Είναι μια απίστευτη μίξη αγωνιστικών αυτοκινήτων, που έγραψαν και γράφουν ιστορία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, με τρομερά συναισθήματα, για όσους τα έζησαν, αλλά και για αυτούς, οι οποίοι άκουσαν κάποτε να τα διηγούνται.
Προκαλεί, συνεχή και δυνατά χτυπήματα ενθουσιασμού, συγκίνησης και χαράς, τα οποία στέλνει απευθείας στο ακουστικό και οπτικό νεύρο και κάνουν την καρδιά να χτυπά δυνατά, καθώς στέκεσαι σε ένα σημείο της ειδικής διαδρομής και βλέπεις να περνά από μπροστά σου, με φουλ γκάζια, όλη η ιστορία του WRC .
Την ιστορία που ξέρεις, αλλά κι αυτή που δεν γνώρισες ποτέ. Καλωσορίσατε στο Rally Legend.
Η αρχή ενός θεσμού
Mια παρέα Ιταλών, πριν 21 χρόνια, μεταξύ εσπρέσο και πανακότας, σκέφτηκε να οργανώσει ένα αγώνα αυτοκινήτων, στον οποίο θα παίρνουν μέρος παλιά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Το πρόβλημα ήταν, πως η FIA, η οποία παγκοσμίως έχει την επίβλεψη και το γενικό πρόσταγμα των αγώνων, δεν επέτρεπε να τρέχουν αυτοκίνητα, που δεν είχαν ενεργή ομολογκασιόν, εκτός κι αν αυτά συμμετείχαν σε αγώνες “επίδειξης”, και όχι αγωνιστικής δράσης.
Έτσι, σκέφτηκαν να οργανώσουν τον αγώνα έξω από τα πλαίσια της FIA. Ιδανικός τόπος για αυτό, ήταν το Πριγκιπάτο του Σαν Μαρίνο. Η περιοχή διέθετε τα πάντα. Ολυμπιακό Στάδιο για το παρκ φερμέ, αίθουσες για το γραφείο Τύπου, ειδικές διαδρομές μέσα στα σύνορα του πριγκιπάτου, ξενοδοχεία στο κάστρο του Σαν Μαρίνο, αλλά και στις γύρω περιοχές και πόλεις, όπως το Ρίμινι και πάνω από όλα ήταν στην Ιταλία- η πάλαι ποτέ κυρίαρχος των ράλι.
Ο αγώνας θα ήταν, όπως οι παλιοί καλοί αγώνες της εποχής των θρύλων, μύθων και παραδόσεων των αγώνων. Όπερ και εγένετο. Στο Rally Legend, πρώτα από όλα, τα σέρβις γίνονται στο δρόμο, όπως παλιά. Υπάρχει σέρβις παρκ, αλλά οι αλλαγές στα ελαστικά, οι ανεφοδιασμοί με καύσιμο και ότι χρειαστεί να επισκευαστεί πριν ή μετά τις ειδικές διαδρομές γίνεται στην άκρη του δρόμου των απλών διαδρομών.
Ο αγώνας ξεκινά παραδοσιακά Παρασκευή απόγευμα, αυτό σημαίνει, πως ουσιαστικά οι κυρίως ειδικές διαδρομές του, είναι βράδυ. Τη δεύτερη και τελευταία μέρα το απόγευμα, η ειδική διαδρομή είναι αφιερωμένη στο θέαμα. Περνά μέσα από ένα μεγάλο πάρκινγκ, όπου οι οδηγοί πριν τερματίσουν την ειδική διαδρομή, μπορούν, αν θέλουν να κάνουν “ντόνατς” ή ό,τι θεαματικό πιστεύουν, πως θα ενθουσιάσει τους θεατές, οι οποίοι κατακλύζουν το χώρο.
Τα παλιά χρόνια
Στην αρχή ο αγώνας ήταν οικογενειακή υπόθεση. Τις πρώτες χρονιές κάποιοι φίλοι συμμετείχαν δειλά, δειλά, όταν όμως ο αγώνας συμπλήρωσε πενταετία και άρχισε ο κόσμος να τον μαθαίνει, φίλοι των αγώνων και από άλλες χώρες, έκλειναν ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στο Σαν Μαρίνο ή έμπαιναν στη λίστα των συμμετοχών, ως αγωνιζόμενοι.
Η αύξηση του ενδιαφέροντος του κοινού αύξησε ραγδαία τις συμμετοχές. Όλο και πιο πολλοί οδηγοί ήθελαν να πάρουν μέρος στον αγώνα , άλλοι για να θυμηθούν τις παλιές καλές μέρες των αγώνων και άλλοι για να πάρουν γεύση από τις ιστορικές αυτές εποχές. Το Rally Legend έγινε θεσμός και φέτος γιόρτασε πανηγυρικά τα 21 του χρόνια.
Η χαρά των θεατών!
Το Rally Legend είναι η χαρά των θεατών. Ο θεατής μπορεί να δει αυτοκίνητα να τρέχουν σε ειδικές διαδρομές, χωρίς κανένα περιορισμό, όπως ήταν παλιά οι αγώνες. Μπορεί να ζήσει μια εποχή, στην οποία φτιάχτηκαν τα θεμέλια του WRC και οι οδηγοί ήταν ήρωες.
Στο Σαν Μαρίνο έχει την ευκαιρία να ακούσει τον ήχο από το βαρύ πυροβολικό των βουνών, όχι μόνο μιας, αλλά πολλών, Lancia Stratos – το αγωνιστικό, που έχει μείνει στην ιστορία για τις επιδόσεις του, κυρίως όμως για τον τρομερό του ήχο.
Οι παλιότεροι φίλοι των αγώνων έλεγαν για τη Stratos, ότι ακουγόταν από χιλιόμετρα και αντιλαλούσαν τα βουνά στο πέρασμά της. Μπορεί κάποιος να δει αμέτρητες καλοδιατηρημένες Lancia Ιntegrale βαμμένες στα άσπρα μπλε και κόκκινα, τα πολεμικά χρώματα της Μαρτίνι και όχι μόνο. Οι όμορφες Ιταλίδες, που διέλυσαν για πολλά χρόνια τον ανταγωνισμό και έγραψαν ιστορία μέσα από τις επιδόσεις τους, αλλά και από όμορφους μύθους, που τις ακολουθούσαν, καμαρώνουν, σαν παλιές κινηματογραφικές πρωταγωνίστριες, το τριήμερο του αγώνα.
Στο Ολυμπιακό Στάδιο του Σαν Μαρίνο, όπου είναι παρκαρισμένα κυκλικά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, χάνεσαι. Δεν ξέρεις, ποιο σε ενθουσιάζει περισσότερο. Εκεί μπορείς να δεις από κοντά, Lancia Stratos, Renault 5 Turbo, Lancia Delta Integrale, Renault Alpine, Audi Quattro, Ford Escord, Subaru Impreza, Toyota Corolla, Opel Ascona 400, Lancia Rally 037, Toyota Celica GT4, Fiat 131 Abarth, Porsche 911, Toyota Yaris GR Rally1, Hyundai i20 WRC, ή και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.
Φυσικά η πλειοψηφία των αυτοκινήτων είναι ιταλικά, ενώ πολλοί ιδιοκτήτες παλιών αγωνιστικών, από άλλες χώρες, έχουν πάρει μέρος στον αγώνα και κάποιοι είναι μόνιμοι συμμετέχοντες σε αυτή τη μεγάλη γιορτή των ράλι. Εκτός από τους ιδιώτες, που παίρνουν μέρος με τα καλοδιατηρημένα αγωνιστικά τους, μπορείτε να δείτε και βετεράνους οδηγούς, οι οποίοι έγραψαν ιστορία στο σπορ ή ακόμα και αυτούς, οι οποίοι πρωταγωνιστούν σήμερα, όπως τον Κάλε Ροβάνπερα, που πήρε μέρος πέρσι στο ράλι, με τον πατέρα του Χάρι.
Από τον ιταλικό αγώνα έχουν περάσει σχεδόν όλοι οι παγκόσμιοι πρωταθλητές και οδηγοί θρύλοι. Σημειώστε ονόματα: Σάντρο Μουνάρι, Μάρκου Άλεν, Χάνου Μίκολα, Μπιόρν Βάλντεγκαρντ, Στιγκ Μπλόμκβιστ, Βάλτερ Ρερλ, Γιούχα Κάνκουνεν, Άρι Βάτανεν, Τίμο Σάλονεν, Μίκι Μπιαζιόν, Κάρλος Σάινθ, Μάρκους Γκρένχολμ, Ντιντιέ Οριόλ, Φρανσουά Ντελεκουρ, Πέτερ Σόλμπεργκ, Σεμπαστιάν Οζιέ, Σεμπαστιάν Λεμπ, Αλεσάντρο Φιόριο, Πιερο Λιάτι, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, Τζίμη και Άλιστερ ΜακΡέι, Τιερί Νεβίλ, Κάλε Ροβάνπερα και τόσοι άλλοι.
Αφιερωμένο στον Κόλιν ΜακΡέι!
Tο 2017 ο αγώνας ήταν αφιερωμένος στον Κόλιν ΜακΡέι. Το πλήθος του κόσμου, που πήγε εκείνο το τριήμερο, από τη μια για να δει τον αγώνα και από την άλλη για να αποτίσει φόρο τιμής στον τρομερό οδηγό του WRC, έκανε τα ταμεία των ξενοδοχείων και των εστιατορίων στο γειτονικό Ρίμινι να σπάσουν.
Παρόντες, στην εκδήλωση για τον αδικοχαμένο θρύλο του WRC Κόλιν ΜακΡέι -χάθηκε αυτός και ο γιος του Τζόνι απρόσμενα, όταν το ελικόπτερο, που πιλοτάριζε ο Κόλιν έπεσε -ήταν η Χόλι, κόρη του Κόλιν, οι γονείς του, Μάργκαρετ και Τζίμη κι ο αδερφός του Άλιστερ. Οι θεατές, οι οποίοι είχαν κατακλύσει την τελευταία ειδική διαδρομή εκείνο το απόγευμα του Σαββάτου, αποθέωσαν τον Άλιστερ, όταν ο Σκοτσέζος με συνοδηγό τη Χόλι, οδηγώντας το Subaru του αδερφού του, Κόλιν, έγραψε πολλά “ντόνατς” μπροστά τους.
Μάλιστα στο σέρβις παρκ εκείνου του αγώνα είχαν ένα ιδιαίτερο χώρο με όλα τα αυτοκίνητα, που είχε οδηγήσει ο Κόλιν ΜακΡέι. Φέτος ο αγώνας ήταν αφιερωμένος στα Subaru Impreza. Μια ντουζίνα ιδιοκτήτες των θρυλικών αγωνιστικών αυτοκινήτων παρέλασαν μπροστά από τους θεατές του ιταλικού αγώνα.
Μεταξύ αυτών ήταν οι, Τζίμη και Άλιστερ ΜακΡέι και ο Πιέρο Λιάτι. Επίσης στο φετινό αγώνα συμμετείχε και ο αγωνιστικός διευθυντής της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Toyota, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, που ενθουσιάστηκε τόσο από τις εκδηλώσεις των θεατών, όσο και από τη γεύση ιστορίας, που πήρε κατά τη διάρκεια του ράλι.