Site icon TheCars.gr

Ζυγοστάθμιση ελαστικών αυτοκινήτου: Πώς θα καταλάβετε εάν υπάρχει πρόβλημα

wheel balancing

Η ισορροπία των ελαστικών, περιγράφει τη κατανομή της μάζας (ή πιο γνωστά του βάρους) μέσα σε ένα ελαστικό αυτοκινήτου ή ολόκληρο τον τροχό (συμπεριλαμβανομένου του ζάντας), πάνω στον οποίο είναι τοποθετημένο.

Τί είναι η ζυγοστάθμιση των ελαστικών

Η ζυγοστάθμιση των τροχών είναι η διαδικασία προσθήκης μικρού βάρους στη ζάντα ενός τροχού, για την ομοιόμορφη κατανομή του βάρους των τροχών σε κάθε άξονα. Αυτό σημαίνει ότι καθώς ένας τροχός περιστρέφεται, όλη η περιφέρεια του ελαστικού έρχεται σε επαφή με το δρόμο, εξασφαλίζοντας ομοιόμορφη φθορά των ελαστικών σε όλο το πλάτος του τροχού.

Πώς θα καταλάβω εάν υπάρχει πρόβλημα με τα ελαστικά;

Τα ελαστικά που δεν είναι σωστά ζυγοσταθμισμένα, εμφανίζουν υπερβολική φθορά του πέλματος και μειώνουν την οικονομία καυσίμων. Θα αντιληφθείτε το πρόβλημα από κραδασμούς στο τιμόνι, τα καθίσματα, το σασί του αυτοκινήτου ή από ανομοιόμορφη ή φθορά στο πέλμα του ελαστικού.

Πώς βγαίνουν εκτός ισορροπίας οι τροχοί

Οι τροχοί είναι εκτός ισορροπίας, όταν το βάρος τους κατανέμεται άνισα γύρω από την περιφέρεια τους ή δεν είναι πλέον απόλυτα στρογγυλοί. Ακόμη και αποκλίσεις μικρότερες των 10 γραμμαρίων, μπορούν να προκαλέσουν ανισορροπία. Άλλες αιτίες, είναι η άνιση φθορά ενός ελαστικού, βαθουλώματα ή απώλεια βάρους, που είχε προστεθεί σε προηγούμενη ζυγοστάθμιση.

Ποιες είναι οι συνέπειες της κακής ζυγοστάθμισης των ελαστικών

Η πιο άμεση συνέπεια, είναι η επιταχυνόμενη φθορά του πέλματος. Μπορεί να υπάρχουν πολλές αιτίες φθοράς του πέλματος, αλλά τα προβλήματα ισορροπίας προκαλούν ένα χαρακτηριστικό μοτίβο άνισης φθοράς ή εσοχών στο πέλμα, που εκτείνονται εγκάρσια στο ελαστικό). Εάν δεν αντιμετωπιστεί, αυτή η φθορά μπορεί να μειώσει δραματικά το χρόνο ζωής των ελαστικών.

Μια άλλη πιθανή συνέπεια της κακής ζυγοστάθμισης, είναι η ζημιά στα ρουλεμάν ή τα εξαρτήματα της ανάρτησης. Όταν οι τροχοί βρίσκονται εκτός ισορροπίας, τείνουν να αναπηδούν, ασκώντας επιπλέον καταπόνηση στα εξαρτήματα, οδηγώντας σε πολύ δαπανηρές επισκευές.

Οι πρόσθετοι κραδασμοί των τροχών καθώς οδηγείτε, μπορεί να κάνουν την οδήγηση άβολη, ακόμα και επικίνδυνη.

Ποια είναι η διαδικασία της ζυγοστάθμισης

Οι μηχανικοί αφαιρούν τον τροχό και το ελαστικό και χρησιμοποιούν μία συσκευή ισορροπίας, για να εντοπίσουν τα ελαφρύτερα ή βαρύτερα σημεία στον τροχό ή το ελαστικό μετρώντας τις δονήσεις.

Στη συνέχεια προσθέτουν μικρά βάρη στη ζάντα για να ισορροπήσουν το σύνολο του τροχού. Μερικές φορές περιστρέφουν τη θέση του ελαστικού στη ζάντα (ενώ η ίδια η ζάντα παραμένει σταθερή).

Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, όταν υπάρχουν βαρύτερα σημεία τόσο στη ζάντα όσο και στο ελαστικό που ευθυγραμμίζονται και πρέπει να αντισταθμιστούν.

Πότε πρέπει να κάνω ζυγοστάθμιση

Όλα τα μέρη του τροχού, πρέπει να είναι ισορροπημένα κατά την τοποθέτηση νέων ελαστικών. Εάν παρατηρήσετε κάποια από τα παραπάνω σημάδια, θα πρέπει να ελέγξετε και να πάτε για ζυγοστάθμιση αμέσως.

Ωστόσο, η διαδικασία αυτή, θα πρέπει επίσης να ενταχθεί στη ρουτίνα συντήρησης του αυτοκινήτου. Έχετε το νου σας για προβλήματα ισορροπίας κατά την περιστροφή των ελαστικών ή την ευθυγράμμιση των τροχών.

Ιδανικά, δεν πρέπει να περάσουν περισσότερα από δύο χρόνια χωρίς να επανεξετάσετε τη μονάδα ελαστικού-τροχού σας και εάν οδηγείτε σε δύσκολους δρόμους, θα ήταν συνετό να τα ελέγχετε ετησίως.

Exit mobile version