Υβριδικά: Συντήρηση και κόστος - Είναι πιο ακριβά από βενζίνη;

Υβριδικά: Συντήρηση και κόστος - Είναι πιο ακριβά από βενζίνη;

Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα συμβατικά υβριδικά συστήματα κινούνται χάρη σε έναν βενζινοκινητήρα που αναλαμβάνει το μεγάλυτερο φόρτιο, ενω υποβοηθούνται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που συμπληρώνει τον κινητήρας καύσης και παρέχει σημαντική ενέργεια, ειδικά στα ξεκίνηματα και στις χαμηλές ταχύτητες. Ειναι όμως η παρουσία δύο μοτέρ επικίνδυνη για την τσέπη σου αφού θα πρέπει να συντηρείς δύο κινητήρες αντί για έναν ή μήπως συμβαίνει το αντίθετο;

Τα υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το ιδανικό πάντρεμα ανάμεσα στην παλιά σχολή της αυτοκίνησης και την καινούρια. Εχουν μια όσο-όσο προσέγγιση που εκτίμουν και οι παραδοσιακοί της αυτοκίνησης που θέλουν να μυρίζουν βενζίνη όταν έχουν το πόδι στο γκάζι ενώ παρέχουν, ταυτόχρονα, κάποια από τα θετικά της ηλεκτροκίνησης, αφού το ηλεκτρικό μοτέρ βοηθάει στις εκκινήσεις, κάτι που αρέσει και σε όσους εκτιμούν την άμεση απόκκριση του γκαζιού που δίνει ο ηλεκτρισμός.

Και το καλύτερο από όλα; Η κατανάλωση! Τα υβριδικά αυτοκίνητα καίνε πολύ λιγότερα από τα αυτοκίνητα με βενζίνη, ειδικά σε αστικό περιβάλλον, εκεί που το σταμάτα-ξεκίνα «πνίγει» τα συμβατικά αυτοκίνητα που καίνε βενζίνη.

Κάλα όλα αυτά και γνωστά σε όλους μας. Τι ισχύει όμως με τη συντήρηση

Είναι ένα υβριδικό σύνολο πιο ακριβό στο συνεργείο αφού αποτελείται από δυο διαφορετικά μοτέρ που το κάθενα θέλει τις δικές του διαφορετικές εργασίες; Θα πρέπει να ανησυχείς, σκεπτόμενος πως ότι έσωσες σε βενζίνη θα πρέπει να τα δίνεις σε service ή αυτό είναι ένας από τους μύθους που βγάζουν οι κακοπροαίρετοι όταν έρχεται μια αλλαγή σε αυτά που έχουμε συνηθίσει;

Υβριδικά: Αρκετά πλεονεκτήματα και στην συντήρηση

Αρχικά, να πούμε ότι τα αυτοκίνητα με υβριδικά σύστηματα είναι μια σχετικά νεα τεχνολογία, αμα σκεφτεί κανείς οτι ο πρώτος κινητήρας εσωτερικης καύσης που έκαιγε βενζίνη και είχε 4 κυλίνδρους φτιάχτηκε το 1862. Παρόλα αυτά, τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν πως τα υβριδικά  αυτοκίνητα μπορεί να είναι και πιο οικονομικά στην συντήρηση.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το ηλεκτρικό μότερ μπαίνει στις χαμηλές ταχύτητες και βοηθάει το αυτοκίνητο να ξεκινήσει την κίνηση του πιο ομαλά. Πέρα από το να βελτιώνει την κατανάλωση, παίρνει το φόρτο εκκίνησης από τον βενζινοκινητήρα ακριβώς εκεί που υποφέρει, κάθως όλοι μας ξέρουμε πως τη μεγαλύτερη φθορά στα κινούμενα μέρη ενος κινητήρα γίνονται σε συνθήκες κίνησης και συνεχόμενων αυξομειώσεων ταχύτητας.

Έτσι, ο βενζινοκινητήρας δεν κουράζεται τόσο και μπορεί να ενεργοποιείται σε πιο ευχάριστο για αυτόν ευρός στροφών και ταχυτήτων. Ένας κινητήρας που δεν κουράζεται και δεν φθείρεται είναι ένας κινητήρας που απαιτεί λιγότερες εργασίες συντήρησης. Μην ξέχναμε και ότι όταν ο κινητήρας δεν είναι συνέχεια στο σταμάτα – ξεκίνα, δεν υπερθερμαίνεται, δεν καεί λοιπόν και τόσο λάδι, κάτι που κάνει και λιγότερο συχνές τις αλλαγές.

Τα ηλεκτρικά μοτέρ διαθέτουν και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος όταν παίρνεις το πόδι σου από το γκάζι (το οποίο, ταυτόχρονα, φορτίζει την μπαταρία), κάτι που μειώνει το φόρτιο που πέφτει στα φρένα και σου γλυτώνει και εκεί χρήματα στην συντήρηση.

Το… άγχος της μπαταρίας

Η ηλεκτρική ένεργεια που χρησιμοποιείται, αποθηκεύεται σε μια μπαταρία, για να σταλεί στο ηλεκτρικό μοτέρ, για όποτε χρειάζεται να επέμβει. Για τις μπαταρίες αυτές ακούγονται πολλά γενικά, είτε μιλάμε για ηλεκτρικά, είτε μιλάμε για υβριδικά και plug in.

Αποτελεί ένα άγχος για τους περισσότερους πιθανούς αγοραστές, παρόλο που οι περισσότερες εταιρείες δίνουν εκτεταμένες περιόδους εγγυήσης.

Και αυτό το αγχός είναι λογικό να υπάρχει, αφού η μπαταρία σε ένα τέτοιο σύστημα είναι μια ακριβή συντήρηση, τόσο που μπορεί να θες για αντικάτασταση, όσα χρήματα ήθελε για να αγοράσεις το αυτοκίνητο. Τα θετικά νέα είναι πως το να χαλάσει η μπαταρία είναι ένα αρκετό σπάνιο σενάριο, ίδιαιτερα αν οδήγεις με τρόπο που την προστατεύεις από φθορά.

Να μην αδειάζεις δηλαδή την μπαταρία εντελώς, να μην κάνεις κατάχρηση της ηλεκτρικής ενέργειας του συστήματος κ.ο.κ..

Συμπέρασμα

Τα υβριδικά έχουν αρκετά θετικά στην κατανάλωση και την οδηγική εμπειρία ενώ αποτελούν μια μέση λύση ανάμεσα σε κινητήρας εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκίνητο. Ως προς την συντήρηση, μπορεί να υπάρχουν ακόμη ερωτήματα σχετικά με τις μπαταρίες τους, ωστόσο τα περισσοτερικά στοιχεία μας δείχνουν πως τα υβριδικά είναι πιο αξιοπίστα από τα βενζινοκινήτα, καθώς η υπάρξη του ηλεκτρικού μοτέρ βοηθάει στο να μην φθείρεται τόσο όυτε ο βενζινοκινητήρας άλλα όυτε και τα φρένα

Έτσι, τα κόστη συντήρησης μειώνονται , αφού λίγοτερη φθορά ισούται με λιγότερες εργασίες, λίγοτερα αναλώσιμα και λιγότερα ανταλλακτικά.

Δείτε επίσης

Toyota: Επιβεβαιώθηκε η επιστροφή της Celica

Toyota: Επιβεβαιώθηκε η επιστροφή της Celica

F1 – Las Vegas GP : Τα αποτελέσματα του αγώνα και βαθμολογίες

F1 – Las Vegas GP : Τα αποτελέσματα του αγώνα και βαθμολογίες

Υαλοκαθαριστήρες: Μπορώ να τους αντικαταστήσω με μεγαλύτερους;

Υαλοκαθαριστήρες: Μπορώ να τους αντικαταστήσω με μεγαλύτερους;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και νερό: Πότε κινδυνευούν να πιάσουν φωτιά;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και νερό: Πότε κινδυνευούν να πιάσουν φωτιά;

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο