Ακόμα και μετά την κατασκευή πολλών πιστών, οι αγώνες αυτοκινήτου εξακολουθούν να γίνονται σε δημόσιους δρόμους, οι οποίοι συχνά στιγματίζονται με θανατηφόρα ατυχήματα.
- Mille Miglia
- La Carrera Panamericana
- Vanderbilt Cup
- Isle of Man TT
- Paris-Madrid
- Targa Florio
- Rouen
Πάμε να δούμε και αναλυτικά.
1. Mille Miglia
Ο Stirling Moss έχει δηλώσει ότι το Mille Miglia – ένας γύρος της Ιταλίας 1000 μιλίων που διεξήχθη από το 1927 έως το 1938 και από το 1947 έως το 1957 – ήταν ο μόνος αγώνας που τον τρόμαζε. Όσο τα αυτοκίνητα γίνονταν ταχύτερα, όλο και περισσότερο το Mille Miglia μύριζε θάνατο. Σε ένα δυστύχημα το 1957 σκοτώθηκαν 10 άτομα. Από αυτά τα πέντε ήταν παιδιά.
2. La Carrera Panamericana
Στο La Carrera Panamericana, ή αλλιώς στον μεγάλο αγώνα σε δημόσιους δρόμους του Μεξικού, συμμετείχαν πολλοί οδηγοί θρύλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 1950 έως το 1954. Αδιανόητα επικίνδυνος και ρομαντικός, ο αγώνας στιγματίστηκε με περισσότερους από 24 θανάτους στη σύντομη διάρκειά του. Οι πολιτικοί, καθώς και οι επιπτώσεις από το Le Mans του 1955, έδωσαν τέλος στον αγώνα.
3. Vanderbilt Cup
Υπόθεση της υψηλής κοινωνίας του Λονγκ Άιλαντ, που διήρκεσε από το 1904 έως το 1910. Στους πρώτους αγώνες οι διοργανωτές δεν μπορούσαν να ελέγξουν το πλήθος με αποτέλεσμα συχνά οι θεατές να δημιουργούν εμπόδια στην έκβαση του αγώνα. Το 1906, ένας θεατής σκοτώθηκε προσπαθώντας να πλησιάσει ένα διερχόμενο αυτοκίνητο, προμηνύοντας έναν αιώνα ατυχημάτων σε αγώνες ράλι.
4. Isle of Man TT
Ο τελευταίος πραγματικά επικίνδυνος αγώνας. Οι αναβάτες των μοτοσικλετών ριψοκινδυνεύουν τη ζωή τους σε μια διαδρομή 37,73 μιλίων που περνά μέσα από φιλήσυχα και πλινθόκτιστα χωριά. Η μέση ωριαία ταχύτητα που σημείωσε εκεί φέτος ο Peter Hickman ήταν 136 μίλια/ώρα. Τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι συχνό φαινόμενο στο νησί, με 267 αναβάτες να έχουν χάσει τη ζωή τους από τότε που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά η διαδρομή TT Mountain Course το 1911.
5. Paris-Madrid
Πραγματοποιήθηκε το 1903 και έμελλε να είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε διάρκεια αγώνες στην τότε σύντομη ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τα αυτοκίνητα ήταν πολύ ταχύτερα από το αναμενόμενο, με αποτέλεσμα πολλοί αγωνιζόμενοι να χάνουν τη ζωή τους. Ανάμεσά τους και ο Marcel Renault. Ο αγώνας Παρίσι–Μαδρίτη έγινε γνωστός ως «Αγώνας Θανάτου» και δεν πέρασε ποτέ από το Μπορντό.
6. Targa Florio
Ο αγώνας στη Σικελία ξεκίνησε όταν τα αυτοκίνητα έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στις αρχές του 20ου αιώνα έως και την έλευση των σπορ πρωτοτύπων. Το 1972, ο αγωνιζόμενος Helmut Marko τον αποκάλεσε «τρελό». Ως μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων από το 1955 έως το 1973, το Targa Florio προσέλκυσε τα ταχύτερα αυτοκίνητα του κόσμου. Φανταστείτε μια Porsche 908/3 να τρέχει σε χωμάτινες διαδρομές όπου τα αυτοκίνητα μπορούν να κινούνται σε δύο μόλις λωρίδες.
7. Rouen
Γρήγορη και στενή, με τεράστιες υψομετρικές αλλαγές και με μια φουρκέτα με καλντερίμι να ακολουθεί μετά από μια ιδιαίτερα γρήγορη κατηφόρα, η Ρουέν ήταν μια πίστα δρόμου στην οποία διεξήχθη το γαλλικό Grand Prix πέντε φορές από το 1952 έως το 1968. Ο Jo Schlesser σκοτώθηκε εδώ το ’68 μετά από σύγκρουση που είχε με το μονοθέσιο της Honda, το οποίο έπιασε φωτιά ανεξέλεγκτα.
Πηγή: Road Track