F1: Με την νέα σεζόν να απέχει μέρες από την επίσημη εκκίνηση της, συγκεντρώσαμε μερικές από τις…απορίες μας για τις ομάδες ενόψει της νέας αγωνιστικής χρονιάς.
Η σεζόν του 2025 για την F1 ξεκινά επίσημα αυτήν την εβδομάδα, με τους οδηγούς να οδηγούν για πρώτη φορά τα φετινά μονοθέσια στις προγραμματισμένες δοκιμές.Και μπορεί το 2025 να είναι μια μεταβατική σεζόν, πριν τις μεγάλες αλλαγές που θα φέρουν οι νέοι κανονισμοί της FIA για το 2026, ωστόσο αναμένεται να έχει απλετό ενδιαφέρον και πολλά παράλληλα «μέτωπα».
Αρχικά, η περυσινή χρονιά έκλεισε με 4 ομάδες να φαίνονται ικανές να κάνουν το κάτι παραπάνω. Φυσικά η Red Bull έχει το προβάδισμα λόγω Verstappen, ωστόσο πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι πέρυσι η κατάκτηση του πρωταθλήματος έγινε κυρίως χάρη στις ικανότητες του οδηγού και λιγότερο χάρη στο μονοθέσιο της Αυστριακής ομάδας.
McLaren και Ferrari μονομάχησαν για το πρωτάθλημα κατασκευαστών μέχρι τέλους, ενώ και η Mercedes έκανε σημαντικές βελτιώσεις στο μονοθέσιο της.
Βέβαια, φέτος, θα είναι η πρώτη φορά που η ομάδα από το Brackley δεν θα έχει τον 7 φόρες πρωταθλητή, Lewis Hamilton, στις τάξεις της, με τη μετακίνηση του στην Ferrari να αλλάζει εντελώς τις ισορροπίες και να δίνει μια απολύτως νέα μορφή στο grid του 2025.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον φέρνει και η παρουσία των 5 rookies, οι οποίοι καλούνται να φέρουν βαθμούς στην ομάδα τους, κάνοντας το βήμα από τη F2 στο υψηλότερο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Οι ερωτήσεις μας για την νέα σεζόν της F1
1. Ποια ομάδα θα ξεκινήσει πιο δυνατά;
Πέρυσι, ήταν η Ferrari η οποία αποδείχτηκε ταχύτερη στις δοκιμές του Μπαχρέιν, με τον Carlos Sainz να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο. Το ότι η Red Bull τερμάτισε στην πέμπτη και έκτη θέση αποδείχθηκε παραπλανητικό, αφού ο Max Verstappen κατέκτησε σχετικά εύκολα το πρωτάθλημα των οδηγών. Οι θέσεις 9 και 12 της McLaren αντικατόπτριζαν το αργό ξεκίνημά της, το οποίο όμως ξεπέρασε εν τέλει, κατακτώντας το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Γενικά, παρά το γεγονός ότι ο πρώτος αγώνας δεν μας λέει πάντα όλη την αλήθεια, αποτελεί μια καλή αρχή μελέτης και εξαγωγής συμπερασμάτων για τη νέα σεζόν.
2. Πώς θα ξεκινήσει η Red Bull χωρίς τον Newey για πρώτη φορά μετά το 2005;
Η αφετηρία της RB21 θα είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν της RB20.
Το 2023, η Red Bull ξεκίνησε με ένα σαφές προβάδισμα, αλλά στη συνέχεια έκανε σχεδιαστικές επιλογές που αποδείχθηκαν υπερβολικά περίπλοκες, με αποτέλεσμα να χάσει έδαφος έναντι της Ferrari και της McLaren.
Έτσι, για πρώτη φορά από το 2022, η Red Bull δεν είναι το απόλυτο φαβορί στην αρχή της σεζόν, ενώ υπάρχουν αναλυτές που προβλέπουν ότι μπορεί να είναι μέχρι και η τρίτη ταχύτερη ομάδα στο grid.
Και όλα αυτά ενώ ο επικεφαλής σχεδιαστής της, Adrian Newey, έχει αποχωρήσει. Οι δοκιμές θα είναι η πρώτη ευκαιρία να δούμε πόσο καλά τα έχει καταφέρει η ομάδα του Milton Keynes χωρίς αυτόν.
3. Πώς θα πάει το πάντρεμα του Hamilton με τη Ferrari;
Σίγουρα, η πιο αναμενόμενη εμφάνιση για το 2025. O Lewis Hamilton άφησε ιστορία με την Mercedes και παρά τις απογοητευτικές επιδόσεις του πέρυσι, όλοι περιμένουμε πως και πως να δούμε τι θα καταφέρει με τα κόκκινα της Ferrari.
O Βρετανός έχει κάνει ήδη κάποιους γύρους στη Fiorano, αλλά οι δοκιμές είναι η πρώτη πραγματική ευκαιρία για σύγκριση με τους υπόλοιπους οδηγούς.
Για πρώτη φορά στην καριέρα του, ο Hamilton θα οδηγήσει σε ένα εντελώς νέο σασί και έναν νέο κινητήρα. Επιπλέον, θα έχει για teammate τον εξαιρετικά ταλαντούχο Charles Leclerc, κάτι που επίσης αναμένεται να έχει αρκετό ενδιαφέρον, με πολλούς να προβλέπουν κόντρες μεταξύ των δύο και πιθανό ιταλικό «εμφύλιο».
4. Ποια θα είναι η «Best Of The Rest» ομάδα για φέτος;
Ενώ τα βλέμματα στρέφονται στη μάχη του τίτλου, η μάχη των μεσαίων ομάδων αναμένεται πιο ανταγωνιστική από ποτέ.
Williams, Racing Bulls, Haas και Sauber θα παλέψουν δυνατά, ενώ Alpine και Aston Martin μπορεί να βρεθούν σε δύσκολη θέση αν δεν σημειώσουν πρόοδο.
Πέρυσι, ο Zhou Guanyu έκανε την έκπληξη με τον 4ο ταχύτερο χρόνο στις δοκιμές, αλλά η Sauber ήταν στο τέλος του grid όλη τη σεζόν.
Από την άλλη, το 2023 η Aston Martin εντυπωσίασε με τους χρόνους της στις δοκιμές, και αυτό επιβεβαιώθηκε με το βάθρο του Alonso στον πρώτο αγώνα.
Άρα, οι γρήγορες ομάδες στο Μπαχρέιν ίσως είναι και οι γρήγορες ομάδες στην αρχή της χρονιάς.
5. Ποιες ομάδες θα έχουν προβλήματα αξιοπιστίας;
Όλοι κοιτάμε τους χρόνους, αλλά για τις ομάδες ο πιο σημαντικός αριθμός είναι οι γύροι που ολοκληρώνουν.
Οι δοκιμές είναι η πρώτη πραγματική δοκιμασία αντοχής για τα νέα μονοθέσια. Αν εμφανιστούν προβλήματα αξιοπιστίας, μπορεί να μην υπάρχει αρκετός χρόνος για να λυθούν πριν τον πρώτο αγώνα.
Το 2023, η McLaren είχε κάνει τους λιγότερους γύρους στις δοκιμές, και όταν ήρθε ο πρώτος αγώνας, ο Piastri εγκατέλειψε, ενώ ο Norris έκανε έξι πιτ-στοπ σε έναν αγώνα!
6. Ποια ομάδα θα φέρει την πιο εντυπωσιακή τεχνολογική καινοτομία;
Το 2025 είναι η τελευταία χρονιά που θα εφαρμοστούν οι ισχύοντες κανονισμοί, επομένως δεν αναμένονται τεράστιες και σαρωτικές αλλαγές στις ομάδες(κάτι που μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε να γίνει από την επόμενη σεζόν).
Πάντως, η ιστορία έχει δείξει ότι κάθε χρονιά υπάρχει κάποια ομάδα που κερδίζει τις εντυπώσεις με μια νέα τεχνολογική ιδέα ή καινοτομία.
Το 2022, ήταν η Mercedes με τα «zero-pods», που εν τέλει δεν απέδωσαν αυτά που περιμέναν στο Brackley, ενώ το 2024 η Red Bull παρουσίασε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό ψυγείων, που της έδωσε αρχικό πλεονέκτημα, όμως τελικά ξεπεράστηκε από τη McLaren.
7. Πώς θα τα πάνε οι πέντε rookies στην πρώτη τους σεζόν;
Το 2025 ξεκινά με πέντε νέους οδηγούς στο grid.
Κάποιοι, όπως ο Jack Doohan, έχουν ήδη εμπειρία από αγώνες. Άλλοι, όπως ο Kimi Antonelli, έχουν μόνο ελάχιστες δοκιμές στο ενεργητικό τους.
Το να κάνουν τον ταχύτερο γύρο θα είναι αυτό το οποίο ονειρεύονται όλοι τους αλλά αυτό που στοχεύουν οι ομάδες για αρχή είναι να εκτελέσουν σωστά το πρόγραμμα και να επιστρέψουν το μονοθέσιο στο γκαράζ… ολόκληρο.