Σεμπαστιάν Οζιέ: η ντροπή του WRC!

Σεμπαστιάν Οζιέ: η ντροπή του WRC!

O Σεμπαστιάν Οζιέ κλείνει το φετινό Δεκέμβριο τα 40 του χρόνια. Ο Γάλλος, αν και το WRC έχει αλλάξει από τότε που ξεκίνησε να τρέχει, ακόμα πρωταγωνιστεί. Διεκδικεί νίκες, βάθρα ακόμα και το ίδιο το παγκόσμιο στέμμα.

Φέτος αποφάσισε να τρέξει σε κάποιους αγώνες, που έχει επιλέξει και είχε καταφέρει το απίστευτο, μέχρι και το δικό μας φετινό Ράλι Ακρόπολις, να κάνει τις περισσότερες νίκες από όλους τους υπόλοιπους. Μάλιστα ο Οζιέ θεωρητικά ήταν ένας από τους διεκδικητές του τίτλου. Θα πείτε πως γίνεται αυτό, ένας οδηγός δηλαδή με περιορισμένο αριθμό αγώνων στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα να διεκδικεί νίκες ακόμα και τον τίτλο;

Θα μείνω σπίτι, θα κάτσω σπίτι!

Ο γάλλος οδηγός, πριν δυο χρόνια αποφάσισε να αποσυρθεί από το WRC, να πάψει δηλαδή να αγωνίζεται σε όλους τους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος, γιατί ήθελε να ασχοληθεί περισσότερο με την οικογένεια του. Χρειαζόταν, όπως έλεγε, περισσότερο χρόνο με το γιο του. Έτσι έκανε επιλεκτικά κάποιους αγώνες με την ομάδα της Toyota, με την οποία κατέκτησε τον τελευταίο του παγκόσμιο τίτλο το 2021.

Να μη ξεχάσουμε να πούμε, ότι ο Οζιέ έχει κατακτήσει 8 παγκόσμιους τίτλους και μάλιστα είναι ο πιο πετυχημένος οδηγός του WRC, γιατί κατάφερε να κερδίσει αγώνες και παγκόσμιους τίτλους με όλες τις ομάδες, που πήρε μέρος, εκτός από την αγαπημένη του ομάδα, αυτή της Citroen. Ο Γάλλος πήρε 5 συνεχόμενους τίτλους (2012-2016) με την τρομερή ομάδα της Volkswagen, στη συνέχεια όταν οι Γερμανοί εγκατέλειψαν το WRC, ο Οζιέ πήγε στην Ford M-Sport και στην κυριολεξία την ανέστησε, κατακτώντας αγώνες και δυο ακόμα παγκόσμιους τίτλους (2017,2018).

Την επόμενη χρονιά οδηγώντας για την ομάδα της Citroen δεν κατάφερε να κατακτήσει ακόμα ένα τίτλο και απογοητευμένος πήρε μεταγραφή για την ομάδα της Toyota. Με τους Ιάπωνες – ουσιαστικά με τους Φινλανδούς που τρέχουν την ομάδα- κέρδισε ακόμα δυο τίτλους, έναν το 2020 και έναν το 2021, όταν και αποφάσισε να μείνει σπίτι του. Πράγμα, που δεν κατάφερε να κάνει. Έτσι συμφώνησε με την Toyota να οδηγήσει λίγους αγώνες της επιλογής του, για να φύγει σταδιακά και όχι απότομα από το αγαπημένο του WRC.

Δεν είχε ξεχάσει τη τέχνη!

Ο Οζιέ στους 6 αγώνες, που πήρε μέρος δεν ήταν απλά μέσα στη βαθμολογούμενη ζώνη, αλλά πρωταγωνιστούσε. Την πρώτη χρονιά τον είδαμε να χάνει στο νήμα στο Μόντε Κάρλο από τον Σεμπαστιάν Λεμπ – ένα κλαταρισμένο ελαστικό στο Yaris του Οζιέ, έκανε τη διαφορά και έχασε τη νίκη. Στη συνέχεια ο Γάλλος δεν κατάφερε να τερματίσει στην Πορτογαλία, ενώ στο Σαφάρι ήταν 4ος, συμβάλλοντας στο επικό 1-2-3-4 της Toyota. Στη Νέα Ζηλανδία ήταν 2ος, ενώ στην Καταλονία κέρδισε τον αγώνα. Τέλειωσε τη χρονιά στην 6η θέση της γενικής κατάταξης του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, τερματίζοντας στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, το ράλι Ιαπωνίας, 4ος, δοκιμάζοντας το νέο του συνοδηγό, τον Βίνσεντ Λαντέ.

Φέτος ο Σεμπαστιάν Οζιέ ξεκίνησε δυναμικά, κερδίζοντας το Ράλι Μόντε Κάρλο – αναμενόμενο θα πείτε- συνέχισε όμως τις νίκες του, κερδίζοντας τον πρώτο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς, το ράλι Μεξικό. Ο Οζιέ με δυο αγώνες ήταν πρώτος στη γενική βαθμολογία, ενώ οι αντίπαλοί του, είχαν οδηγήσει σε τρία ράλι. Ο Γάλλος είχε δυο νίκες στους δύο αγώνες, που είχε πάρει μέρος.

Στη συνέχεια ο Οζιέ κέρδισε ένα ακόμα ράλι το δύσκολο και ιδιόρρυθμο Σαφάρι. Φέτος ο Γάλλος, λίγο πριν τον εθνικό μας αγώνα, είχε 3 νίκες ( Μόντε Κάρλο, Μεξικό και Σαφάρι). τις περισσότερες δηλαδή από όλους, κάνοντας περιορισμένο πρόγραμμα αγώνων. Ο Ροβάνπερα, που είναι επικεφαλής της γενικής βαθμολογίας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι ισοφάρισε τις νίκες του Οζιέ μετά την πρωτιά του, στο δικό μας ράλι Ακρόπολις. Ακόμα και στον εθνικό μας αγώνα ο Οζιέ κυνηγούσε τη νίκη. Αρχικά κυνηγούσε το Νεβίλ που ήταν πρώτος, στη συνέχεια όμως και όταν ο Βέλγος έσπασε τον τροχό του, ο Οζιέ πέρασε πρώτος με μια σχετικά καλή διαφορά από τον Ροβάνπερα. Ο Οζιέ, αν έφτανε στο τέλος του δεύτερου σκέλους στο σέρβις πρώτος, ήξερε πως να διαχειριστεί τον επιθετικό Ροβάνπερα στις τρεις τελευταίες ειδικές διαδρομές του αγώνα την τελευταία ημέρα. Μια σπασμένη ανάρτηση, όμως στην τελευταία ειδική της ημέρας, έστειλε τον Γάλλο εκτός συναγωνισμού και βάθρου.

Ντροπή πια!

Το θέμα είναι, σε όλο το φετινό πρωτάθλημα, πως ο Σεμπαστιάν Οζιέ καθεται σπίτι του, παίζει με το γιο του, βολτάρει με την όμορφη γυναίκα του και κάποια Σαββατοκύριακα φοράει τη φόρμα του, βάζει το κράνος και τα γάντια του και έρχεται και “δέρνει” ανελέητα όλους τους πρωταγωνιστές και τους μνηστήρες του τίτλου στο WRC.

Σίγουρα τον ευνοεί η θέση από όπου ξεκινά τους αγώνες, γιατί οι υπόλοιποι καθαρίζουν το δρόμο για αυτόν, όμως ακόμα και έτσι, αυτό που συμβαίνει με τον Οζιέ είναι η ντροπή του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι. Γιατί δεν μπορεί να έρχεται ένας οδηγός, που έχει ουσιαστικά εγκαταλείψει το πρωτάθλημα και έχει αποφασίσει να πάρει μέρος σε λίγους αγώνες, να τους κερδίζει ή αν δεν τους κερδίζει να δίνει έντονα το παρών και να είναι ένα από τα φαβορί για τη νίκη. Γιατί όσο και να ειρωνεύεται ο Τάνακ και να έχει σαν δικαιολογία, ότι ο Οζιέ οδηγεί σε καθαρό δρόμο, άλλο τόσο ανεβάζει τους λόγους για να θαυμάσουμε τον Γάλλο και να αναρωτηθούμε για όλους τους υπόλοιπους.

Επομένως ή ο Σεμπαστιάν Οζιέ είναι ένας οδηγός φαινόμενο, που ακόμα δεν έχει χάσει την ισχύ του, ή οι υπόλοιποι κάτι δεν κάνουν τόσο καλά, όσο ο Γάλλος. Αν προσθέσουμε στο παζλ και τα λόγια του Εσάπεκα Λάπι, που έλεγε πέρσι, πως όσο οδηγεί σε αγώνες, τόσο βρίσκει και ανεβάζει το ρυθμό του, και κυρίως πόσο δύσκολο ήταν για αυτόν, που έκανε περιορισμένο πρόγραμμα στο πρωτάθλημα να βρει ρυθμό και να ανταγωνιστεί τους αντιπάλους του, τότε αβίαστα λέμε, πως ο Οζιέ- και να το πούμε λαϊκά- “θέλει στα 40 του,  10 σαν τον Λάπι”.

Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί ο Οζιέ να κάνει περιορισμένο πρόγραμμα και να έρχεται και να κερδίζει ή να ανεβαίνει στο βάθρο. Η χαρά μας είναι να βλέπουμε το Γάλλο και να συνεχίσει ευχόμαστε ακόμα πιο έντονα και να είναι κοντά μας πολλά χρόνια ακόμα, αλλά οι υπόλοιποι τι κάνουν; Ακόμα να φτάσουν στο οδηγικό του επίπεδο; Θα φτάσουν άραγε ποτέ; Τροφή για σκέψη.


About the author


Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης