Εάν το Grand Prix της Σιγκαπούρης, ήταν η τελική πράξη του Ρικιάρντο ως οδηγό, ο τελευταίος του αγώνας θα μπορούσε να μείνει στην ιστορία για την πρόκληση μίας σημαντικής διαμάχης.
Ο Αυστραλός δεν ήταν πουθενά την Κυριακή το βράδυ. Ξεκίνησε 16ος στα μαλακά ελαστικά και όταν δεν μπόρεσε να κάνει κάτι αξιοσημείωτο και όταν δεν υπήρχε αυτοκίνητο ασφαλείας, ήταν ουσιαστικά δεσμευμένος σε μια πρόωρη στάση στα pits, που θα τον έστελνε και σε μια δεύτερη στάση, γεγονός που του εγγυήθηκε την τελευταία θέση μεταξύ των οδηγών- Δεν είναι η πρώτη φορά που «χάνει» τη στρατηγική της RB.
Χωρίς να έχει τίποτα να κερδίσει ή να χάσει, στον τρίτο τελευταίο γύρο μπήκε ξανά στο pit lane, για άλλο ένα σετ μαλακών ελαστικών. Η πρόθεση ήταν σαφής: να κάνει τον ταχύτερο γύρο.
Γιατί όμως; Ήταν για να δώσει στον Ρικιάρντο μία χαρά, σε μία κατά τα άλλα θλιβερή παρουσία; Ή ήταν μία προσπάθεια της αδελφής ομάδας της Red Bull Racing, να «κλέψει» ένα βαθμό από τον Νόρις, αλλάζοντας τα δεδομένα του πρωταθλήματος;
Η αδυναμία του Νόρις να πάρει τον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο σημαίνει, ότι ο Βρετανός μπορεί να έχει μια τέλεια σεζόν – να κερδίσει κάθε αγώνα και sprint και να πάρει κάθε βαθμό για τον ταχύτερο γύρο – και να χάσει τον τίτλο στο Άμπου Ντάμπι. Ο Φερστάπεν χρειάζεται μόνο να τερματίζει δεύτερος μέχρι τον Δεκέμβριο για να κλείσει την πρωτιά.
Ο τίτλος τώρα δεν είναι στα χέρια του Νόρις.
«Δεν έχω κάτι εναντίον του Λάντο, αλλά ελπίζω ο Μαξ να κερδίσει το πρωτάθλημα με ένα βαθμό διαφορά, γιατί αν γίνει αυτό, νομίζω ότι έκανα στον Φερστάπεν ένα πολύ ωραίο δώρο Χριστουγέννων», είπε ο Ρικιάρντο.
Η κοινή ιδιοκτησία της RB με την Red Bull Racing έχει προκαλέσει ορισμένα άβολα ερωτήματα για το άθλημα. Μερικές φορές, αφορούσε την μη επιδίωξη ποινών, από την ομάδα των νεότερων, εναντίον των οδηγών της μητρικής ομάδας. Άλλες φορές αφορούσε την Red Bull που ασκούσε διπλάσια πολιτική ισχύ στις ψηφοφορίες, σχετικά με τις αλλαγές των κανονισμών.
Αλλά αυτό είναι ίσως το πιο φανερό παράδειγμα της RB, που φαίνεται να επηρεάζει το πρωτάθλημα υπέρ της «μαμάς» ομάδας και στους δύο πίνακες τίτλων.
Είναι κάτι που ο CEO της McLaren, Zak Brown, προέβλεψε στην αρχή του έτους.
«Αυτή η ομάδα Α/Β και η συνιδιοκτησία, αποτελεί μεγάλη ανησυχία για εμάς, την υγεία και τη δικαιοσύνη του αθλήματος», είπε, σύμφωνα με το ESPN.
«Πιστεύω ότι είναι ένα σοβαρό ζήτημα για τη δικαιοσύνη του αθλήματος, για τους οπαδούς. Γι ‘αυτό είναι σχεδόν απαγορευμένο σε οποιοδήποτε άλλο μεγάλο άθλημα.
Είναι απίθανο, αυτό το περιστατικό να κάνει τη διαφορά στον αγώνα για τον τίτλο. Αλλά αν το κάνει, η McLaren θα έχει κάθε δικαίωμα να κάνει πανικό.