Ο τεράστιος φινλανδός οδηγός έδειξε το ταλέντο του, από τα πρώτα του αγωνιστικά χιλιόμετρα, τα οποία έγραψε με την ομάδα της Sauber F1.
O Kίμι μάλιστα, ήταν για τα δεδομένα της εποχής, μικρός σε ηλικία, όταν υπέγραψε το πρώτο του επαγγελματικό συμβόλαιο, που τον έριξε στα βαθιά και άνοιξε για αυτόν τα μεγάλα σαλόνια της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Ράικονεν ήταν, δεν ήταν 21 ετών. Μη κοιτάτε τώρα πια, που συνηθίσαμε να βλέπουμε αμούστακα αγόρια με τα σημάδια της εφηβείας ακόμα στα μάγουλά τους, να οδηγούν μονοθέσια και να ανεβαίνουν στο βάθρο ή και να κερδίζουν αγώνες στην F1. Τότε ήταν πιο αυστηρά τα ηλικιακά δεδομένα, για να μπορεί να πάρει κάποιος οδηγός μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula1.
Δοκιμαστής; Δεν με ενδιαφέρει!
Η ιστορία ξεκινά από την ομάδα της Sauber F1, όταν οι άνθρωποι της, φώναξαν τον Ράικονεν να επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις της, για να τον γνωρίσουν και να δουν, αν ο νεαρός ήταν αυτό που ζητούσαν. Ο Κίμι απέφυγε τις πολλές χαιρετούρες και τον συνωστισμό, μπήκε στο μονοθέσιο και έκανε κάποιους γύρους, που εντυπωσίασαν τους ανθρώπους της ομάδας. Ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της Sauber F1, ο Πέτερ Ζάουμπερ πρότεινε στο νεαρό να υπογράψει συμβόλαιο, ως δοκιμαστής στην ομάδα, για να πάρει την απίστευτη απάντηση από τον Κίμι: “Δεν με ενδιαφέρει. Θέλω να είμαι οδηγός στην ομάδα και όχι δοκιμαστής. Αυτή η θέση με αφήνει αδιάφορο”. Φανταστείτε την έκπληξη του Ζάουμπερ, που είδε το νεαρό να τα μαζεύει και να φεύγει, απορρίπτοντας μια πρόταση, που άλλος στη θέση του, θα πετούσε από τη χαρά του για να την πάρει.
Φαίνεται όμως, πως ο Κίμι δεν ήταν τέτοιος νεαρός, Είχε τρομερή αυτοπεποίθηση και ήξερε πολύ καλά τι ήθελε να κάνει. Και τα ήθελε όλα από τα πρώτα του βήματα. Δεν ήθελε να είναι δοκιμαστής της ομάδας και να χάσει μια ολόκληρη χρονιά, ενώ ήξερε, ότι μπορούσε να οδηγήσει το μονοθέσιο και πως, ήταν έτοιμος να πάρει μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Όλα αυτά όμως, δεν τα γνώριζε ο Ζάουμπερ, ούτε και μπορούσε να φανταστεί με “τι παιδί” είχε να κάνει.
Ο από μηχανής θεός, Γιοστ Καπίτο
Ένα από τα στελέχη της ελβετικής ομάδας τότε, ήταν και ο Γιοστ Καπίτο, ο οποίος μας διηγήθηκε την ιστορία. Ο Γερμανός είχε φιλικές σχέσεις με τον Μίκα Σάλο, επίσης οδηγό αγώνων F1 και συμπατριώτη του Κίμι. O Καπίτο ζήτησε από τον Σάλο να δοκιμάσει στα καρτ το νεαρό Κίμι και να του πει, αν άξιζε τον κόπο να το ρισκάρουν και να υπογράψουν μαζί του συμβόλαιο.Την επόμενη μέρα ο Μίκα Σάλο απαντά στον Καπίτο. “Υπογράψτε του συμβόλαιο χθες. Έχετε αργήσει. Ο μικρός είναι φοβερό ταλέντο. Πήγαμε για καρτ για να δω τι ψάρια πιάνει και ήταν, μετά από μερικούς μόνο γύρους, μισή πίστα μπροστά μου. Μισή πίστα!”.
Αυτό δεν φάνηκε τόσο πειστικό στον Καπίτο, μιας και ο Κίμι ήταν μικρός, πιο ελαφρύς και θα μπορούσε, ειδικά οδηγώντας, το δικό του καρτ να είναι μπροστά από το Σάλο. Ο Σάλο δεν διαφώνησε με το σκεπτικό του Καπίτο, όμως του είπε: “Δεν με άκουσες. Υπέγραψε μαζι του συμβόλαιο χθες. Ήταν μπροστά μου μισό γύρο και τόσο άνετα, που γυρνούσε και κοιτούσε πίσω του να δει, που ήμουν κι όλα αυτά, οδηγώντας το δικό μου καρτ, όχι το δικό του. Το δικό μου! ”. Αυτό ήταν, ο Καπίτο πείστηκε, μετέφερε στον Πέτερ Ζάουμπερ, ότι του είχε πει ο Μίκα Σάλο, φώναξαν τον Κίμι και υπέγραψαν μαζί το πρώτο του, συμβόλαιο στην F1.
Η έκτη θέση δεν με ενδιαφέρει!
O Κίμι στον επεισοδιακό πρώτο του αγώνα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2001, το αυστραλιανό γκραν πρι, πήρε τον πρώτο του βαθμό, ως 6ος στη γενική κατάταξη- τότε μόνο οι 6 πρώτοι οδηγοί έπαιρναν βαθμούς. Μάλιστα ο Κίμι είχε τερματίσει 7ος, όμως η ομάδα του, έκανε ένσταση στις ομάδες τις BAR και Arrows, γιατί ο Πανίς και ο Φερστάπεν είχαν κάνει προσπεράσεις υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας- πράγμα που απαγορεύεται αυστηρά από τους κανονισμούς.
Η ελβετική ομάδα δικαιώθηκε και ο Πανίς βρέθηκε εκτός βαθμολογούμενης εξάδας, μετά την ποινή την οποία δέχθηκε (έπεσε από την 4η στην 7η θέση) , ενώ ο Κίμι ανέβηκε στην 6η, κερδίζοντας έτσι, τον πρώτο του βαθμό. Όλο χαρά οι άνθρωποι της Sauber τηλεφώνησαν στον Κίμι, ο οποίος εν τω μεταξύ είχε φύγει, για να του πουν τα ευχάριστα και η απάντηση, που πήραν ήταν: “Την επόμενη φορά, που θα με πάρετε τηλέφωνο καλό θα ήταν να είναι, γιατί θα έχετε φτιάξει ένα γρήγορο μονοθέσιο να οδηγώ και να κερδίζω αγώνες. Η έκτη θέση δεν με ενδιαφέρει”.
Μοναδικός χαρακτήρας!
Από τότε ο Κίμι, άλλαξε ομάδες, κέρδισε αγώνες, πήρε ένα παγκόσμιο τίτλο με την ομάδα της Ferrari και απέκτησε ένα τεράστιο κοινό σε όλο τον πλανήτη, που τον λατρεύει. Ένα μόνο δεν άλλαξε ο Κίμι, μέσα στα χρόνια που πέρασαν, το μοναδικό χαρακτήρα του.