Site icon TheCars.gr

Μπριατόρε: ο Ιταλός ταχυδακτυλουργός της F1

SHANGHAI, CHINA - APRIL 16: (L-R) Renault Team Principal Flavio Briatore, Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and BMW Sauber Team Principal Mario Theissen are seen in the paddock during previews to the Chinese Formula One Grand Prix at the Shanghai International Circuit on April 16, 2009 in Shanghai, China. (Photo by Ker Robertson/Getty Images) *** Local Caption *** Flavio Briatore; Christian Horner; Mario Theissen // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI201412030563 // Usage for editorial use only //

Όπως όλα τα μαγικά, έτσι και η F1 έχει τα “μυστικά” της. Άλλα γίνονται ευρέως γνωστά και άλλα θάβονται στο χρονοντούλαπο της ιστορίας του σπορ.

Στα αλήθεια ποιος θα μάθαινε, πως σε εκείνο το περιβόητο γκραν πρι στη Σιγκαπούρη του 2008, η έξοδος του Νέλσονα Πικέ του νεότερου, δεν ήταν ατύχημα, αλλά έγινε επίτηδες; Κανένας!

Αν δεν μιλούσε ο πατέρας Νέλσονας, κανείς δεν θα μάθαινε τίποτα. Για να ακριβολογούμε, αν ο πατέρας Νέλσονας δεν θύμωνε τόσο πολύ και ως μαινόμενος ταύρος σε υαλοπωλείο, δεν τα ξερνούσε όλα στην ανώτατη αρχή του σπορ, την FIA, θα ήταν ακόμα μια ιστορία, που θα χανόταν στα βαθιά ντουλάπια της ιστορίας.

Η βασιλεία του Μπριατόρε

Ο Νέλσων Πικέ ο νεώτερος το σωτήριο έτος 2008, ήταν ο δεύτερος οδηγός της ομάδας της Renault και team mate του Αλόνσο. Διευθυντής και γενικός δερβέναγας εκείνη την εποχή, όχι μόνο στη Renault F1, αλλά και αφεντικό πολλών από τους σταρ της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ήταν ο Φλάβιο Μπριατόρε.

Ο δαιμόνιος Ιταλός , είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως διευθυντής εστιατορίου και πωλητής ασφαλίσεων στην Ιταλία. Στη συνέχεια άνοιξε μια σειρά καταστημάτων, franchise της εταιρίας Benneton. Το 1990, δέχθηκε την πρόταση του Λουτσιάνο να διευθύνει την ομάδα αγώνων Benetton Formula 1, η οποία το 2002 μετονομάστηκε σε ING Renault F1.

Εκτός των άλλων ο Μπριατόρε ήταν μάνατζερ πολλών οδηγών. Ο Ιταλός γρήγορα έγινε ο κρυφός ηγέτης του παρασκηνίου των πάντοκς εκείνης της εποχής. Κανόνιζε μεταγραφές , συμβόλαια οδηγών, ανεβοκατέβαζε κυβερνήσεις στις ομάδες της F1 και όλοι, ακόμα και τώρα, έχουν καλές σχέσεις μαζί του.

Ο Αλόνσο πίνει νερό στο όνομά του και αρκετές φορές ο Μπριατόρε γευματίζει με τον Χόρνερ αγωνιστικό διευθυντή της Redbull ή τον Τότο Βολφ, αγωνιστικό διευθυντή της Mercedes. Όλα έδειχναν, ότι ο Μπριατόρε θα ήταν βασιλιάς στον κόσμο της F1 για πάντα. Ποιος θα μπορούσε να τον αμφισβητήσει άλλωστε;

Τη ρουφιανιά πολλοί αγάπησαν….

Αυτός, που τον γκρέμισε στην κυριολεξία, δεν ήταν άλλος από τον Νέλσονα Πικέ. Ναι, ο  παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 και ήρωας της Βραζιλίας. Ο Πικέ ένοιωσε, πως ο Μπριατόρε κορόϊδεψε το γιο του και αποφάσισε να ξεσκεπάσει τον Ιταλό.

Μαρτύρησε λοιπόν την κομπίνα, που είχε κάνει ο Ιταλός στο γκραν πρι της Σιγκαπούρης. Τι είχε σκεφτεί και υλοποίησε ο παμπόνηρος Φλάβιο; Είχε πριν τον αγώνα δασκαλέψει τον Πικέ να έχει έξοδο σε δεδομένη στιγμή, έτσι ώστε από την εμφάνιση του Safety Car στην πίστα να επωφεληθεί ο Φερνάντο Αλόνσο– ο Ισπανός είχε λίγα δευτερόλεπτα πριν το ατύχημα μπει στα πιτ και είχε φορέσει φρέσκα ελαστικά.

Ο Νέλσον Πικέ

Ο Πικέ, ως αντάλλαγμα θα ανανέωνε το συμβόλαιό του με την ομάδα της Renault. Σε εκείνο το γκραν πρι όλα κύλησαν ομαλά. Ο μικρός έριξε το μονοθέσιό του στον τοίχο, βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, επικράτησε κομφούζιο και επωφελήθηκε ο Αλόνσο, ο οποίος κέρδισε με άνεση τον αγώνα.

Αυτά τα απίστευτα έγιναν γνωστά, όταν ο Πικέ θύμωσε, επειδή το καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς έδιωξαν από την ομάδα τον γιο του. Ο Πικέ δεν είχε λόγο να κρατά πλέον  μυστικό, για το τι είχε γίνει στο γκραν πρι της Σιγκαπούρης του 2008 και ομολόγησε τα πάντα στους άρχοντες του σπορ.

Η καταδίκη του Μπριατόρε ήταν, ο δια βίου αποκλεισμός από την F1, ενώ ταυτόχρονα πέταξαν έξω με συνοπτικές διαδικασίες ή μάλλον δεν επανήλθε ποτέ, ως οδηγός της F1 και o νεαρός Βραζιλιάνος, που υλοποίησε το σχέδιο του Ιταλού.

Γιατί, τη ρουφιανιά πολλοί αγάπησαν, τον ρουφιάνο ουδείς- παλιά ινδική παροιμία, από αυτές που κυκλοφορούν στο Facebook.

Ο μεγάλος χαμένος ήταν τελικά ο Μάσα.

Exit mobile version