Ο πόλεμος με το άγχος της αυτονομίας συνεχίζεται, καθώς όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αποκαλύπτουν νέα πακέτα μπαταριών, που υποστηρίζουν εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα, είναι η Geely Zeekr, με μια νέα μπαταρία λιθίου – φωσφορικού σιδήρου (LFP), που μπορεί να προσθέσει 500 χλμ αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά όταν συνδεθεί σε συμβατό φορτιστή.
Το πρώτο μοντέλο που θα επωφεληθεί από τη “Χρυσή Μπαταρία” θα είναι το Zeekr 007, ακολουθούμενο από “αρκετά” άλλα οχήματα. Χάρη στην ικανότητα φόρτισης έως και 500 kW, η μπαταρία άγνωστης χωρητικότητας, θα μπορεί να φορτίζει από 10% έως 80% σε μόλις 15 λεπτά, προσθέτοντας τα προαναφερθέντα 500 χλμ αυτονομίας.
Zeekr 005: Το νέο ηλεκτρικό σεντάν με 870 χλμ αυτονομίας και ασφαλή μπαταρία
Το νέο σεντάν που ανταγωνίζεται την Tesla από την Κίνα βασίζεται στην αρχιτεκτονική PMA2+, η οποία είναι παράγωγο της πλατφόρμας SEA της Geely, και υπόσχεται να προσφέρει έως και 870 χλμ αυτονομίας CLTC. Οι Wihle LFP (lithium-iron-proshapte) μπαταρίες έχουν συνήθως χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με τις μπαταρίες NMC (νικελίου-μαγνίου-κοβαλτίου).
Οι μηχανικοί της Zeekr, κατάφεραν να το ανατρέψουν αυτό με έξυπνο σχεδιασμό. Χρησιμοποιώντας νέα υλικά και απλοποιημένο δομικό σχεδιασμό, η εταιρεία πέτυχε ένα εντυπωσιακό ποσοστό χρησιμοποίησης όγκου 83,7%, που σημαίνει ότι η νέα μπαταρία θα είναι συμπαγής και ενεργειακά πυκνή.
Η μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου CATL Qilin που χρησιμοποιείται επί του παρόντος στο Zeekr’s 001 shooting brake και στο 009 minivan έχει σημαντικά χαμηλότερη χρήση όγκου ποσοστό 72%. Παρά την υψηλή πυκνότητά της, η Zeekr επιμένει ότι η νέα μπαταρία του, θα είναι πολύ ασφαλής και ανθεκτική στη φωτιά.
Η ανθεκτικότητά του φαίνεται να αποδείχθηκε από τις αυστηρές δοκιμές ασφαλείας που διεξήχθησαν από το Εθνικό Κέντρο Επιθεώρησης και Δοκιμών Ποιότητας Μηχανοκίνητων Οχημάτων στην Κίνα. Η “Golden Battery” θα κατασκευαστεί από την Geely στο Quzhou, Zhejiang.
Με την ανάπτυξη και την παραγωγή των δικών της μπαταριών στο εσωτερικό, η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να μειώσει την εξάρτησή της από εξωτερικούς προμηθευτές και να μειώσει το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων, που γίνονται ακόμη πιο ανταγωνιστικά σε αυτό το ταχέως εξελισσόμενο τοπίο.
Η νέα μονάδα φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP) της Zeekr, θα βρει τελικά τον δρόμο της σε ηλεκτρικά οχήματα από άλλες μάρκες που ανήκουν στην Geely, όπως Geometry, Polestar, Proton, Smart, Volvo, ακόμα και Lotus.
Αν αναρωτιέστε για τους σταθμούς φόρτισης, η Zeekr έχει δεσμευτεί να επεκτείνει το δίκτυο φόρτισής της στην Κίνα για να συμπεριλάβει πάνω από 10.000 σταθμούς εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης έως το 2026, από τις 2.200 διαθέσιμους ήδη σε 401 τοποθεσίες.