Site icon TheCars.gr

Obrigado! H Επιστροφή του Sainz στο WRC

Two-time World Rally Champion Carlos Sainz (ESP) has joined stop 6 of the FIA World Rally Championship in Porto, Portugal, to share his expertise as a guest commentator for Red Bull TV. To mark the 30th anniversary of his first appearance on the WRC classic event, the Spaniard is driving a Peugeot 208 T16 car with his former co-driver Luis Moya (ESP) over the famous Fafe stage, which will again be used to close the rally, as the Power Stage on Sunday. // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI201705180151 // Usage for editorial use only //

Το σωτήριο έτος 1987 ο Κάρλος Σάινθ συμμετέχει στον πρώτο του, αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Ήταν το ράλι της γειτονικής Πορτογαλίας.

Στο φημισμένο αγώνα τότε, συμμετείχαν όλα τα σπουδαία ονόματα της εποχής, όπως, ο Μάρκου Άλεν, ο Γιούχα Κάνκουνεν και ο Μίκι Μπιαζιόν με Lancia HF, ο Τίμο Σάλονεν και ο Ίνγκβαρ Κάρλσον με Mazda 323, o Ζαν Ρανιοτί και ο Φρανσουά Σατριό με Renault 11 Turbo, ο Κένεθ Έρικσον και ο Έρβιν Βέμπερ με Volkswagen Golf Gti και ο Κάρλος Σάινθ με ένα πισωκίνητο Ford Sierra RS Cosworth και συνοδηγό τον Αντόνιο Μπότο. Ο πορτογαλικός αγώνας ήταν τότε μικτός, δηλαδή είχε τις μισές ειδικές διαδρομές σε άσφαλτο και τις άλλες μισές σε χώμα.

Μάλιστα οι σπεσιαλίστες στην άσφαλτο έκαναν φοβερούς χρόνους σε σχέση με τους χωμάτινους οδηγούς στο ασφάλτινο κομμάτι του ράλι, στη συνέχεια όμως, οι ειδικοί στο χώμα κάλυπταν τις διαφορές σχεδόν αμέσως, όταν ο αγώνας έμπαινε στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Οδηγοί, που ήταν καλοί σε χώμα και άσφαλτο, όπως ο Μάρκου Άλεν ήταν το μόνιμο φαβορί στον μικτό αγώνα της Πορτογαλίας. Εκείνη δε, τη χρονιά με την πρωτοεμφανιζόμενη Lancia HF γκρουπ Α, ο Άλεν δυνατός οδηγός σε άσφαλτο και χώμα τρόμαξε να κερδίσει. Η Lancia του αντιμετώπισε πολλά προβλήματα. Όσο για τον νεοφώτιστο Ισπανό;

Σε καλό του βγήκε!

Οι Ισπανοί ξεκίνησαν δυναμικά, τα έβαλαν με τα τετρακίνητα θηρία, κερδίζοντας την υπερειδική του αγώνα στην πίστα του Εστορίλ, με το πισωκίνητο Ford Sierra. Δεν κατάφεραν όμως, να τερματίσουν τον αγώνα και αυτό γιατί εγκατέλειψαν στην 8η ειδική διαδρομή, από σπασμένο τούρμπο, ενώ ήταν τρίτοι στη γενική κατάταξη. Ωστόσο ο Ισπανός είχε καταφέρει να δείξει το ταλέντο του.

Ήταν η πρώτη καλή εντύπωση. Η καριέρα του Ισπανού στο WRC είχε αρχίσει. Γρήγορα οι εργοστασιακές ομάδες ενδιαφέρθηκαν για το νεαρό οδηγό. Μάλιστα ήταν πολύ κοντά τα επόμενα χρόνια,  να υπογράψει με την πανίσχυρη ομάδα της Lancia, όμως οι Ιταλοί προτίμησαν το Ντιντιέ Οριόλ. Αυτό βγήκε σε καλό του Ισπανού, γιατί ο ιδιοκτήτης της TTE (Toyota Team Europe) ο Ούβε Άνερσον έκλεισε τον ταλαντούχο Σάινθ, που αποδείχθηκε εξαιρετική “επένδυση” για την αγωνιστική του ομάδα.

Ο Σάινθ, όχι μόνο χάρισε νίκες στην ΤΤΕ, αλλά και παγκόσμιους τίτλους. Μάλιστα οι Ιάπωνες θέλοντας να τιμήσουν τον ισπανό οδηγό για την προσφορά του, έδωσαν τον όνομα του, σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, την περίφημη Toyota Celica GT-4 Carlos Sainz.

Επέστρεψαν εκεί, όπου άρχισαν όλα

Το 2017 ο Κάρλος Σάινθ συμπλήρωσε 30 χρόνια από τον πρώτο εκείνο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, που έτρεξε στην Πορτογαλία. Ο Ισπανός γύρισε στα πορτογαλικά εδάφη για να θυμίσει και να θυμηθεί εκείνο τον πρώτο του αγώνα.

Οδήγησε στη δημοφιλή ειδική διαδρομή Φάφε, κοντά στο Πόρτο, έχοντας δίπλα του τον διαχρονικό συνοδηγό του, Λούις Μόγια. Ο Μόγια δεν ήταν στον πρώτο παγκόσμιο αγώνα του Σάινθ, αλλά κάθισε στο δεξί του μπάκετ την επόμενη χρονιά το 1988. Το 2017 ο Κάρλος Σάινθ με συνοδηγό τον Μόγια, οδήγησε ένα Peugeot 208 T16 για να ξαναθυμηθεί τα παλιά.

Προσγείωση στην Ισπανία

«Τότε θυμάμαι» αφηγείται ο Σάινθ . «Οι αναρτήσεις, δεν ήταν, όπως στα σημερινά αυτοκίνητα, που σε κρατάνε στο έδαφος με σιγουριά. Τότε περνούσες τα άλματα στις ειδικές διαδρομές και το αγωνιστικό πηδούσε διαρκώς, στο δρόμο σαν κατσίκι και δεν ήξερες που και πότε θα σταματήσει».

Όσο για το περίφημο άλμα στην ειδική διαδρομή Φάφε, το οποίο είναι και στο σύγχρονο πορτογαλικό αγώνα, ο Μόγια ήταν πιο σαφής για το εναέριο ταξίδι τους.

«Πηδούσε το αυτοκίνητο στο Φάφε στην Πορτογαλία και νομίζαμε, πως θα προσγειωνόμαστε στην Ισπανία».

Με ένα όνειρο τρελό

Πολύ θα ήθελα να δω σε ένα ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις τους, Κάρλος Σάινθ, Λούις Μόγια να ξαναθυμηθούν και να ξαναθυμίσουν την πρώτη τους νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, που δεν ήταν άλλη από τη νίκη στον εθνικό μας αγώνα το 1990. Θα ήθελα να τους δω να «φτιάχνουν» με το αγωνιστικό τους, ντόνατς στο Ζάππειο. Λέτε να γίνει ή θα μείνει όνειρο;

 

Exit mobile version