Site icon TheCars.gr

F1: Φτάνει η Ferrari την McLaren σύμφωνα με τα νέα data;

F1

formula1.com

F1:Τι έδειξε ο ρυθμός της Ferrari στο Μπαχρέιν και πόσο βοήθησε πραγματικά η αναβάθμιση στο πάτωμα;

Μετά την πιο σημαντική αναβάθμισή της για την φετινή F1, η Ferrari δείχνει να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, εξασφαλίζοντας έναν καλό αριθμό βαθμών στο Grand Prix του Μπαχρέιν.

Αν και η εμφάνιση του αυτοκινήτου επηρεάστηκε από την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, τα δεδομένα αποκαλύπτουν πολλά: τι ρυθμό είχαν οι οδηγοί της Ferrari στην πραγματικότητα και το πόσο αποτελεσματική ήταν η αναβάθμιση στο πάτωμα.

F1: Οι πρώτες εντυπώσεις από την αναβαθμισμένη SF-25 δεν ήταν ενθαρρυντικές

Από την πρώτη κιόλας μέρα του τριημέρου, ο Charles Leclerc εξέφρασε ανοιχτά τη δυσαρέσκειά του, δηλώνοντας ότι τα βασικά προβλήματα της Ferrari δεν φαίνεται να έχουν λυθεί. Ο Lewis Hamilton, παρ’ ότι παραδέχτηκε πως «οι αναβαθμίσεις δουλεύουν σίγουρα», θεώρησε την όποια βελτίωση δυσδιάκριτη.

Ο Leclerc ξεχώρισε στις κατατακτήριες (τερμάτισε 2ος μετά από ποινές στις Mercedes), ενώ ο Hamilton περιορίστηκε στην 9η θέση, σχεδόν έξι δέκατα πιο αργός από τον teammate του.

Η διαφορά τους ήταν πιο έντονη στις πιο αργές στροφές της πίστας, όπου ο Leclerc είχε καλύτερη σταθερότητα. Ήταν ακόμη μια υπενθύμιση ότι ο Charles παραμένει εξαιρετικός στις κατατακτήριες, ενώ ο Lewis προσπαθεί να μάθει ακόμα στη συμπεριφορά της SF-25.

Ferrari και στρατηγική: πάντα διαφορετική, όχι πάντα σωστή

Ενώ οι περισσότεροι οδηγοί ξεκίνησαν τον αγώνα με μαλακά ελαστικά, οι δύο Ferrari επέλεξαν τα μεσαία. Αυτή η επιλογή είχε άμεσο αντίκτυπο: ο Leclerc έχασε δύο θέσεις στον πρώτο γύρο από οδηγούς με softs.

Οι χρόνοι του Leclerc δεν ήταν κακοί, αλλά Piastri και Russell (με softs) ήταν φανερά ταχύτεροι.

Στον 11ο γύρο, Norris και Verstappen μπήκαν για το πρώτο τους pit stop. Ξαφνικά, οι Ferrari βρέθηκαν στην 1η και 2η θέση για λίγους γύρους, οδηγώντας την κούρσα, κάτι που υποδείκνυε ότι ίσως η Scuderia στόχευε σε στρατηγική ενός pit stop.

Όμως, όλα ανατράπηκαν στον 18ο γύρο, όταν και οι δύο οδηγοί κλήθηκαν στα pits για νέο σετ μεσαίων. Αυτή η επιλογή ανέτρεψε πλήρως το αρχικό πλάνο και τους ανάγκασε σε δεύτερη στάση.

Ο Leclerc ακούστηκε δυσαρεστημένος στον ασύρματο, ζητώντας το «Σχέδιο Δ», στρατηγική που προφανώς προέβλεπε ένα μόνο pit stop. Αντί γι’ αυτό, βρέθηκε πίσω από τον Gasly, ενώ ο Hamilton ήταν 11ος πίσω από Tsunoda και Doohan.

Παρόλα αυτά, και οι δύο οδηγοί έδειξαν εντυπωσιακό ρυθμό στο μεσαίο stint, με χρόνους σχεδόν ισάξιους με αυτούς του Piastri, που προηγούνταν και είχε καθαρό αέρα.

Η καλή πορεία χάθηκε με το safety car

Ίσως οι μηχανικοί της Ferrari να παρατήρησαν ότι οι οδηγοί με σκληρά ελαστικά είχαν χαμηλό ρυθμό, και έτσι να άλλαξαν στρατηγική επιτόπου, με στόχο να τελειώσουν με softs.

Όμως, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας άλλαξε τα πάντα. Τη στιγμή εκείνη, ο Leclerc ήταν 3ος και ο Hamilton είχε ανέβει 5ος.

Όλοι οι οδηγοί της κορυφής μπήκαν στα pits. Για τη Ferrari, η αλλαγή σε softs ήταν ρίσκο (το οποίο πήρε ο Russell, χωρίς επιτυχία), οπότε επιλέχθηκαν τα σκληρά ,που δεν απέδωσαν το ίδιο καλά.

Από εκεί και πέρα, η Ferrari δεν μπόρεσε να απειλήσει τον Norris, που είχε σαφώς καλύτερο ρυθμό.

Τι θα γινόταν χωρίς το safety car;

Δεν θα το μάθουμε ποτέ. Αλλά αν κρίνουμε από τον εξαιρετικό ρυθμό στο μεσαίο stint, είναι λογικό να υποθέσουμε ότι η Ferrari θα μπορούσε να διεκδικήσει ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα.

Το SF-25 εξακολουθεί να μην είναι στο επίπεδο που αναμένεται, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι έχει γίνει ένα βήμα μπροστά. Τώρα απομένει να δούμε αν η εξέλιξη αυτή θα έχει και συνέχεια στους επόμενους αγώνες.

 

Exit mobile version