Site icon TheCars.gr

GP Qatar: Πίστα κόλαση – στο κόκκινο οι αντοχές των οδηγών της F1

F1 Grand Prix of Qatar

LUSAIL CITY, QATAR - OCTOBER 08: Race winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing looks on in parc ferme during the F1 Grand Prix of Qatar at Lusail International Circuit on October 08, 2023 in Lusail City, Qatar. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202310080508 // Usage for editorial use only //

Στο Κατάρ, κατά τη διάρκεια του γκραν πρι της F1, οι οδηγοί αντιμετώπισαν ακραίες συνθήκες. Στο τέλος του αγώνα είδαμε τους υπεραθλητές της F1 εξαντλημένους.

Άλλοι λιποθύμησαν, ο Σάρτζεντ διέκοψε τον αγώνα και βγήκε από το μονοθέσιο του υποβασταζόμενος από τους ανθρώπους της ομάδας. Οι νικητές του αγώνα Φερστάπεν, Πιάστρι και Νόρις, λίγο πριν ανεβούν στο βάθρο, έπεσαν εξουθενωμένοι στο πάτωμα για να συνέλθουν.

Άλλοι οδηγοί δήλωσαν, πως έκαναν εμετό και άλλοι, ότι οδήγησαν στον αγώνα, νοιώθωντας άσκημα. Στη FIA κτύπησε καμπανάκι και αποφάσισε να πάρει τα μέτρα της, για να αντιμετωπίσει παρόμοιες συνθήκες σε επόμενα γκραν πρι.

Αντίξοες συνθήκες στη Λουσέιλ

Πως, όμως έφτασαν μέχρι το σημείο εξάντλησης οι οδηγοί της F1; Όλοι τους, έχουν φοβερή φυσική κατάσταση και θεωρούνται υπεραθλητές. Οι συνθήκες την περασμένη Κυριακή, στην πίστα Λουσέιλ του Κατάρ ήταν ακραίες.

Logan Sargeant

Η θερμοκρασία αέρα στην πίστα ξεπέρασε τους 30 βαθμούς Κελσίου, ενώ η υγρασία ήταν στο 75%. Όμως αυτές οι συνθήκες λίγο, πολύ ήταν γνώριμες στους οδηγούς της F1, μιας και αντιμετωπίζουν παρόμοιες καταστάσεις σε αγώνες, όπως στο γκραν πρι της Σιγκαπούρης. Μάλιστα, στη Σιγκαπούρη το επίπεδο της υγρασίας, μπορεί να φτάσει σε ακόμα πιο ψηλά επίπεδα.

Στο Κατάρ όμως, υπήρχαν δυο επιπλέον παράγοντες, οι οποίοι έκαναν την ατμόσφαιρα αποπνικτική και τις συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες και ακραίες. Ο πρώτος ήταν η σκόνη στην ατμόσφαιρα από την έρημο και ο δεύτερος παράγοντας ήταν οι δυνάμεις G στις ταχύτατες στροφές της πίστας του Λουσέιλ.

Ήταν σαν ζαλισμένα κοτόπουλα!

Όλοι είδαμε και ακούσαμε ζωντανά κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής μετάδοσης του αγώνα, τον Σάρτζεντ της Williams να εγκαταλείπει, γιατί δεν μπορούσε να συνεχίσει άλλο. Ο Αμερικανός έλεγε στην ομάδα του, πως ήθελε να σταματήσει τον αγώνα, ενώ τα πήγαινε μια χαρά, γιατί δεν αισθανόταν καλά. Αισθανόταν άρρωστος και ένοιωθε οι δυνάμεις του να τον εγκαταλείπουν.

Η ομάδα του, αργότερα είπε, πως ο Σάρτζεντ αφυδατώθηκε, γιατί τις προηγούμενες μέρες υπέφερε από ελαφρά συμπτώματα γρίπης. Στη συνέχεια όμως, ήρθαν κι άλλες καταγγελίες από σχεδόν όλους τους οδηγούς. Χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις του Λανς Στρολ οδηγού της Aston Martin.

Lans Stroll

«Ήταν τρομερό. Έχανα τις αισθήσεις μου μέσα στο μονοθέσιο την ώρα του αγώνα. Με τις αλλαγές, που έκαναν το Σάββατο στα κερμπ η πίστα έγινε πιο στενή και προσπαθούσα να δω συνεχώς, που βρίσκομαι. Δεν μπορούσα να δω καλά. Είχα τάσεις για λιποθυμία. Έχανα συνεχώς τις αισθήσεις μου και δεν έβλεπα καλά, έβλεπα θολά. Η κατάστασή μου, γινόταν ολοένα και χειρότερη στους τελευταίους 20 γύρους του αγώνα». Παρ’ όλα αυτά ο Στρολ, όπως και οι υπόλοιποι οδηγοί, αν και υπέφεραν και είχαν ξεπεράσει τα όρια αντοχής τους, τερμάτισαν τον αγώνα. 

Παρέμβαση της FIA

Η ανώτατη αρχή του σπορ ξεκίνησε ανάλυση της κατάστασης στο Κατάρ, ώστε να παρθούν μέτρα για αγώνες, οι οποίοι διεξάγονται σε παρόμοιες συνθήκες. Ο αγώνας στο Κατάρ έχει προγραμματιστεί να γίνει σε ημερομηνία μεταγενέστερη την επόμενη χρονιά, που οι θερμοκρασίες προβλέπεται να μην είναι τόσο μεγάλες, όμως καλύτερα να προλαμβάνεις παρά να περιμένεις να συμβεί το κακό.

Στην επικείμενη συνάντηση της ιατρικής επιτροπής της FIA στο Παρίσι, θα συζητηθεί μία σειρά από προτεινόμενα μέτρα, τα οποία δεν θα αφορούν μόνο το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, αλλά και άλλες μορφές αγώνων.

Exit mobile version