F1: Τι κάνουν οι ομάδες τα μονοθέσια της περασμένης σεζόν ;
Η F1 είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και παρακολουθούμενα παγκοσμίως πρωταθλήματα, με κάθε σεζόν να προσφέρει τεχνολογικά θαύματα οδήγησης και τους κορυφαίους οδηγούς του κόσμου, που σπρώχνουν τα μηχανήματα αυτά στο απόλυτο όριο τους.
Τα μονοθέσια της F1 δεν είναι απλώς αγωνιστικά αυτοκίνητα αλλά απόλυτα δείγματα τεχνολογία αιχμής, σχεδιασμένα σύμφωνα με τους αυστηρούς τεχνικούς κανονισμούς που ορίζει η FIA και προορισμένα να λειτουργήσουν στο 100% τους.
Μόλις πέσει η καρό σημαία του τελευταίου Grand Prix, όμως, τι συμβαίνει σε αυτά τα οχήματα που αντικαθίστανται από τα μονοθέσια για την επόμενη χρόνια;
F1: Μαθαίνοντας από το παλιό για να χτιστεί το νέο
Οι ομάδες της F1 αποσύρουν κάθε αγωνιστικό σασί στο τέλος της σεζόν. Όμως το «παλιό» μονοθέσιο δεν χάνει αμέσως την αξία του. Αντίθετα, μετατρέπεται σε ένα εργαλείο μάθησης και εξέλιξης για ομάδες και οδηγούς.
Οι μηχανικοί αποσυναρμολογούν τα μονοθέσια, εξετάζουν φθορές, αναλύουν αστοχίες εξαρτημάτων και συγκρίνουν δομικές καταπονήσεις από τον αγώνα με τα δεδομένα των προσομοιώσεων. Κάθε εξάρτημα,από κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων, έως αναρτήσεις και αεροδυναμικά βοηθήματα, είτε ανακυκλώνεται ως τεχνολογικό υπόβαθρο για τον επόμενο σχεδιασμό, είτε διατηρείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς, παρουσιάσεις ή ακόμα και εκθέσεις.
Τα κόστη ανάπτυξης είναι εξωφρενικά, επομένως καμία λεπτομέρεια δεν πάει χαμένη. Ό,τι μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αξιοποιείται. Και ό,τι μπορεί να διδάξει κάτι, αναλύεται μέχρι τέλους
Η διατήρηση του αυτούσιου
Σε κάποιες περιπτώσεις, οι ομάδες επιλέγουν να διατηρήσουν τα μονοθέσια σε πλήρη μορφή. Ένα μονοθέσιο που μόλις τερμάτισε μια σεζόν μπορεί να καταλήξει σε μουσείο, να χρησιμοποιηθεί για δοκιμές νέων οδηγών ή να αποτελέσει κομμάτι ιδιωτικής συλλογής.
Συλλέκτες, ιδρύματα, ακόμη και αγωνιστικοί φορείς κρατούν εν ζωή μονοθέσια δεκαετιών, τα οποία συνεχίζουν να γράφουν ιστορία σε πίστες όλου του κόσμου. Ένα αγωνιστικό F1 μπορεί να γίνει, πλέον, το απόλυτο μέσο επαφής ενός νεαρού θεατή με το σπορ: να το δει, να το αγγίξει, ενίοτε να καθίσει και μέσα του.
Η αξία τους στην αγορά παραμένει εντυπωσιακή. Ειδικά για ιστορικά ή πρωταθληματικά σασί, οι τιμές φτάνουν ή ξεπερνούν τις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που κρατούν στην κατοχή τους μονοθέσια στα οποία έγραψαν ιστορία. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Brawn GP001 του Jenson Button από το 2009, το οποίο κατέληξε στην κατοχή του ίδιου μετά από διαμάχη με τη Mercedes.
Δείτε επίσης

Γιατί τα αυτοκίνητα diesel δεν έχουν πεταλούδα γκαζιού

F1: Φτάνει η Ferrari την McLaren σύμφωνα με τα νέα data;

F1:«Αν ήμουν ο Russell, θα ανησυχούσα πολύ – Δεν θα χάσει δεύτερη ευκαιρία ο Wolff με τον Verstappen» λέει ο Brundle

F1: Πνευματική αδυναμία ή υπευθυνότητα και ειλικρίνεια; Η McLaren απαντά στα σχόλια του Norris στο Μπαχρέιν

Γιατί το αυτοκίνητο υπερθερμαίνεται στο ρελαντί;
