Site icon TheCars.gr

F1: Μεγάλες αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης – Τί ισχύει σήμερα

F1: Το σύστημα βαθμολόγησης - Πώς λειτουργεί και πώς έχει αλλάξει

Η Formula 1 αποτελείται σήμερα από 10 ομάδες, με δύο συμμετοχές η καθεμία. Οι βαθμοί που κερδίζουν τα δύο αυτοκίνητα μιας ομάδας συνδυάζονται για να καθορίσουν τον πρωταθλητή κατασκευαστή, και οι ομάδες επιτρέπεται να χρησιμοποιούν έως και τέσσερις διαφορετικούς οδηγούς κατά τη διάρκεια μιας σεζόν.

Βαθμοί απονέμονται στους 10 πρώτους σε κάθε αγώνα ως εξής: 25 βαθμοί για νίκη αγώνα, 18 για δεύτερη θέση, 15 για τρίτη και 12, 10, οκτώ, έξι, τέσσερις, δύο και ένας για τους υπόλοιπους 10 κορυφαίους οδηγούς.

Η F1 άρχισε επίσης να διεξάγει σύντομους αγώνες Sprint τα Σάββατα το 2021 και τώρα διεξάγει έξι τέτοια γεγονότα κάθε χρόνο. Οι οκτώ πρώτοι σε κάθε αγώνα sprint κερδίζουν επίσης βαθμούς: 8 για την πρώτη, 7 για τη δεύτερη και ούτω καθεξής μέχρι 1 βαθμό για τον οδηγό της όγδοης θέσης.

Ο οδηγός που κάνει τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα, κερδίζει επίσης ένα μπόνους βαθμό εάν τερματίσει στις 10 πρώτες θέσεις. Εάν τερματίσει 11ος ή χειρότερα, δεν απονέμεται μπόνους βαθμός.

Το τρέχον σύστημα βαθμολογίας της F1 έχει τεθεί σε ισχύ από το 1991

Το σύστημα βαθμολογίας της Formula 1 έχει αλλάξει λίγες φορές τα τελευταία χρόνια. Αρχικά, μόνο οι έξι πρώτοι κέρδιζαν βαθμούς. Ο νικητής έπαιρνε 10 βαθμούς και οι επόμενοι έπαιρναν έξι, τέσσερις, τρεις, δύο και έναν.

Από το 2003 έως το 2009, βαθμοί δίνονταν στους οκτώ πρώτους νικητές σε μια κατανομή 10-8-6-5-4-3-2-1. Το τρέχον σύστημα υιοθετήθηκε για τη σεζόν 2010, όταν υπήρχαν 24 αυτοκίνητα στο grid.

Μετά την πτώση της HRT το 2012 και την αποχώρηση της Manor από το grid λίγο πριν τη σεζόν 2017, αυτό το σύστημα βαθμολογίας παρέμεινε σε ισχύ. Η είσοδος της Haas το 2016 σηματοδότησε την τελευταία φορά που η F1 είχε περισσότερες από 10 ομάδες, αλλά σύντομα θα μπορούσε να υπάρξει μια 11η ομάδα που θα ενταχθεί στον αγώνα.

Το περασμένο φθινόπωρο, η FIA, το διεθνές όργανο που εποπτεύει πολλές από τις σειρές μηχανοκίνητου αθλητισμού του κόσμου, ενέκρινε μια προσφορά από την Andretti Formula Racing για να εισέλθει στην F1.

Στη Andretti Formula Racing ηγείται ο πρώην πρωταθλητής της Indycar Michael Andretti, ο γιος του πρωταθλητή της F1 του 1978 Mario Andretti και ιδιοκτήτη της ομάδας Andretti Global Indycar.

Στις αρχές του έτους, η Formula 1 απέρριψε την προσφορά της Andretti να ενταχθεί στο grid το 2025 ή το 2026, αλλά άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να συμβεί αυτό το 2028. Αυτή η κίνηση ήρθε εν μέσω ανησυχίας ότι το μονοθέσιο General Motors της Andretti δεν θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστικό.

Η FIA εξετάζει ένα νέο σύστημα βαθμολογίας για το 2025

Ακόμη κι αν πιθανότατα δεν θα υπάρξει μια 11η ομάδα που θα ενταχθεί στην F1 για τουλάχιστον δύο χρόνια, η FIA εξετάζει μια σημαντική αλλαγή στο σύστημα βαθμολόγησης στο μεταξύ. Μια ιδέα που έχει προταθεί είναι να επεκταθεί η απονομή βαθμών από τους 10 στους 12 πρώτους , διατηρώντας την κατανομή για τις επτά πρώτες θέσεις την ίδια και απονέμοντας βαθμούς για τις θέσεις οκτώ έως 12 με βάση 6-5-4-3-2-1.

Υπήρξε ακόμη και συζήτηση πρόσφατα σχετικά με την απονομή βαθμών σε όλους τους οδηγούς ενός αγώνα. Πολλοί διευθυντές ομάδων που έχουν μιλήσει δημόσια είναι σαφώς υπέρ της επέκτασης του συστήματος βαθμολογίας, με μερικούς από αυτούς να εξηγούν ότι αντικατοπτρίζει την αυξημένη ισορροπία στο πεδίο και διατηρεί τα πονταρίσματα υψηλά στα τέλη των αγώνων.

«Νομίζω ότι το σύστημα πρέπει να εξεταστεί», δήλωσε ο διευθυντής της ομάδας Aston Martin Mike Krack. «Δεν είμαστε πλέον οι πουριτανοί που ήμασταν για όλα αυτά τα χρόνια… Προσωπικά, νομίζω ότι πάντα πρέπει να υπάρχει κάτι για το οποίο να παλεύεις, όπου κι αν βρίσκεσαι.»

Exit mobile version