H FIA, εν έτη 2014, αποφάσισε να βάλει μεταξύ άλλων και μια τάξη στα νούμερα, με τα οποία έτρεχαν οι οδηγοί της F1 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Μέχρι εκείνη τη χρονιά οι οδηγοί έτρεχαν με βάση την τελική γενική κατάταξη της προηγούμενης χρονιάς.
Η FIA αποφάσισε να μονιμοποιήσει τα νούμερα των οδηγών με εξαίρεση το νούμερο 1, το οποίο έπαιρνε δικαιωματικά ο παγκόσμιος πρωταθλητής της προηγούμενης χρονιάς. Αν, φυσικά επέλεγε να φέρει στο μονοθέσιό του το νούμερο 1, όπως ο Χάμιλτον για παράδειγμα, σε κανένα παγκόσμιο πρωτάθλημα δεν είχε το ένα στα μονοθέσια του, και προτιμούσε το δικό του νούμερο, το 44.
Γιούρια για τα γούρια
Οι οδηγοί επέλεξαν τα νούμερά τους, όπως όρισε η FIA και όλοι τους είχαν ένα διαφορετικό λόγο για την επιλογή τους. Ο Φερνάντο Αλόνσο διάλεξε το 14, γιατί το θεωρούσε κομβικό για την αγωνιστική του καριέρα και αυτό γιατί, όταν ήταν 14 ετών, στις 14 Ιουλίου του 1995, κέρδισε το ισπανικό πρωτάθλημα καρτ, με τον αριθμό 14. Από τότε ο Ισπανός θεωρεί το 14 δικό του νούμερο.
Ο Λούις Χάμιλτον έχει το νούμερο 44 από τότε που έτρεξε τον πρώτο του αγώνα κάρτ – 8 ετών- και έπρεπε τότε να δηλώσουν ένα νούμερο συμμετοχής. Ο Χάμιλτον είχε διαλέξει το 44, από τον αριθμό τις πινακίδες του αυτοκινήτου του πατέρα του, που ξεκινούσε με το F44.
Ο αριθμός αυτός αποδείχθηκε τελικά πολύ τυχερός για τον Χάμιλτον. O Μικ Σουμάχερ επέλεξε τον αριθμό του, έχοντας στο μυαλό του, τον πατέρα του Μίκαελ. Ο Μικ διάλεξε το 47 (φορ σέβεν, για τον επτάκις) – όσοι και οι τίτλοι του πατέρα του. Ο Μαξ Φερστάπεν έχει κατοχυρώσει το νούμερο 33.
Ο Ολλανδός, αν και τρέχει πλέον με το νούμερο 1, ως παγκόσμιος πρωταθλητής, δεν επιτρέπει να χρησιμοποιήσει άλλος οδηγός τον αριθμό του. Ο ίδιος ήθελε να τρέχει στην F1 με το νούμερο 3, που το θεωρεί τυχερό του αριθμό, όμως το είχε κατοχυρώσει ο Ντάνιελ Ρικιάρντο. Μάλιστα ο Αυστραλός παντρεύτηκε το νούμερο 3, μετά από κλήρωση σε αγώνα καρτ και το διατήρησε, μιας και το 3 ήταν τότε και ο αριθμός της διεύθυνσης του σπιτιού του. Με το 3 ήθελε να τρέχει και ο Λόγκαν Σάρτζεντ της Williams, όμως τελικά πήρε το δύο.
Μπάσκετ, ποδόσφαιρο αλλά και εθνικότητα
Από τους ποδοσφαιριστές που θαύμαζαν εμπνεύστηκαν τα νούμερά τους, οι Γκασλί και Πέρεζ. Ο Πιερ Γκασλί διάλεξε το 10 από το ποδοσφαιρικό του ίνδαλμα, Ζινεντίν Ζιντάν και ο Σέρτζιο Πέρεζ το 11, που ήταν το νούμερο της φανέλας του Ιβάν Ζαμοράνο. Ο Τζορτζ Ράσελ διάλεξε το 63 και αυτό γιατί ο μεγαλύτερος αδερφός του αγωνιζόταν με αυτό στα καρτ. Επίσης ο Ράσελ θεωρεί, πως είναι ταυτόχρονα συμβολικό το 63, καθώς θα μπορούσε με λίγη φαντασία να διαβαστεί σαν (GR) που είναι τα αρχικά του ονόματός του ή (GB) δηλαδή Μεγάλη Βρετανία, που είναι η πατρίδα του.
Ο Άλεξ Άλμπον επέλεξε το 23 από τον τεράστιο μπασκετμπολίστα Mάικλ Τζόρνταν που θαύμαζε, ενώ ο Γκουάνγιου Ζού διάλεξε το 24 λόγω του Κόμπι Μπράιαντ. Ο Γιούκι Τσουνόντα ήθελε το 11, αλλα το είχε πάρει ήδη ο Πέρεζ, οπότε και διάλεξε το διπλάσιο του, το 22. Το 5 είχε επιλέξει ο Κάρλος Σάινθ, γιατί ήθελε κάτι να μοιάζει με το αρχικό του ονόματός του (S), όμως ήδη το είχε πάρει ο Φέτελ, οπότε και προτίμησε να κάνει δυο τα πεντάρια και κατοχύρωσε έτσι το 55. Το 7 πολύ αγάπησαν και θα ήθελαν να το πάρουν, όμως ο Κίμι Ράικονεν το κατοχύρωσε για ένα πολύ απλό λόγο, “απλά μου άρεσε”, όπως ο ίδιος είπε.
Τον ίδιο αριθμό ήθελε ο Σαρλ Λεκλέρ, οπότε προτίμησε το 16 (1+7), άλλωστε στις 16 Οκτωβρίου είναι και τα γενέθλια του Μονεγάσκου. Ο Βάλτερι Μπότας, ο οποίος ήθελε και αυτός το 7, δήλωσε τελικά το 77, μιας και το επτά το είχε προλάβει ο συμπατριώτης του. Ο Λάντο Νόρις τρέχει με το 4, αριθμό που δανείστηκε από το 46 του Βαλεντίνο Ρόσι, τον οποίο ο Βρετανός θαυμάζει. Ο Λανς Στρολ, που δηλώνει προληπτικός, διάλεξε το τυχερό του 18, με το οποίο είχε κατακτήσει τον τίτλο στις μικρές κατηγορίες.
Το 1 και το 17 αποτελούν εξαίρεση
Το 2014 οι αριθμοί, που μπορούσαν να επιλέξουν οι οδηγοί ήταν από το 0 μέχρι και το 99. Το 1 φυσικά δεν μπορούσε να το επιλέξει κάποιος, γιατί δικαιωματικά ανήκει στον παγκόσμιο πρωταθλητή. Αν πάλι δυο ή περισσότεροι οδηγοί είχαν προτιμήσει τον ίδιο αριθμό, τότε δικαίωμα κατοχύρωσης είχε αυτός ο οδηγός, που είχε τερματίσει ψηλότερα τον προηγούμενο χρόνο, δηλαδή το 2013.
Κάθε νέος οδηγός στην F1 μπορεί να διαλέξει από τους εναπομείναντες διαθέσιμους αριθμούς με εξαίρεση τα νούμερα των οδηγών, που έφυγαν και δεν έχουν κλείσει ακόμα δυο χρόνια εκτός πρωταθλήματος. Για παράδειγμα το 26, που είχε ο Ντάνιελ Κβίατ, μπορεί πλέον κάποιος οδηγός να το επιλέξει, γιατί ο Ρώσος είναι πάνω από δυο χρόνια εκτός παγκοσμίου πρωταθλήματος F1. Eπίσης ένας ακόμα αριθμός, τον οποίο δεν μπορεί κάποιος να επιλέξει είναι το 17, το νούμερο που είχε διαλέξει ο αδικοχαμένος Ζιλ Μπιανκί. Το 17 έχει αποσυρθεί με απόφαση της FIA.
Τα πρώτα νούμερα
Πάντως το 13, που είναι ένας αριθμός απαγορευτικός στους αγώνες, το είχε επιλέξει ο Πάστορ Μαλντονάντο, γιατί το θεωρούσε τυχερό του, νούμερο. Το 2014 λοιπόν στην εκκίνηση της F1 έκαναν ντεμπούτο τα νέα νούμερα και αυτά ήταν: 1 Σεμπάστιαν Φέτελ, 3 Ντανιέλ Ρικιάρντο, 6 Νίκο Ρόσμπεργκ, 7 Κίμι Ράικονεν, 8 Ρομάν Γκροζάν, 11 Σέρτζιο Πέρεζ, 13 Πάστορ Μαλντονάντο, 14 Φερνάντο Αλόνσο, 17 Ζιλ Μπιανκί, 19 Φελίπε Μάσα, 20 Κέβιν Μάγκνουσεν, 21 Εστεμπάν Κουτιέρεζ, 22 Τζένσον Μπάτον, 25 Ζαν Ερικ Βερνιέ, 26 Ντάνιελ Κβίατ, 27 Νίκο Χούλκενμπεργκ, 44 Λιούις Χάμιλτον, 77 Βάλτερι Μπότας, 99 Άντριαν Σούτιλ.