Site icon TheCars.gr

Ράλι Ντακάρ: νικητής της 5ης ειδικής ο Νάσερ Αλ Ατίγια!

Ο Nάσερ Αλ Ατίγια πήρε επιτέλους τη νίκη στην 5η ειδική διαδρομή του αγώνα.

Μια νίκη, που κυνηγούσε από την πρώτη μέρα του επίπονου αγώνα. Ο οδηγός της Prodrive ήταν σχεδόν δύο λεπτά ταχύτερος από τον δεύτερο, Γκερλέν Σισερί. Ο Καταριανός με αυτή του την επίδοση είναι πλέον στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης του Ράλι Ντακάρ με το Hunter του.

The Empty Quarter

Ή αλλιώς ο φόβος και ο τρόμος των πληρωμάτων. Μπορεί, η σημερινή 5η ειδική διαδρομή να ήταν η μικρότερη σε μήκος, αυτό όμως δεν την έκανε και πιο εύκολη. Η ειδική της πέμπτης μέρας ήταν γεμάτη από εμπόδια και παγίδες. Οι οδηγοί έπρεπε να φτάσουν στον προορισμό τους πριν νυχτώσει. Τα εμπόδια όμως και οι παγίδες δεν τους έκαναν τον αγώνα εύκολο. Οι αμμόλοφοι του “The Empty Quarter”είναι πολλές φορές απροσπέλαστοι ή ξεγελούν εύκολα τους οδηγούς.

Η διαδρομή Αl-Hofuf – Shubaytah ήταν συνολικά 645 χιλιόμετρα εκ των οποίων μόλις τα 118 ήταν χρονομετρημένα. Πρωταγωνιστής των χρονομετρημένων χιλιομέτρων ήταν οι στρατηγικές. Πρώτος και καλύτερος ο Στεφάν Πετερανσέλ οδηγός του ηλεκτροκίνητου Audi, σταμάτησε για 5 λεπτά την προσπάθειά του και αυτό για να χάσει κάποιες θέσεις.

«Σταματήσαμε για 5 λεπτά» είπε ο Πετερανσέλ «δεν ξέρω βέβαια, αν αυτή ήταν τελικά η σωστή στρατηγική». Ο Γάλλος ήθελε σήμερα να χάσει θέσεις έτσι ώστε στα αυριανά πολύ απαιτητικά χιλιόμετρα να ξεκινά πιο πίσω για να μη καθαρίζει το δρόμο και χάνει χρόνο. Αύριο η ειδική έχει ξεχωριστές για μηχανές και αυτοκίνητα διαδρομές και οι οδηγοί θα πρέπει να βασιστούν στις ικανότητες των συνοδηγών τους στη πλοήγηση, μιας και δεν θα «βλέπουν» τα ίχνη των μηχανών.

Βέβαια είναι λιγάκι παρακινδυνευμένο να μείνει πίσω σήμερα, γιατί ένα κλατάρισμα ή μια βλάβη αύριο, μπορεί να του στοιχίσουν σε χρόνο, που θα προστεθεί στη σημερινή του εσκεμμένη καθυστέρηση, για αυτό και δεν είναι σίγουρος ο Γάλλος, ότι έπραξε σωστά.

Ο Αλ Ατίγια δεν μάσησε!

Ο Nάσερ Αλ Ατίγια αγνόησε παντελώς τα στρατηγικά πλάνα των αντιπάλων του. Ήθελε να κερδίσει την ειδική διαδρομή και το έκανε. Μάλιστα, ο Καταριανός έκανε την πρώτη του νίκη, οδηγώντας Prodrive Hunter, αυξάνοντας έτσι σε επτά, το προσωπικό του ρεκόρ σε αριθμό κατασκευαστών με τους οποίους έχει κερδίσει ειδική διαδρομή του Ράλι Ντακάρ.

Ο Αλ Ατίγια πέρασε στη γενική τον Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός είναι πλέον τρίτος με το ηλεκτροκίνητο Audi του, ενώ στην πρώτη θέση της γενικής παρέμεινε ο Γιαζίντ Αλ Ρατζί με το Toyota του. Ο Σεμπαστιέν Λεμπ έχασε και αυτός θέσεις στη γενική κατάταξη, όταν δέχθηκε ποινή 15 λεπτών στη σημερινή 5η ειδική διαδρομή, καθώς έχασε ένα σημείο στη διαδρομή και έπεσε έτσι 43 λεπτά πίσω.

Το φοβερό 48ωρο Shubaytah-Shubaytah

Η αυριανή ειδική είναι η πιο δύσκολη, γιατί θα διαρκέσει 48 ώρες. Είναι μια καινοτομία, που όλοι περιμένουν να δοκιμάσουν και να δοκιμαστούν. Η συνολική απόσταση της διαδρομής είναι 209 χιλιόμετρα, ενώ τα χρονομετρημένα 572 (;) χιλιόμετρα.

Πρόκειται για μια ειδική διαδρομή μαραθώνια. Φορτηγά, μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα θα ακολουθήσουν ξεχωριστή διαδρομή. Θα πρέπει να σταματήσουν στο επόμενο bivouac στις 16:00 τοπική ώρα της πρώτης ημέρας 11 Ιανουαρίου. Κατά μήκος της διαδρομής έχουν στηθεί διάφορα bivouacs, όπου οι οδηγοί και οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν, αν θα συνεχίσουν πριν από τις 16:00.

Όμως την επόμενη μέρα -12 Ιανουαρίου – θα πρέπει να ολοκληρώσουν την ειδική οδηγώντας την υπόλοιπη απόσταση που τους αναλογεί. Αν δεν καταφέρουν πριν τις 16:00 να σταματήσουν σε ένα bivouacs – απλά θα «καταστραφούν». Αύριο δεν θα μετρήσει μόνο η ταχύτητα ή η αντοχή, αλλά το μυαλό και η σωστή επιλογή bivouacs.

 

Exit mobile version