F1: «γύρισε το μονοθέσιο και βρήκε το καπάκι»

F1: «γύρισε το μονοθέσιο και βρήκε το καπάκι»

Τα street race έχουν φοβερή ατμόσφαιρα, γιατί γίνονται σε δημόσιους δρόμους και γειτονιές πόλεων. Σε δρόμους δηλαδή, που το αγωνιστικό τριήμερο τα μονοθέσια περνούν με 300 χιλιόμετρα, ενώ τη Δευτέρα, τους ίδιους δρόμους διασχίζουν … λεωφορεία.

Οι πιο φημισμένοι στην ιστορία της F1 αγώνες πόλης, είναι το Grand Prix του Μόντε Κάρλο και το Grand Prix του Βελγίου. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σε αυτού του είδους των αγώνων, έχει αποδειχθεί πως είναι …τα καπάκια της αποχέτευσης.

Μονακό 2010!

Το πανάκριβο Grand Prix του Μονακό με τους “χλιδάτους” θεατές στα μπαλκόνια των ξενοδοχείων και τα υπερπολυτελή κότερα, όπου ρέει η σαμπάνια άφθονη, δεν έμεινε αλώβητο. Το 2010 ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, κατά τη διάρκεια του αγώνα του πριγκιπάτου, έχασε τον έλεγχο της FW32 (Williams) που οδηγούσε. Η ολοκλήρωση της ανάλυσης στα αίτια, που οδήγησαν στην κατάρρευση της ανάρτησης της Williams του Βραζιλιάνου ήταν, πως ο Μπαρικέλο πάτησε με την πίσω αριστερή ρόδα της FW32 σ’ ένα καπάκι υπονόμου, που ήταν χαλαρό. Το μονοθέσιο κτυπήθηκε με σφοδρότητα από το χαλαρό καπάκι και διέλυσε την ανάρτησή του. Αποτέλεσμα ήταν η εγκατάλειψη του Μπαρικέλο.

Είχαν βάλει σημάδι την Williams

To 2019 σε ένα άλλο πολυδιαφημισμένο αγώνα στους δρόμους της πόλης του Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν ένα καπάκι υπονόμου ήταν η αιτία, που διέλυσε στην κυριολεξία η Williams του Τζορτζ Ράσελ. Το καπάκι της αποχέτευσης, που χτύπησε ο Βρετανός και διέλυσε το μονοθέσιό του, είχε σαν αποτέλεσμα στη ματαίωση της πρώτης περιόδου δοκιμών για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν.

F1: «γύρισε το μονοθέσιο και βρήκε το καπάκι»

Μετά από έρευνα για τους λόγους του ατυχήματος, η FIA αποφάνθηκε πως “ένα σπάσιμο σε μια βάση στην κάτω πλευρά του καπακιού” οδήγησε στο να αποκολληθεί το καπάκι. Οι άνθρωποι της FIA με τους διοργανωτές αναγκάστηκαν να ελέγξουν και τα 360 καπάκια αποχέτευσης, που είχε η πίστα. Ενίσχυσαν όλα τα καπάκια και έκαναν έλεγχο ξανά μετά το τέλος της δεύτερης περιόδου δοκιμών.

Καπάκι χτύπησε και τη Haas!

Η Williams έπρεπε να αλλάξει το σασί του Ράσελ για να τρέξει στο Μπακού. Το μονοθέσιο χρειαζόταν νέο πάτωμα και άλλες επιδιορθώσεις στο σώμα του και μια προληπτική αλλαγή ενός εξαρτήματος από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Μετά το περιστατικό, η Κλερ Γουίλιαμς είπε, πως θα κοστολογούσαν τη ζημιά και θα ζητούσαν από τους οργανωτές του αγώνα αποζημίωση. Mια τέτοια αποζημίωση, αξίωσε και πέτυχε να πάρει, ο Γκίνταρ Στάινερ, αγωνιστικός διευθυντής της Haas, όταν το μονοθέσιο του Ρομάν Γκροζάν στο Grand Prix Μαλαισίας 2017 καταστράφηκε. Αιτία της ζημιάς ήταν ένα χαλαρό καπάκι αποχέτευσης στην πίστα της Σεπάγκ. Η ζημιά κοστολογήθηκε στα 650.000 δολάρια τα οποία αξίωσε και κατάφερε να πάρει η Haas.

Το Λας Βέγκας θα ξέφευγε;

Και να σήμερα στο Λας Βέγκας, που ένα ακόμα καπάκι υπονόμου διέλυσε το μονοθέσιο του Κάρλος Σάινθ και οδήγησε σε διακοπή της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών. Μάλιστα εκτός από τη Ferrari του Ισπανού, ζημιά είχαν και η Alfa Romeo του Ζου και η Alpine του Οκόν. Ευτυχώς που το περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών και δεν έγινε στον αγώνα της Κυριακής ή στις κατατακτήριες. Βέβαια, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, για ένα αγώνα σαν κι αυτόν στο Λας Βέγκας, το πρώτο πράγμα, που θα έπρεπε να εξετάσουν ήταν τα καπάκια αποχέτευσης. Πάθαμε κι ακόμα να μάθουμε;

Έξαλλος ο Βασέρ!

Ο Φρεντ Βασέρ, αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, δήλωσε για το περιστατικό στο Λας Βέγκας: “έχουν καταστραφεί όλα στο μονοθέσιο. Ο κινητήρας, το σασί, η μπαταρία είναι εντελώς κατεστραμμένα. Θα μας κοστίσει μια περιουσία η επισκευή και ******κε η προσπάθεια του Κάρλος Σάινθ. Tέτοια συμβάντα είναι απαράδεκτα για τη σημερινή Formula1”.


About the author


Δείτε επίσης

F1: Ο Χόρνερ προσφέρει νέο ρόλο στον Ρικιάρντο εντός της Red Bull

F1: Ο Χόρνερ προσφέρει νέο ρόλο στον Ρικιάρντο εντός της Red Bull

3 λόγοι για να μην αφήσετε πότε άδειο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου

3 λόγοι για να μην αφήσετε πότε άδειο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου

OceanGate Titan: Πώς ήταν τα τελευταία λεπτά για τα θύματα σύμφωνα με αγωγή

OceanGate Titan: Πώς ήταν τα τελευταία λεπτά για τα θύματα σύμφωνα με αγωγή

Πώς να φρενάρετε αν δεν πιάνουν τα φρένα

Πώς να φρενάρετε αν δεν πιάνουν τα φρένα

Κουίζ: Είσαι ειδικός στα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Είσαι ειδικός στα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

F1: Ο Χάμιλτον μιλάει για την «τρομακτική» συνάντηση με τον Τότο Βολφ μετά την συμφωνία με τη Ferrari

F1: Ο Χάμιλτον μιλάει για την «τρομακτική» συνάντηση με τον Τότο Βολφ μετά την συμφωνία με τη Ferrari