Site icon TheCars.gr

Έλιωσε το παπούτσι του στο γκάζι!

Carlos Sainz (ESP) of Team Peugeot Total is seen at the technical verifications prior Rally Dakar 2018 in Lima, Peru on January 5, 2018 // Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool // SI201801050217 // Usage for editorial use only //

To 2018 o μαραθώνιος αγώνας Nτακάρ ξεκινούσε από τη Λίμα στο Περού, διέσχιζε μέρος της Βολιβίας και τερμάτιζε στην Κόρδοβα στην Αργεντινή. Οι ειδικοί χαρακτήρισαν αυτό τον αγώνα, σαν τον πιο επίπονο και σκληρό στην ιστορία του Ντακάρ, από την εποχή που μετακόμισε από τη Βόρεια Αφρική στη Νότια Αμερική.

Τα πληρώματα έπρεπε να αγωνιστούν σε 14 συνολικά ειδικές διαδρομές, που διέθεταν, ότι οδόστρωμα μπορούσε κάποιος να φανταστεί. Σε όλα αυτά προσθέστε και το μεγάλο υψόμετρο, κάποιων ειδικών διαδρομών του αγώνα, το οποίο δημιουργούσε έξτρα ταλαιπωρία στα πληρώματα, αλλά και τους κινητήρες των αυτοκινήτων. 

Οδηγάρα ετών 55!

Όταν ο Κάρλος Σάινθ στάθηκε στη ράμπα της εκκίνησης για να αγωνιστεί στο 40ο Ντακάρ, ήταν 55 ετών. Όμως μέσα του, το πάθος, η αγάπη του για τους αγώνες και η θέλησή του για νίκη, είχαν τη φλόγα 20χρονου. Ακόμα έτσι νιώθει ο Ισπανός. Ο Σάινθ σε αυτό τον αγώνα συμμετείχε με την ομάδα της Peugeot, έχοντας συνοδηγό του τον Λούκας Κρούθ. Ο Σάινθ είχε να κερδίσει τον μαραθώνιο αγώνα 8 ολόκληρα χρόνια και όμως δεν το έβαλε στιγμή κάτω. Το πίστευε, πως μπορούσε να τον ξανακερδίσει. Και το κατάφερε.

Η διαφορά των οκτώ ετών μεταξύ των νικών του Σάινθ (2010-2018) αποτελούσε ρεκόρ, γιατί ήταν η μεγαλύτερη, από οποιαδήποτε από τις κατηγορίες του Ντακάρ συμπεριλαμβανομένων των μηχανών και των φορτηγών. Ήταν η δεύτερη του νίκη. Την πρώτη φορά, που κέρδισε το Ντακάρ οδηγούσε για την ομάδα της Volkswagen το 2010. Το λυπηρό ήταν, πως η δεύτερη του, νίκη το 2018 με την ομάδα της Peugeot ήταν και η τελευταία για τους ανθρώπους της γαλλικής ομάδας, μιας και είχε ήδη ανακοινωθεί από το γάλλο κατασκευαστή το τέλος του προγράμματος. Οι Γάλλοι είχαν κερδίσει τρεις συνεχόμενες χρονιές το Ντακάρ και είχε αποφασιστεί να αποχωρήσουν μετά τον αγώνα του 2018. 

Με το πεντάλ στο πάτωμα

«Η ομάδα της Peugeot έχει ήδη κερδίσει δύο φορές, αλλά νομίζω, ότι άξιζα αυτή τη νίκη, γιατί καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια με αυτό το αυτοκίνητο», είπε ο Σάινθ στο τέλος του αγώνα.

«Είχα σκαμπανεβάσματα, αλλά πάντα προσπαθούσα για το καλύτερο. Ειδικά αυτό το ράλι, ήταν τόσο, τόσο δύσκολο. Στην αρχή είπα, ότι θα το κάνουμε λίγο πιο εύκολο, αλλά η Peugeot είπε, ότι θα έπρεπε να πάμε σταθερά. Έτρεξα για μερικές μέρες και πίεσα πολύ. Δεν έκανα σοβαρά λάθη και κέρδισα”.

Μια δήλωση, σαν όλες τις άλλες, που συνήθως κάνουν οι νικητές των αγώνων. Δεν έκανα λάθη, πίεσα και κέρδισα. Μόνο, που στην περίπτωση του Σάινθ η πίεση και οι δυσκολίες είχαν απόδειξη. Στο τέλος του αγώνα ο Κάρλος, όπως περιγράφει ο ίδιος, κατάκοπος μπήκε στο αυτοκίνητό του να πάει να ξεκουραστεί στο ξενοδοχείο του, πριν ετοιμάσει βαλίτσες για την επιστροφή στην Ισπανία. Βγάζοντας τα αγωνιστικά του παπούτσια για να ξεμουδιάσει, τα πέταξε στο ταμπλό του αυτοκινήτου του. Τότε είδε ότι το δεξί του παπούτσι είχε λιώσει. Με τέτοια λύσσα και χωρίς να σηκώνει το πόδι του, πατούσε το γκάζι, που στη σόλα του αγωνιστικού του παπουτσιού το πεντάλ του γκαζιού είχε αφήσει εμφανέστατα το σημάδι του. Ακόμα μια μέρα να είχε κρατήσει το Ντακάρ θα είχε γίνει τρύπα.

Η λιωμένη σόλα με το σημάδι από το πεντάλ, δεν έδειχνε τίποτα άλλο, παρά το πείσμα, την ένταση και τη θέληση του Κάρλος Σάινθ στα 55 του, να κερδίσει τον αγώνα. Και να θέλαμε να μην τον πιστέψουμε, όταν έλεγε πως πίεσε πολύ, η σόλα από το δεξί του παπούτσι ήταν ο πιο αξιόπιστος μάρτυρας, που θα μπορούσε να επικαλεστεί ο Ισπανός. Ο Κάρλος δήλωσε, πως αυτό ίσως ήταν το τελευταίο του Ντακάρ και πως είχε έρθει η ώρα για να αφοσιωθεί στην οικογένειά του. Όμως έλεγε ψέματα. 

Ήρωας η Ρέγιες

Φυσικά ο Σάινθ δεν εγκατέλειψε την ενεργό δράση και συνέχισε να αγωνίζεται στο Ντακάρ. Μάλιστα, όταν ο μαραθώνιος αγώνας μεταφέρθηκε στη Σαουδική Αραβία το 2020, ο Ισπανός τον κέρδισε ξανά. Έγινε έτσι ο οδηγός, που έχει κερδίσει το Ντακάρ με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές. Το 2010 οδηγώντας Volkswagen Race Touareg , το 2018 Peugeot 3008 DKR Maxi και το 2020 Mini John Cooper Works Buggy. Στην τελευταία του νίκη κατά την επιστροφή του στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης ο Ισπανός δήλωσε, πως ο πραγματικός ήρωας είναι η γυναίκα του, Ρέγιες, που τον στηρίζει και κυρίως τον αντέχει κάθε φορά, που λέει, πως θα σταματήσει και αυτός συνεχίζει να αγωνίζεται. Ισχύει τελικά, πως πίσω από κάθε ισχυρό άντρα υπάρχει ένας ήρωας, η γυναίκα του.

Exit mobile version