Site icon TheCars.gr

Υβριδικά αυτοκίνητα: Τα 7 πιο κοινά προβλήματα που παρουσιάζουν

hybrid car

Τα υβριδικά οχήματα είναι εξαιρετικά δημοφιλή, με πολλούς να εκτιμούν την οικονομία καυσίμου ενός ηλεκτρικού συστήματος σε συνδυασμό με την αυτονομία και την άνεση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλά όπως και με κάθε αυτοκίνητο, μπορεί να προκύψουν προβλήματα.

Ποια είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που συναντάμε στα υβριδικά;

1. Φθορά της μπαταρίας

Ως ένα από τα βασικά εξαρτήματα ενός υβριδικού οχήματος, η υγεία της μπαταρίας είναι κάτι που πρέπει να απασχολεί τον κάθε ιδιοκτήτη. Με την πάροδο του χρόνου, τα κύτταρα της μπαταρίας σπάνε, με αποτέλεσμα της μείωση της απόδοσης.

Αυτό συμβαίνει λόγω της υπερβολικής χρήσης, της θερμότητας και της γενικής φθοράς. Οι μπαταρίες των υβριδικών μπορούν να επισκευαστούν, αλλά η πιο οικονομική λύση συνήθως είναι να τις αντικαταστήσετε με μια εναλλακτική μπαταρία, είτε καινούργια είτε ανακατασκευασμένη.

hybrid battery

2. Κλοπή του καταλύτη

Ενώ δεν πρόκειται για μηχανική βλάβη, είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο. Οι καταλύτες στα υβριδικά αυτοκίνητα, είναι πιο σημαντικοί από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη, καθώς περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες πολύτιμων μετάλλων.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλά υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν στόχο κλοπής. Εάν ο καταλύτης κλαπεί θα πρέπει να τον αντικαταστήσετε, και το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό.

3. Κωδικοί σφάλματος των υβριδικών συστημάτων

Τα αυτοκίνητα είναι ήδη περίπλοκα, με τα περισσότερα να χρησιμοποιούν δύο ή τρία ξεχωριστά υπολογιστικά συστήματα για να ελέγχουν τα πάντα, από τον κινητήρα μέχρι το σύστημα ήχου. Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν πλήθος αισθητήρων που μπορεί να αποτύχουν και να εμφανίσουν σφάλματα, ακόμη και αν το αυτοκίνητο λειτουργεί κανονικά.

Τα υβριδικά συστήματα, συνήθως έχουν μία ή δύο επιπλέον μονάδες ελέγχου, μία για τη διαχείριση του συστήματος μετάδοσης και μία για την παρακολούθηση των μπαταριών. Χωρίς να υπολογίσουμε τους διάφορους αισθητήρες για τη θερμοκρασία, την ταχύτητα κλπ.

Οποιαδήποτε απόκλιση στις μετρήσεις των αισθητήρων, μπορεί να εμφανίσει προειδοποιητικά μηνύματα προειδοποίησης στον πίνακα οργάνων, με αποτέλεσμα να ξοδέψετε χρόνο και χρήματα για να τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

4. Φθορά ελαστικών και φρένων

Τα υβριδικά αυτοκίνητα περιέχουν όλα τα εξαρτήματα ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου, μαζί με έναν βαρύ ηλεκτρικό κινητήρα και μια μπαταρία. Το αυξημένο βάρος σε ένα αυτοκίνητο σημαίνει οτι αναπτύσσονται μεγαλύτερες δυνάμεις και άρα μεγαλύτερη φθορά σε εξαρτήματα όπως τα φρένα και τα ελαστικά.

Μέρος του προβλήματος αντιμετωπίζεται από τους κατασκευαστές που χρησιμοποιούν ελαστικά με υψηλότερο δείκτη φορτίου και αξιοποιούν την αναγεννητική πέδηση για να μειώσουν τη φθορά των φρένων.

Όμως, είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να έχετε υπόψιν.

5. Κακός χειρισμός

Η αύξηση του βάρους, δεν επηρεάζει μόνο τη φθορά των φρένων και των ελαστικών, αλλά και τον χειρισμό του οχήματος. Ενώ αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα το 95% του χρόνου, μπορεί να επηρεάσει την σταθερότητα και την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το “τεστ του τάρανδου” είναι ένας τύπος δοκιμής οχημάτων που έγινε δημοφιλές από ένα σουηδικό περιοδικό αυτοκινήτων, όπου ένα αυτοκίνητο στρίβει βίαια από τη μία πλευρά στην άλλη, σαν να αποφεύγει ένα ζώο στο δρόμο.

Τα περισσότερα αυτοκίνητα περνούν αυτή τη δοκιμή, αλλά πολλά SUV και ιδιαίτερα τα υβριδικά SUV αποτυγχάνουν, με το υπερβολικό βάρος να αποτελεί τον κύριο παράγοντα αποτυχίας.

6. Φθορά της ανάρτησης

Μια άλλη συνέπεια του αυξημένου βάρους των υβριδικών αυτοκινήτων είναι η μεγαλύτερη φθορά της ανάρτησης. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε συχνότερες επισκευές του συστήματος ανάρτησης, σε σύγκριση με τη βενζινοκίνητη ή πετρελαιοκίνητη έκδοση του ίδιου μοντέλου.

hybrid car charging

7. Απόδοση καυσίμου σε μεγάλες αποστάσεις

Η οικονομία καυσίμου είναι ένα από τα πιο διαφημιζόμενα οφέλη ενός υβριδικού, αλλά τα επίσημα νούμερα αναφέρονται σε συνδυασμό οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και πόλη.

Στην πόλη τα υβριδικά μία καλή επιλογή, καθώς δεν σπαταλούν καύσιμο κατά την αναμονή σε φανάρια και οι ανεπάρκειες του φρεναρίσματος μειώνονται με τη χρήση της αναγεννητικής πέδησης.

Ωστόσο, σε μεγαλύτερα ταξίδια, η μπαταρία του υβριδικού μπορεί να εξαντληθεί γρήγορα, καθώς λιγότερο φρενάρισμα σημαίνει λιγότερη αναγεννητική φόρτιση.

Μόλις το υβριδικό σύστημα δεν χρησιμοποιείται, τότε ο βενζινοκινητήρας ή ο πετρελαιοκινητήρας δεν είναι καλύτερος από έναν απλό κινητήρα αυτοκινήτου.

Λόγω του πρόσθετου βάρους, η οικονομία καυσίμου μπορεί στην πραγματικότητα να είναι χειρότερη από αυτή ενός σύγχρονου πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου.

Exit mobile version