Ράλι Ακρόπολις: ο επιμένων πάντα κάτι κερδίζει

Ράλι Ακρόπολις: ο επιμένων πάντα κάτι κερδίζει

To φετινό Ράλι Ακρόπολις, κατά γενική ομολογία, ήταν από τα πιο σκληρά και αυτό γιατί οι καιρικές συνθήκες, οι οποίες επικράτησαν πριν τον αγώνα, έκαναν τους δρόμους αδιάβατους.

Ωστόσο οι οδηγοί του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι είναι οδηγοί παντός καιρού και δεν κάνουν πίσω εύκολα. Οι αναγνωρίσεις του αγώνα έγιναν με αρκετές αλλαγές και ανατροπές. Αρκετά αγωνιστικά χιλιόμετρα κόπηκαν, γιατί δεν περνούσαν ή δεν υπήρχαν πλέον δρόμοι.

Αυτές οι συνθήκες φυσικά, ήταν ίδιες για όλους τους αγωνιζόμενους και ιδανικές για τους οδηγούς της Ford M-Sport και αυτό γιατί, ξεκινούσαν από εξαιρετικά ευνοϊκές θέσεις. Μάλιστα ο Οτ Τάνακ, το βαρύ πυροβολικό της ομάδας, είχε έρθει στην Ελλάδα για να κερδίσει, μιας και πέρυσι ήταν μια ανάσα από τη νίκη, ενώ ο νεαρός Πιερ Λουί Λουμπέ περίμενε, πως και τι, να τρέξει στον εθνικό μας αγώνα, αφού πέρσι τα είχε πάει περίφημα. Όμως, όπως όλοι γνωρίζουμε, “ιδανικό” δεν υπήρχε, δεν υπάρχει, ούτε και θα υπάρξει στο Ράλι Ακρόπολις και είναι το πρώτο, που αν πιστεύεις πως το διαθέτεις, θα ανατραπεί.

Αντίο με το καλημέρα

Στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή του πραγματικού αγώνα στο Λουτράκι, ο Πιερ Λουί Λουμπέ δεν ξεκίνησε καν. Εγκατέλειψε λίγο έξω από την εκκίνηση της ειδικής διαδρομής από μηχανικό πρόβλημα στο Puma του.

H αναταραχή, που έφερε η πρόωρη εγκατάλειψη του Κορσικανού, στο στρατόπεδο της M-Sport δεν ήταν άδικη. Δεν ήταν η πρώτη φορά φέτος, που έχαναν τα αυτοκίνητά τους από μηχανικό πρόβλημα. Τα βλέμματα όλων ήταν στραμμένα στην πορεία του Puma, του Οτ Τάνακ.

Ο Εσθονός τα είχε πάει περίφημα στις πρώτες δυο ειδικές διαδρομές, όμως στην επανάληψη της ειδικής Λουτράκι 2 δέχθηκε ποινή, γιατί άργησε να φτάσει στην εκκίνηση της ειδικής διαδρομής. Ο Τάνακ αντιμετώπισε και αυτός πρόβλημα με το Puma του, ήταν όμως τυχερός στην ατυχία του, γιατί το έφτιαξε και κατάφερε έστω και με μεγάλη καθυστέρηση να μπει στην ειδική διαδρομή.

Μια ειδική διαδρομή, που τελικά ακυρώθηκε εξαιτίας των θεατών, που στεκόντουσαν σε επικίνδυνα σημεία. Ο οδηγός του Puma, σκέφτηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα. Είχε πέσει πολύ πίσω στη γενική κατάταξη και η νίκη πλέον, φάνταζε άπιαστο όνειρο. Ζήτημα ήταν, αν θα κατάφερνε να πάρει κάποιους βαθμούς.

Ο επιμένων νικά

Η ομάδα του Τάνακ, όπως και ο ίδιος δεν το έβαλαν κάτω. Παρά τη μεγάλη απογοήτευση, έσφιξαν τα δόντια και συνέχισαν τον αγώνα. Αν ήταν να πέσουν, θα έπεφταν με δόξα. Ο Εσθονός μάλιστα στην αμέσως επόμενη ειδική διαδρομή δήλωνε: “Είμαστε στην ιδανική θέση για να πιέσουμε”.

Από τη μια ειρωνευόταν την κατάσταση, που είχε περιέλθει και από την άλλη η δήλωση του είχε και μια αλήθεια. Χωρίς πλέον άγχος, θα απολάμβανε ένα αγώνα, που του αρέσει ιδιαιτέρως και όποιο και αν ήταν το τελικό αποτέλεσμα για αυτόν, θα ήταν άθλος.

Ο Τάνακ, όχι μόνο κατάφερε να μείνει μέσα στον αγώνα, αλλά εκείνη την πρώτη μέρα του αγώνα κέρδισε δυο ειδικές διαδρομές (Λιβαδειά και Ελάτεια 2). Τις επόμενες μέρες κατάπινε τις θέσεις γράφοντας χρόνους μέσα στην τετράδα. Ο Τάνακ, όχι μόνο κατάφερε να μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα, αλλά στο τέλος του αγώνα ήταν 4ος και μάλιστα πήρε βαθμούς και στην power stage, μιας και τερμάτισε 3ος.

Ήταν πραγματικά ένας αγώνας αρχικά χαμένος για τον Εσθονό, που βρέθηκε με το καλημέρα, εκτός μάχης για τη νίκη, όμως δεν εγκατέλειψε ούτε στιγμή την προσπάθεια και τελικά οι βαθμοί της 4ης θέσης ήταν παραπάνω από αυτό, που η ομάδα του και αυτός πίστευαν, πως θα καταφέρουν.

Φυσικά σε όλο τον αγώνα ο Εσθονός είχε στο πίσω μέρος του μυαλού του, το πρόβλημα, που παρουσίασε το Puma και που, ανά πάσα στιγμή, θα μπορούσε να είχε ξανά μια τέτοια δύσκολη στιγμή. Όμως, σίγουρα δεν ήταν το σφάλμα δικό του και αυτό του έδωσε μια καλή πάσα να οδηγήσει χωρίς άγχος και να διεκδικήσει νίκες σε ειδικές διαδρομές – όταν οι συνθήκες τον ευνοούσαν- και θέσεις μέχρι την 4η γενικής, που τελικά κατάφερε με το σπαθί του να κατακτήσει.

Στο τέλος του αγώνα ο Τάνακ δήλωσε: «Μου άρεσαν οι ειδικές, το διασκέδασα. Είναι δύσκολο να πεις, τι θα μπορούσε να έχει συμβεί, τα πάντα είναι πιθανά στα ράλι».

Θέλει τρόπο

Το έχουμε ξαναγράψει και θα το γράφουμε πάντα. Το Ράλι Ακρόπολις θέλει σεβασμό, ιδιαίτερη τεχνική οδήγηση και φυσικά να είσαι γρήγορος. Με άλλα λόγια, είναι ένας αγώνας πολύ ιδιαίτερος, που θέλει τρόπο για να τον κατακτήσεις.

Ωστόσο η επιμονή του Εσθονού να μείνει στον αγώνα και να συνεχίσει μέχρι τέλους, απέδωσε. Γιατί, ως γνωστόν ο επιμένων στο ράλι Ακρόπολις πάντα κάτι κερδίζει.


About the author


Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε