οδηγούς να δίνουν έξτρα θέαμα στους θεατές.

Ήταν ένας γάτος μαύρος Ισπανός

Σωτήριο έτος 1990. Αρχές Ιουνίου και στην Ελλάδα σκάει ο τζίτζικας. Το Ράλι Ακρόπολις στα καλύτερά του. Τεχνικός έλεγχος παραδοσιακά στο Λαγονήσι, εκκίνηση στη σκιά του ιερού βράχου της Ακρόπολης, υπερειδική στην Ανάβυσσο και τερματισμός μετά από 600 σκληρά αγωνιστικά χιλιόμετρα και 48 ειδικές διαδρομές στο Ζάππειο. Φυσικά η απονομή στον υπέροχο λόφο του Φιλοπάππου με φόντο την Ακρόπολη.

Τα πληρώματα, που συμμετείχαν ήταν 97 και από αυτά μόλις τα 34 έφτασαν στο Ζάππειο. Lancia, Toyota, Mitsubishi, Subaru… όλες οι ομάδες ήταν στην Ελλάδα με τους καλύτερους οδηγούς στον κόσμο να οδηγούν τα “όπλα” τους. Κάνκουνεν, Βάτανεν, Άλεν, Μπιαζιόν, Σάινθ, οι δυο Έρικσον, ο Οριόλ ήταν η αφρόκρεμα τότε, του WRC και ήταν όλοι στην Ελλάδα. Τον αγώνα τον κέρδισαν οι Σάινθ-Μόγια οδηγώντας Toyota Celica GT-4. Ήταν η πρώτη νίκη της ΤΤΕ σε ευρωπαϊκό έδαφος, από το 1975 , όταν και ο Χάνου Μίκολα με μια Toyota Corolla 1600, είχε κερδίσει το Ράλι των 1000 Λιμνών στη Φινλανδία για την ομάδα του Ούβε Άντερσον. Το 1990, από την Ελλάδα και το Ράλι Ακρόπολις, η ΤΤΕ μπήκε για τα καλά στο χάρτη των μεγάλων ομάδων του WRC με τον Σάινθ στα πηδάλια της Celica.

Η νίκη στο Ράλι Ακρόπολις δεν ήταν μόνο για την ΤΤΕ σημαντική, αλλά και για τον ίδιο τον Κάρλος Σάινθ. Ήταν η πρώτη του νίκη στο WRC, μια νίκη που την περίμενε πως και τι. Είχε και σε άλλους αγώνες φτάσει να κόψει πρώτος το νήμα, όμως η μοίρα τον ήθελε νικητή στον εθνικό μας αγώνα.

Ο ενθουσιασμός του Ισπανού, από την αγάπη, που του έδειξαν στις ειδικές διαδρομές οι Έλληνες θεατές εκφράστηκε κατά τη διάρκεια του τερματισμού του αγώνα, στο Ζάππειο. Ο κόσμος είχε φτάσει εκείνο το απόγευμα και είχε γεμίσει ασφυκτικά το χώρο, όπου οι οργανωτές είχαν ετοιμάσει για τον τερματισμό. Όταν ήρθε η σειρά του νικητή να ανέβει στη ράμπα….

Ο Ισπανός χόρεψε μπροστά στους αλλόφρονες από τον ενθουσιασμό θεατές με τη Celica του, γράφοντας τα πρώτα νικητήρια ντόνατς στην ιστορία του WRC. Aπό το Ζάππειο ξεκίνησαν όλα. Μάλιστα την επόμενη χρονιά οι έλληνες οργανωτές είχαν διαμορφώσει έτσι το χώρο για να δεχθεί περισσότερο κόσμο, αλλά και να μπορούν, όχι μόνο οι πρώτοι, αλλά όσοι τερμάτισαν να “κεράσουν” ντόνατς του θεατές.

.τον στήσανε στον τοίχο!

Τις επόμενες χρονιές ήθελε ειδική άδεια για να γίνουν ντόνατς στον τερματισμό του Ακρόπολις, όπως και σε άλλους αγώνες. Η ελευθερία έκφρασης αμέσως μαζεύτηκε. Οι οδηγοί δέχονται ποινές – ξεκίνησαν με χρηματικές -, αν τολμήσουν και χαρίσουν στους θεατές τα περίφημα ντόνατς. Βέβαια οι αδερφοί Πανιζί σε ένα αγώνα στην Καταλονία ξεκίνησαν μια δική τους παράδοση με το Peugeot τους. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Exit mobile version