Οι φήμες στο παρασκήνιο της F1 οργιάζουν για επιστροφή της Toyota στα μεγάλα σαλόνια του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τις φήμες πυροδότησε η ανακοίνωση της ένταξης στην ομάδα της McLaren Racing του ιάπωνα οδηγού Ρίο Χιρακάβα.
Όμως, πόσο κοντά είναι η επιστροφή της Toyota και η πιθανή συνεργασία με την ομάδα της McLaren; Η ένταξη του Χιρακάβα, ως αναπληρωματικού οδηγού το 2024 είναι τυχαία ή είναι το ξεκίνημα για μακροχρόνια συνεργασία της βρετανικής ομάδας με το ιάπωνα κατασκευαστή σε άλλο επίπεδο;
Με Ιάπωνα στο τιμόνι
Η αλήθεια είναι, πως η McLaren έχει ήδη συνεργασία με την Toyota. H βρετανική ομάδα χρησιμοποιούσε την αεροσήραγγα των Ιαπώνων στις εγκαταστάσεις της Κολωνίας και εξελίσσει εκεί τα μονοθέσιά της. Αυτό είναι ακόμα ένα κομμάτι στο παζλ, περί ευρύτερης συνεργασίας. Όμως, η McLaren θα εξελίξει το μονοθέσιο του 2024 στη δική της νέα αεροδυναμική σήραγγα, στο Ουόκινγκ.
Οπότε, η μέχρι τώρα συνεργασία τους δεν θα υφίσταται. Εκεί, που σταματά η μια συνεργασία, ήδη ξεκίνησε μια άλλη. Στο περιθώριο του γκραν πρι Ιαπωνίας, η McLaren, όπως είπαμε, ανακοίνωσε τον Ρίο Χιρακάβα, ως το νέο της αναπληρωματικό οδηγό για το 2024. Ο Ιάπωνας δεν είναι ένας τυχαίος οδηγός, αλλά είναι ο εργοστασιακός οδηγός της Toyota και αγωνίζεται στο WEC, μάλιστα είναι παγκόσμιος πρωταθλητής και νικητής Λε Μαν, όπως και στη Super Formula.
Λάδι στη φωτιά
Αν η ανακοίνωση του Ρίο Χιρακάβα πυροδότησε τις φήμες, η παρουσία του προέδρου της Τoyota, Άκιο Τογιόντα στo ιαπωνικό γκραν πρι στη Σουζούκα, τρέλαναν το παρασκήνιο των πάντοκς. Από τη μεριά της η McLaren δεν αποκλείει, ούτε διαψεύδει τυχόν συνεργασία με την Toyota σε ευρύτερο επίπεδο. Να γίνει δηλαδή, αυτό που εύχονται οι φίλοι του σπορ και η Toyota να προμηθεύει με κινητήρες τη McLaren. Όμως, ο Καζούκι Νακατζίμα πρώην οδηγός και σύμβουλος της Toyota διέψευσε τις φήμες εμπλοκής του ιάπωνα κατασκευαστή στην F1.
Έχει καεί στο παρελθόν
Το 2002 η Toyota εισήλθε στην F1. Δυο χρόνια πριν, είχε τότε εγκαταλείψει το WRC, όπου πρωταγωνιστούσε. Το εγχείρημα της F1 δεν ήταν τόσο εύκολο, όσο είχε παρουσιαστεί στους Ιάπωνες. Ο Μπέρνι Έκλστον τότε, έταζε λαγούς με πετραχήλια στους κατασκευαστές για να φύγουν από άλλες μορφές του σπορ και να μπουν στην F1.
Οι Ιάπωνες μπήκαν το 2002 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 και αποχώρησαν στο τέλος του 2009. Θεώρησαν, ότι είχαν αποτύχει, μιας και δεν κέρδισαν ούτε ένα αγώνα. Οι άνθρωποι τότε της F1 είχαν προσπαθήσει να κρατήσουν την Toyota στο πρωτάθλημα. Μάλιστα αγωνιστικοί διευθυντές μεγάλων ομάδων δήλωναν, πως για να πετύχει μια ομάδα στην F1, ξεκινώντας από το μηδέν, όπως ουσιαστικά έκανε η Toyota, θα έπρεπε να κάνουν υπομονή τουλάχιστον 10 χρόνια για να πετύχουν και να γίνουν ανταγωνιστικοί.
Τότε θεώρησαν, πως η Toyota εγκατέλειψε την F1, ακριβώς στο σημείο, που έπρεπε να επιμείνει. Όμως οι Ιάπωνες είχαν πάρει τις αποφάσεις τους και δεν έκαναν πίσω. Έκτοτε η Toyota στράφηκε στους αγώνες αντοχής, όσον αφορά τις πίστες, και σήμερα κυριαρχεί στο WEC, ενώ στο WRC πρωταγωνιστεί ξανά, κατακτώντας νίκες σε αγώνες και παγκόσμιους τίτλους.
Ανεκπλήρωτο όνειρο;
Οι φήμες για την επιστροφή ή όχι της Toyota, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, ως συνεργάτες της McLaren θα επιβεβαιωθούν και θα το μάθουμε στα επόμενα χρόνια. Η τυχόν επιστροφή της ως ευχή και ελπίδα θα παραμείνει στον κόσμο της F1, μιας και το εγχείρημα, “Toyota και F1” παραμένει ανεκπλήρωτο. Οι Ιάπωνες αν μη τι άλλο αν αποφασίσουν να επιστρέψουν τα βήματά τους θα είναι σίγουρα και ψαγμένα από όλες τις πλευρές.