F1: 10 δραματικές στιγμές της φετινής χρονιάς

F1: 10 δραματικές στιγμές της φετινής χρονιάς

F1: Δέκα στιγμές από τη φετινή χρονιά που έφεραν συγκινήσεις σε όλους τους φίλους του αθλήματος. Από «εμφύλιες» διαμάχες μέχρι safety cars που δεν έκανε πότε την εμφάνιση της πίστας, σου θυμίζουμε 10 από τις πιο δραματικές στιγμές της φετινής σεζόν

Μπορεί όλα τα φώτα της δημοσιότητας για τη φετινή χρονιά της F1 να έπεσαν στον 4 φορές συνεχόμενο πρωταθλητή Max Verstappen της Red Bull άλλα και σε McLarenFerrari που πολέμησαν μέχρι τέλους για την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, η φετινή σεζόν όμως διέθετε μια σειρά από έντονες στιγμές που σίγουρα δεν άφησαν ασυγκίνητους  τους φίλους του αθλήματος.

Η βόμβα της αποχώρησης Hamilton από τη Mercedes απασχόλησε ιδιαίτερα τη κοινη γνώμη και τις ομάδες εκτός πίστας πριν μάθουμε οτι o Hamilton θα αντικαταστήσει τον Carlos Sainz για λογαριασμό της Ferrari, ωστόσο και μέσα στην πίστα είδαμε σκηνές που σίγουρα αποτυπώθηκαν στην μνήμη μας.

Για να δούμε 10 δραματικές στιγμές της φετινής χρονιάς από τον κόσμο της F1. Ποιες από αυτές είχατε ξεχάσει;

F1: Η ένταση μεταξύ των δύο οδηγών της RB

Η ομάδα της RB το 2024 βρισκόταν συχνά στο επίκεντρο της προσοχής, κυρίως λόγων των συνεχών φήμων γύρω από τη σύνθεση της ομάδας και τους οδηγούς. Στην πραγματικότητα, όμως, όλα ξεκίνησαν στο πρώτο Grand Prix της χρονιάς, εκείνο του Bahrain.

Προς το τέλος του αγώνα, ο Yuki Tsunoda έλαβε εντολή από την ομάδα να αφήσει τον Daniel Ricciardo να τον προσπεράσει. Ο Ricciardo είχε τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με το Tsunoda που διάλεξε την σκληρή.  Η όμαδα ήθελε να δώσει στο Riccardo την ευκαιρία να επιτεθεί και να περάσει τον Kevin Magnussen της Haas. Ο Tsunoda, φανερά εκνευρισμένος, ρώτησε τους μηχανικούς του αν «αστειεύονται», αλλά τελικά ακολούθησε την εντολή που του δόθηκε.

Παρόλα αυτά και παρά την παραχώρηση του Tsuonoda, ο Ricciardo δεν κατάφερε να προσπεράσει τον Magnussen και τερμάτισε 13ος, μία θέση μπροστά από τον Tsunoda. Μετά τον τερματισμό, ο Tsunoda, φανερά απογοητευμένος, επιχείρησε μια απρόβλεπτη και επιθετική κίνηση, κάνοντας κάτι σαν dive-bomb προς το μονοθέσιο του Ricciardo. Στην προσπάθειά του να επιστρέψει στην πίστα, παραλίγο να συγκρουστεί ξανά με το μονοθέσιο του Αυστραλού, ο οποίος αντέδρασε σε έντονο ύφος.

Αργότερα, ο Ricciardo χαρακτήρισε το περιστατικό ως «μια ένδειξη ανωριμότητας», ενώ ο Tsunoda, φανερά εκνευρισμένος, δήλωσε μετά τον αγώνα: «Δεν θέλω καν να μιλήσω γι’ αυτό». Αν και η ένταση ανάμεσα στους δύο είχε κατευναστεί μέχρι το GP της Σαουδικής Αραβίας, το περιστατικό αυτό ήταν μόνο η αρχή μιας δύσκολης σεζόν για τον Ricciardo.

Η αλλαγή οδηγών στη Williams λόγω έλλειψης σασί

Η Williams το 2024 αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με τα σασί των μονοθεσιών της, με αποκορύφωμα τις τρεις συνεχόμενες συντριβές στο Grand Prix του Σάο Πάολο. Ωστόσο, η κακοτυχία είχε ξεκινήσει από το GP της Αυστραλίας.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα του Albert Park, ο Alex Albon είχε ένα σοβαρό ατύχημα, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στο μονοθέσιό του FW46. Η ομάδα δεν είχε διαθέσιμο εφεδρικό σασί, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να επισκευάσει το μονοθέσιο για τη δεύτερη περίοδο δοκιμών.

Για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, η Williams αποφάσισε να δώσει το μονοθέσιο του Logan Sargeant στον Albon για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου. Ο επικεφαλής της ομάδας, James Vowles, δήλωσε ότι η απόφαση αυτή ήταν «η καλύτερη δυνατή επιλογή για να σκοράρουμε βαθμούς», αλλά παραδέχτηκε ότι η έλλειψη εφεδρικού σασί ήταν «απαράδεκτη».

Παρά τον επαγγελματισμό του Sargeant, η σεζόν του Αμερικανού δεν βελτιώθηκε και αντικαταστάθηκε από τον Franco Colapinto από το Grand Prix της Ιταλίας και μετά.

Ο αποκλεισμός του Magnussen

Ο Kevin Magnussen, γνωστός για το σκληροτράχηλο στυλ οδήγησής του, βρέθηκε στο επίκεντρο των αντιπαραθέσεων στο Grand Prix του Μαϊάμι.

Κατά τη διάρκεια του Sprint, ο Magnussen είχε μια παρατεταμένη και έντονη μάχη με τον Lewis Hamilton, η οποία έδωσε τη δυνατότητα στον συμπαίκτη του στη Haas, Nico Hulkenberg, να απομακρυνθεί και να διεκδικήσει βαθμούς. Ωστόσο, οι τακτικές του Magnussen προκάλεσαν αντιδράσεις από τους αγωνοδίκες, οι οποίοι του επέβαλαν συνολικά ποινές 35 δευτερολέπτων.

Στον αγώνα της Κυριακής,  ο Magnussen τιμωρήθηκε με επιπλέον 10 δευτερόλεπτα για τη σύγκρουση που προκάλεσε με τον Logan Sargeant. Με αυτές τις ποινές, ο Magnussen βρέθηκε κοντά στο όριο των 12 βαθμών ποινής, που οδηγεί σε αυτόματο αποκλεισμό. Τελικά, στο Grand Prix του Monza,ο Magnussen συγκρούστηκε με τον Pierre Gasly και συμπλήρωσε το όριο, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που δόθηκε τέτοια ποινή μετά το 2012.

Russell και Verstappen σημειώνουν τον ίδιο χρόνο στην pole

Το Grand Prix του Καναδά το 2024 έφερε μια σπάνια στιγμή στην ιστορία της Formula 1. Στα προκριματικά, ο George Russell και ο Max Verstappen σημείωσαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο στο Q3, 1:12.000.

Ήταν η πρώτη φορά που δύο οδηγοί είχαν ισοπαλία σε χρόνο για την pole position από το Grand Prix της Ευρώπης το 1997. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, ο Russell κατέκτησε την pole, καθώς πέτυχε τον χρόνο πρώτος, αλλά αυτό δεν εμπόδισε το Max Verstappen, ο οποίος πήρε τη νίκη στον αγώνα της Κυριακής.

Το επεισόδιο ανάμεσα σε Leclerc και Sainz στην Ισπανία

Ο Charles Leclerc και ο Carlos Sainz, που κατά τη διάρκεια της τετραετούς συνεργασίας τους στη Ferrari είχαν αρκετά καλές σχέσεις, πέρασαν μια σπάνια στιγμή έντασης μετά το Grand Prix της Ισπανίας.

Κατά τον τρίτο γύρο του αγώνα, με τον Leclerc να βρίσκεται στην πέμπτη θέση και τον Sainz στην έκτη, ο Μονεγάσκος προσπάθησε να διαχειριστεί τη φθορά των ελαστικών του. Ο Sainz όμως πίεσε επιθετικά και τον στρίμωξε στην πρώτη στροφή, προκαλώντας ελαφριά επαφή μεταξύ τους. Ο Ισπανός βγήκε εκτός πίστας και πήρα τη θέση από το συμπαίκτη του.

Παρότι τερμάτισαν στις θέσεις από τις οποίες ξεκίνησαν, η κατάσταση δεν πέρασε απαρατήρητη από φιλάθλούς, όμαδες,media αλλά και τους ίδιους τους οδηγούς. Ο Leclerc χαρακτήρισε το περιστατικό «κρίμα», λέγοντας ότι «μάλλον δεν ήμουν ο κατάλληλος στόχος για να κάνει κάτι τόσο θεαματικό ο Carlos». Από την πλευρά του, ο Sainz δήλωσε: «Ο Leclerc διαμαρτύρεται πολύ συχνά μετά τους αγώνες. Ίσως να ήταν η ένταση της στιγμής».

Ευτυχώς, οι δύο οδηγοί συμφιλιώθηκαν πριν τον επόμενο αγώνα στην Αυστρία, καθώς προετοιμάζονταν για τις τελευταίες τους συμμετοχές ως συμπαίκτες στη Ferrari, πριν τη μετακίνηση του Sainz στη Williams το 2025.

Οι…απουσίες του Safety Car

Το Safety Car έκανε την πρώτη του εμφάνιση στη Formula 1 το 1973 στον Καναδά, αλλά το 2024, στο ίδιο Grand Prix, ξεκίνησε μια ασυνήθιστα μεγάλη απουσία του από τις πίστες.

Μετά το βροχερό αγώνα του Montreal, το Safety Car δεν εμφανίστηκε για τους επόμενους εννέα αγώνες, μια από τις μεγαλύτερες περιόδους απουσίας του εδώ και χρόνια. Επανήλθε ,βέβαια, στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, μετά την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton στον τρίτο γύρο.

Στους τελευταίους αγώνες, το Safety Car πάντως βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο.

Ένας απρόσκλητος επισκέπτης στη Σιγκαπούρη

Η Σιγκαπούρη φημίζεται για τις απρόσμενες επισκέψεις της πανίδας της στις πίστες της, και το 2024 δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Στη διάρκεια του τρίτου σκέλους των ελεύθερων δοκιμών, ένας μεγάλος βαράνος – ένα προστατευόμενο είδος στη χώρα – εμφανίστηκε στην πίστα, κοντά στην είσοδο των pits.

Οι οδηγοί έδειξαν ιδιαίτερη προσοχή να μην τον ενοχλήσουν, ενώ οι αγωνοδίκες διέκοψαν τη διαδικασία με κόκκινη σημαία για να απομακρυνθεί με ασφάλεια. Το εντυπωσιακό ήταν ότι το ζώο έδειξε ταχύτητα που θα ζήλευε ακόμα και ένα μονοθέσιο, προσπαθώντας να αποφύγει τους επιτηρητές.

Οι κοινοί πανηγυρισμοί McLaren και Ferrari

Η μάχη για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ανάμεσα στη McLaren και τη Ferrari ήταν έντονη, αλλά οι δύο ομάδες βρήκαν χρόνο για χιούμορ και πειράγματα.

Όλα ξεκίνησαν στο Grand Prix του Μαϊάμι, όταν ο επικεφαλής της Ferrari, Fred Vasseur, «εισέβαλε» στους πανηγυρισμούς της McLaren για την πρώτη νίκη του Lando Norris. Ο Vasseur μπλέχτηκε ανάμεσα στους φωτογράφους και, μόλις αποκαλύφθηκε, δέχτηκε να φορέσει ένα καπέλο της McLaren, προτού ψεκάσει τον Norris και την ομάδα του με σαμπάνια.

Η McLaren ανταπέδωσε στο Grand Prix του Μεξικού, με τον CEO της ομάδας, Zak Brown, να κάνει photobomb στη Ferrari, κατά την διάρκεια των δικών του πανηγυρισμών. Ο Carlos Sainz ανταπέδωσε άμεσα, κάνοντας το ίδιο στη McLaren, δημιουργώντας μια χιουμοριστική παράδοση για τη σεζόν.

Ο φόρος τιμής του Hamilton στον Senna στη Βραζιλία

Το Grand Prix του Σάο Πάολο είχε από τα πιο χαοτικά σκηνικά της σεζόν, αλλά παράλληλα πρόσφερε μία συγκινητική στιγμή. Ο Lewis Hamilton είχε την ευκαιρία να οδηγήσει την εμβληματική McLaren MP4/5B του Ayrton Senna από το 1990, μπροστά στους βραζιλιανούς φίλαθλους.

Μετά από μερικούς γύρους στην πίστα, ο Hamilton ύψωσε τη βραζιλιάνικη σημαία από το cockpit, ενώ στη συνέχεια φωτογραφήθηκε με την αδερφή του Senna, Viviane. Ο ίδιος δήλωσε ότι ήταν μια «πολύ, πολύ συγκινητική» στιγμή, καθώς αποχαιρετούσε τη Mercedes, προτού μετακομίσει στη Ferrari για το 2025.

 

 

Δείτε επίσης

Πώς ο καιρός επηρεάζει τον κινητήρα – Ζέστη, υγρασία, κρύο

Πώς ο καιρός επηρεάζει τον κινητήρα – Ζέστη, υγρασία, κρύο

F1: Τι είπε ο Alonso για το μέλλον του στο grid – Ποια θα είναι η τελευταία του χρονιά στο σπορ;

F1: Τι είπε ο Alonso για το μέλλον του στο grid – Ποια θα είναι η τελευταία του χρονιά στο σπορ;

JDM: 7 θρυλικά made in Japan αυτοκίνητα των 90s

JDM: 7 θρυλικά made in Japan αυτοκίνητα των 90s

F1 – Verstappen για Red Bull: «Δεν θα είμαστε φαβορί το 2025»

F1 – Verstappen για Red Bull: «Δεν θα είμαστε φαβορί το 2025»

Check engine: Πώς καταλαβαίνεις τι σημαίνει ο κωδικός P0014

Check engine: Πώς καταλαβαίνεις τι σημαίνει ο κωδικός P0014

Tesla: Ανατινάχτηκε Cybertruck έξω από ξενοδοχείο Trump

Tesla: Ανατινάχτηκε Cybertruck έξω από ξενοδοχείο Trump